Newsy

Polskie kurczaki podbijają rynek azjatycki i Argentynę

2012-02-07  |  06:10
Mówi:Kazimierz Pazgan
Funkcja:Prezes
Firma:Konspol
  • MP4

    Inwestycje w Chinach, Indonezji i Argentynie oraz dostawy na rynek chiński - to najbliższe cele polskiej firmy Konspol. Producent mięsa z Nowego Sącza zapewnia, że przygotowania do zagranicznej ekspansji idą zgodnie z planem.

    Nowe fabryki mięsa powstaną w Dżakarcie, stolicy Indonezji, w południowych Chinach oraz w Argentynie. Na wszystkie trzy rynki firma wchodzi na zasadzie joint venture.

    Konspol liczy na to, że do końca roku uda się zakończyć etap rozmów z partnerami w Indonezji. W Chinach budowa zakładu powinna ruszyć w drugiej połowie roku. Natomiast inwestycja w Argentynie planowana jest na przyszły rok.

    Konspol zyskał ostatnio również partnerów z Japonii. Jak podkreśla prezes firmy, to dzięki ścisłej kontroli jakości podczas produkcji.

    - Japończycy penetrowali rynek europejski i wybrali naszą firmę po przez to, że spełniamy najwyższą jakość. Dysponujemy kontrolą nad każdym jednym ogniwem procesu technologicznego, czyli nad produkcją paszy - to jest bardzo ważne co jest w paszy, to jest w mięsie - nad hodowlą kurczaków dysponując własnymi fermami, jak również nad zakładami przetwórczymi - mówi Kazimierz Pazgan, prezes Konspol.

    I dodaje, że Japończycy trafili do ich firmy przez sieć Biedronka.

    - Japonia, co ciekawe, dokonała wyboru kupując nasze produkty w Biedronce. Zanim przyszli do nas wysłali te produkty do Japonii. Przebadali oni nasze produkty i przyjechali do nas. Oczywiście audytując zakłady, od razu wskazując, jakie produkty chcą. I oczywiście wybierając te parówki, które są najbardziej sprzedawane w Biedronce - mówi prezes.

    Firma z Nowego Sącza dostarcza swoje produkty m.in. do sklepów sieci Biedronka, Netto, Tesco, Real i Alma. Odbiorca ich produktów jest również McDonald's i KFC.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa

    Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.

    Infrastruktura

    Za dwa lata w gdańskim porcie ma powstać baza instalacyjna morskich farm wiatrowych. Będzie ponad pięć razy większa od krakowskiego Rynku Głównego

    21-hektarowy Terminal 5, który powstanie na wodach zewnętrznej części gdańskiego portu Baltic Hub, ma być bazą instalacyjną dla morskich elektrowni wiatrowych. To duży projekt, którego realizacja może się rozpocząć w drugiej połowie tego roku. Tego typu infrastruktura jest konieczna dla przyspieszenia inwestycji offshore w polskiej części Bałtyku. Pierwsze morskie farmy wiatrowe zaczną produkować zieloną energię w 2026 roku.

    Prawo

    Społeczne agencje najmu w Polsce dopiero raczkują. Część gmin widzi w nich szansę na walkę z wyludnieniem

    W Polsce zawiązało się już i rozpoczyna działalność kilkanaście społecznych agencji najmu, kolejnych kilkanaście jest w trakcie powstawania. To niewiele jak na niemal 2,5 tys. gmin w kraju, jednak eksperci widzą w tym rozwiązaniu duży potencjał. Jak podkreślają, może to być szansa zwłaszcza dla miast średniej wielkości, by walczyć ze zjawiskiem wyludniania. Społeczne agencje najmu we współpracy z gminami pośredniczą w wynajmie mieszkań – gminnych bądź należących do prywatnych właścicieli­ – osobom, których zarobki nie pozwalają na rynkowy najem, ale nie kwalifikują ich też do otrzymania mieszkania socjalnego.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.