Newsy

Próchnik chce otworzyć w tym roku kilkanaście salonów. Na jesień zapowiada wyjątkową kolekcję

2014-02-13  |  06:40

Co najmniej 14 nowych sklepów planuje w tym roku otworzyć łódzka spółka odzieżowa Próchnik. Stawia na lokalizacje, gdzie znajdują się już sklepy największych konkurentów, czyli Vistuli i Wólczanki oraz firmy Bytom. Jesienią Próchnik wypuści na rynek premierową kolekcję od początku do końca stworzoną w Polsce.

Sieć Próchnika liczy ponad 40 sklepów. W ubiegłym roku otworzono 14 nowych placówek. Plany firmy na ten rok zakładają co najmniej taką samą liczbę otwarć.

 – Koncentrujemy się głównie na tym, aby otwierać salony w galeriach o ustalonej renomie. Przy czym najbardziej będzie nam zależało na tym, aby pojawiać się w tych galeriach, w których jest konkurencja, a my jeszcze nie mamy tam sklepów – przyznaje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria prezes Próchnika Rafał Bauer.

Zapowiada, że ten rok ma być wyjątkowy, ponieważ jesienią w salonach sprzedaży pojawi się pierwsza kolekcja zrobiona od początku do końca dla Próchnika.

 – Wszystkie nasze produkty już w tej chwili powstają w Polsce i ta kolekcja jesienna będzie miała też bardzo specyficzne tło w kategoriach historycznych, które, mam nadzieję, spodoba się naszym klientom – zapowiada Bauer.

W ubiegłym roku Próchnik podjął decyzję o przeniesieniu produkcji z powrotem do Polski.

 – Wbrew różnym sceptycznym założeniom udało nam się przenieść produkcję w zasadzie w całości do kraju przy utrzymaniu poziomu cen, z którym trzeba było się mierzyć przy sprowadzaniu produktów z Dalekiego Wschodu i z Turcji – mówi Bauer. – To element strategii, z którego jesteśmy najbardziej zadowoleni.

Jak podkreśla, efekty pozostałych działań, m.in. rebrandingu i zmiany komunikacji marki, będą widoczne jeszcze w tym roku.

Łódzka spółka  zadebiutowała wczoraj na rynku Catalyst ze swoimi obligacjami o wartości 6 mln zł, których wykup nastąpi w grudniu 2015 r. Uzyskane środki zamierza przeznaczyć na konsolidację długów, a także rozwój firmy, czyli otwieranie nowych salonów sprzedaży i wzbogacanie kolekcji. Na głównym parkiecie warszawskiej GPW spółka jest notowana już od 1991 r.  

 – Nie planujemy nowych emisji, natomiast nigdy nie wiadomo, co nas jeszcze może spotkać w tym roku. Jeżeli byłyby jakieś interesujące przedsięwzięcia do sfinansowania, być może zwrócilibyśmy się do inwestorów o wsparcie – mówi Rafał Bauer.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

BCC Gala Liderów

Jedynka Newserii

Handel

Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych

Pomimo brexitu relacje handlowe między Polską a Wielką Brytanią nie tylko się utrzymały, ale też nabrały nowej dynamiki. W 2023 roku wartość wymiany towarów i usług osiągnęła rekordowe 36,4 mld euro – wynika z raportu Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej. Rosną także obustronne inwestycje. W Polsce działa już ponad 1,4 tys. firm z kapitałem brytyjskim zatrudniających 113 tys. osób. Również polskie firmy coraz częściej eksplorują rynek brytyjski. Szczególnie dynamicznie rozwija się współpraca w sektorach strategicznych energetycznym, obronnym, technologicznym i finansowym.

Transport

Dziennie policjanci zatrzymują średnio 69 osób z zakazem prowadzenia pojazdów. Trwają prace nad zaostrzeniem przepisów dla kierowców

W 2024 roku policjanci przeprowadzili ponad 16 mln badań na zawartość alkoholu w organizmie i zatrzymali 91,3 tys. nietrzeźwych kierujących. W 2022 roku, przy mniejszej liczbie kontroli, było ich niemal 104,5 tys. Spadek jest zauważalny, ale problem wciąż jest poważny. Dodatkowo 16,5 tys. osób naruszyło sądowy zakaz prowadzenia pojazdów, a 8,2 tys. nie zastosowało się do decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania. Trwają prace nad przepisami, które zaostrzą kary w tym obszarze.

Handel

Branża AGD podnosi się po trudnym okresie. Liczy na wsparcie w walce z silną konkurencją z Chin

Polska jest nadal największym producentem sprzętu AGD w UE, ale traci na znaczeniu pod wpływem silnej konkurencji z krajów trzecich, przede wszystkim Chin. Ostatnie dwa lata były trudne dla branży, wciąż pojawiają się nowe zagrożenia, ale – jak podkreślają jej przedstawiciele – widać światełko w tunelu. Producenci AGD liczą na pozytywny wpływ deregulacji, również w obszarze środowiskowym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.