Newsy

Polskie kurczaki podbijają rynek azjatycki i Argentynę

2012-02-07  |  06:10
Mówi:Kazimierz Pazgan
Funkcja:Prezes
Firma:Konspol
  • MP4

    Inwestycje w Chinach, Indonezji i Argentynie oraz dostawy na rynek chiński - to najbliższe cele polskiej firmy Konspol. Producent mięsa z Nowego Sącza zapewnia, że przygotowania do zagranicznej ekspansji idą zgodnie z planem.

    Nowe fabryki mięsa powstaną w Dżakarcie, stolicy Indonezji, w południowych Chinach oraz w Argentynie. Na wszystkie trzy rynki firma wchodzi na zasadzie joint venture.

    Konspol liczy na to, że do końca roku uda się zakończyć etap rozmów z partnerami w Indonezji. W Chinach budowa zakładu powinna ruszyć w drugiej połowie roku. Natomiast inwestycja w Argentynie planowana jest na przyszły rok.

    Konspol zyskał ostatnio również partnerów z Japonii. Jak podkreśla prezes firmy, to dzięki ścisłej kontroli jakości podczas produkcji.

    - Japończycy penetrowali rynek europejski i wybrali naszą firmę po przez to, że spełniamy najwyższą jakość. Dysponujemy kontrolą nad każdym jednym ogniwem procesu technologicznego, czyli nad produkcją paszy - to jest bardzo ważne co jest w paszy, to jest w mięsie - nad hodowlą kurczaków dysponując własnymi fermami, jak również nad zakładami przetwórczymi - mówi Kazimierz Pazgan, prezes Konspol.

    I dodaje, że Japończycy trafili do ich firmy przez sieć Biedronka.

    - Japonia, co ciekawe, dokonała wyboru kupując nasze produkty w Biedronce. Zanim przyszli do nas wysłali te produkty do Japonii. Przebadali oni nasze produkty i przyjechali do nas. Oczywiście audytując zakłady, od razu wskazując, jakie produkty chcą. I oczywiście wybierając te parówki, które są najbardziej sprzedawane w Biedronce - mówi prezes.

    Firma z Nowego Sącza dostarcza swoje produkty m.in. do sklepów sieci Biedronka, Netto, Tesco, Real i Alma. Odbiorca ich produktów jest również McDonald's i KFC.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”

    Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

    Prawo

    Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur

    Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.

    Transport

    Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry

    W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie.  – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.