Newsy

Polska jest 4. największym rynkiem w Europie dla Mercedes-AMG. Co 10. sportowy samochód tej marki sprzedaje się na polskim rynku

2019-10-02  |  06:20
Mówi:Tobias Moers, CEO Mercedes-AMG

Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, prezes Mercedes-Benz Polska

Paweł Stefaniak, dyrektor ds. sprzedaży Witman Sp. z o.o.

  • MP4
  • W ciągu ostatnich czterech lat sprzedaż samochodów Mercedes-Benz wzrosła w Polsce trzykrotnie – mówi Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, prezes Mercedes-Benz Polska. Dużą popularnością na polskim rynku cieszą się ekskluzywne, sportowe auta spod szyldu Mercedes-AMG. Praktycznie wszystkie modele tej marki stają się cenionymi youngtimerami, a ceny starszych egzemplarzy rosną z roku na rok. Co 10. taki samochód sprzedaje się w Polsce, a nasz rynek jest dla marki 4. pod względem wielkości w Europie. Jej pozycję w Polsce ma umocnić nowy salon Mercedes-AMG w Gdańsku – to jedyny taki obiekt w Europie i jeden z pięciu na całym świecie.

    – Globalny popyt na samochody sportowe wciąż rośnie. Europa i Ameryka Północna w dalszym ciągu są dla nas najważniejszymi rynkami, ale ważne są również rynki rozwijające się, takie jak Polska czy Chiny – mówi agencji Newseria Biznes Tobias Moers, CEO Mercedes-AMG.

    Mercedes-AMG to firma należąca do rodziny Mercedes-Benz, która zajmuje się produkcją samochodów sportowych. W 2017 roku na całym świecie sprzedała ich ponad 100 tys.

    – Mowa nie tylko o samochodach sportowych, jak te z serii GT, w tym modele 4-drzwiowe, lecz także z serii A45, które są bardziej nastawione na osiągi. Są dla nas bardzo ważne, ponieważ przyciągają nowych, młodych klientów do marki Mercedes-AMG oraz Mercedes-Benz – mówi Tobias Moers.

    Praktycznie wszystkie modele Mercedes-AMG stają się cenionymi youngtimerami, a ceny starszych egzemplarzy rosną z roku na rok. W tej chwili oferta ponad 50-letniej marki obejmuje modele niemal wszystkich segmentów – od kompaktowej Klasy A, poprzez limuzyny i kombi klasy średniej oraz SUV-y aż po ekskluzywne modele klasy S i G.

    – W rodzinie AMG mamy teraz niezwykły samochód o nazwie Project One, wyprodukowany w 275 egzemplarzach, którego cena przekracza 2 mln euro. To nasze szczytowe osiągnięcie technologiczne – mówi Tobias Moers. – Mamy również bardziej tradycyjne samochody sportowe 2-drzwiowe i 4-drzwiowe oraz serie aut kompaktowych, począwszy od A35 po S63 i G63. Łącznie to ponad 70 modeli. Mamy samochód sportowy dla każdego. Konstrukcja każdego auta ma specjalnie zaprojektowaną przednią i tylną oś oraz wszystkie elementy wpływające na komfort i dynamikę jazdy. Wszystkie części są opracowywane od podstaw przez AMG, zatem cykl pracy nad takim autem trwa 3–4 lata.

    Modele Mercedes-AMG są cenione także w Polsce. W ubiegłym roku polski rynek był dla marki czwartym pod względem wielkości w Europie. Niemal co dziesiąty samochód AMG Mercedes-Benz sprzedaje się właśnie w Polsce – to bardzo wysoki odsetek, który o 50 proc. przekracza średni udział firmy na rynkach europejskich.

    – Popyt na auta sportowe w Polsce jest bardzo duży, co bierze się z nastawienia Polaków do życia. Polacy są nowocześni, myślą perspektywicznie, cenią nowoczesne technologie i sportowe samochody. Zatem firma AMG bardzo dobrze odnajduje się na polskim rynku. Dlatego też bardzo nas cieszy, że pierwsze centrum marki otwieramy w Gdańsku. To będzie pierwsza tego typu placówka w Europie – mówi Wolfgang Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, prezes Mercedes-Benz Polska.

    Nowy obiekt w sieci sprzedaży – AMG Brand Center Witman Gdańsk – to największy i jedyny tego typu salon Mercedes-AMG w Europie. Na całym świecie marka ma tylko pięć takich obiektów (m.in. w Sydney, Pekinie i Tokio), które działają wspólnie z salonami sprzedaży „cywilnych” Mercedesów, ale zajmują się wyłącznie sprzedażą sportowych maszyn. Salon Mercedes-AMG w Gdańsku ma umocnić i dać impuls do dalszego rozwoju marki na polskim rynku.

    – Będziemy dążyć do wzmocnienia marki AMG, a co za tym idzie – do zwiększenia sprzedaży. W ciągu pierwszych 8 miesięcy odnotowaliśmy już 34-proc. wzrost sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku. Liczymy na kontynuację tego pasma sukcesów, w czym pomogą nam dwa czynniki. Pierwszym jest sam produkt, który odznacza się doskonałymi parametrami. Poszerzyliśmy naszą ofertę o nowe modele w segmencie kompaktowym i SUV-ów, a także nowy 4-drzwiowy model GT Coupe. Drugim czynnikiem jest z kolei osiągająca znakomite wyniki sieć dealerów Mercedes-Benz na terenie całej Polski – mówi Wolfgang Bremm von Kleinsorgen.

    Gdański salon Mercedes-AMG, zlokalizowany przy Alei Grunwaldzkiej 493, nawiązuje do wyścigowej historii marki. Na pierwszej kondygnacji eksponowanych jest kilkanaście aut – od bazowych modeli z serii 35 aż po mocarne SUV-y. Górne piętro zagospodarowano dla najdroższych maszyn, takich jak AMG GT 4-drzwiowe Coupe.

    – Na dwóch poziomach pokazujemy klientom 14 różnych modeli. Organizujemy również m.in. eventy związane z motosportem, mamy Driving Academy – świetną szkołę jazdy, w ramach której przeszkoliliśmy już w naszym salonie ok. 200 klientów. Pracują u nas ludzie z pasją do motoryzacji. Salony AMG Brand Center wyróżnia też konstrukcja zewnętrzna i wewnętrzna. Mamy tzw. Eye – oko wystawowe, które jest charakterystyczne dla tego formatu, oraz oddzielne wyznaczone specjalne strefy typu pit-stop, w których możemy zaprezentować klientom szczegóły danych modeli, np. modele silników – mówi Paweł Stefaniak, dyrektor handlowy AMG Brand Center Witman.

    Dyrektor handlowy nowego obiektu podkreśla, że Gdańsk ze względu na międzynarodowy charakter miasta i dużą liczbę turystów z zagranicy był dla niego idealną lokalizacją.

    – Gdańsk wydaje się naprawdę świetnym miejscem dla tego salonu. Mamy mnóstwo odwiedzających z zagranicy w okresie letnim. Gdańsk sam w sobie ma mocny potencjał wzrostu, co widać po naszej okolicy. Gdańsk Oliwa to chyba najprężniej rozwijająca się dzielnica w Trójmieście, mogę śmiało powiedzieć, że idealnie wpasowaliśmy się w ten nowoczesny klimat – mówi Paweł Stefaniak.

    W ramach nowego salonu działa też serwis wyspecjalizowany w obsłudze sportowych maszyn Mercedes-AMG – zarówno nowszych, jak i starszych.

    Z uruchomieniem obiektu zbiega się ofensywa nowych modeli Mercedes-AMG. Do sprzedaży trafiają właśnie sportowe kompakty A 45 oraz CLA 45 o mocy nawet 421 KM oraz rodzinny kompaktowy SUV GLB 35. Te trzy modele – wraz z nowym GLE Coupe 53 – zostały premierowo zaprezentowane w Polsce podczas uroczystego otwarcia nowego salonu. CEO Mercedes-AMG Tobias Moers podkreśla, że w nadchodzących latach – podobnie jak i cały rynek motoryzacyjny – marka będzie się rozwijać w kierunku samochodów elektrycznych.

    – Naszym pierwszym celem są hybrydy o wysokich osiągach, a więc pracujemy nad nowymi generacjami modeli z serii C63, S63 oraz 4-drzwiowych GT, które będą naszymi pierwszymi autami z rodziny hybryd o wysokich osiągach. Będziemy nad nimi pracować przez następne 2–3 lata. Pracujemy też nad kolejnymi projektami, a dzięki naszej kreatywności z pewnością uda nam się stworzyć auto sportowe o napędzie w pełni elektrycznym – mówi Tobias Moers.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

    O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

    Handel

    Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

    Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

    Problemy społeczne

    Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

    Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.