Mówi: | Robert Abramczuk |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Posnet Polska SA |
Rośnie zapotrzebowanie na zaawansowane technologicznie drukarki fiskalne
Rosną oczekiwania przedsiębiorców wobec kas fiskalnych. Firmy oczekują, że drukarki będą wyposażone w coraz mocniejsze systemy obliczeniowe, a równocześnie, że będą zajmowały coraz mniej miejsca. Na rynku widać też rozwarstwienie – przedsiębiorcy kupują albo najtańsze, albo najbardziej zaawansowane urządzenia. Coraz więcej nabywców kas to duże przedsiębiorstwa, małych firm ubywa.
‒ Trend to rozwój firm, które inwestują w infrastrukturę, czyli sięgają po rozwiązania zaawansowane, czyli systemy informatyczne z drukarką fiskalną, oraz klientów, którzy szukają najprostszych i najtańszych rozwiązań. Czyli z jednej strony mamy segment bardzo prostych urządzeń, czyli kas do 1000-1200 złotych, oraz segment urządzeń zaawansowanych, czyli drukarek fiskalnych – opisuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Robert Abramczuk, prezes zarządu Posnet Polska.
Abramczuk podkreśla, że poza segmentacją Posnet widzi również inne zmiany na rynku. Ubywa z niego małych przedsiębiorców, którzy są zastępowani przez sieci i duże firmy. Choć nie wpływa to na łączny poziom sprzedaży, to proces ten jest niekorzystny dla małej przedsiębiorczości. Abramczuk dodaje, że Posnet ma dokładne dane dotyczące aktywności tych firm, które zgodnie z prawem muszą instalować kasy fiskalne.
‒ Niestety, działa to post factum, czyli my jesteśmy w stanie po zakończonym kwartale powiedzieć, jak on wyglądał. My dostajemy dane w monecie, kiedy firma zamyka się lub otwiera. Możemy nasze dane skrzyżować z danymi GUS-u i sądzę, że wyszedłby z tego ciekawy wskaźnik pomiaru polskiej przedsiębiorczości – uważa Abramczuk.
Przedsiębiorcy kupujący kasy i drukarki fiskalne mają wobec tych urządzeń coraz większe wymagania. Oczekują, że będą one jak najmniejsze, dzięki czemu nie będą zajmowały dużo cennego miejsca w sklepie. Do tego urządzenia muszą mieć jak największą moc obliczeniową i – poza funkcjami samej drukarki lub kasy fiskalnej – dawać też funkcjonalność komputera.
Aby sprostać tym wymaganiom, Posnet zapowiada innowacje. Jedną z nich jest możliwość integracji drukarki fiskalnej ze zwykłym komputerem stacjonarnym. Spółka wprowadza też do oferty drukarkę fiskalną zintegrowaną z wagą. Nad kolejnymi projektami pracuje w Posnecie zespół 40 inżynierów.
Abramczuk dodaje, że popyt na kasy fiskalne w dużej mierze zależy też od regulacji i wymogu posiadania takich urządzeń przez coraz większą liczbę grup zawodowych.
‒ Rynek urządzeń fiskalnych jest regulowany przez Ministerstwo Finansów i bardzo często zwiększony popyt jest wywołany nowym rozporządzeniem, czyli dodaniem nowej grupy podatników, którym poprzez prawo narzucony został obowiązek posiadania kas fiskalnych. Trudno jest mówić o naturalnym rynku – podkreśla Abramczuk.
Posnet na rynku zaawansowanych drukarek fiskalnych miał w ubiegłym roku 44 proc. udziału, co dawało mu pozycję lidera. Z kolei w segmencie prostych kas fiskalnych w 2013 r. spółka miała niemal 30-proc. udział w rynku i zajęła drugą pozycję.
Czytaj także
- 2024-11-28: 1 grudnia nowa Komisja Europejska rozpoczyna prace. W składzie pierwszy raz komisarze ds. mieszkalnictwa oraz obronności
- 2024-11-27: Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-11-22: Rośnie rola pracowników w podejmowaniu decyzji zarządczych. Firmy chętniej korzystają z ekspertów zewnętrznych
- 2024-10-31: Ruszyła największa elektrownia gazowa w Polsce. Dostarczy energię dla ok. 3 mln gospodarstw
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-10-21: Druga polska prezydencja w Radzie UE okazją na wzmocnienie głosu polskich przedsiębiorców. Teraz ich aktywność w UE jest niewielka
- 2024-10-30: Wydatkowanie funduszy europejskich przez samorządy. Polska chce promować ten model w UE
- 2024-10-29: Polska pracuje nad propozycjami dotyczącymi konkurencyjności UE. To element przygotowań do prezydencji
- 2024-11-07: Nowe otwarcie unijnej polityki gospodarczej. Polska prezydencja w Unii szansą na korzystne zmiany dla przedsiębiorców
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
P. Serafin: Potrzebujemy bardziej elastycznego unijnego budżetu. UE musi ponownie stać się synonimem innowacyjności i konkurencyjności
Nowy komisarz UE ds. budżetu, zwalczania nadużyć finansowych i administracji publicznej Piotr Serafin wskazuje, że budżet na kolejną perspektywę finansową UE powinien być bardziej elastyczny, by można było reagować w razie wystąpienia nieprzewidywalnych zdarzeń. W najbliższych miesiącach będą trwały konsultacje z państwami członkowskimi i Parlamentem Europejskim na temat priorytetowych obszarów na przyszłą siedmiolatkę.
Ochrona środowiska
Pozew przeciwko Skarbowi Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Może to wpłynąć na przyszłe regulacje
Fundacja ClientEarth w imieniu dwóch osób chorych na astmę pozwała właśnie Skarb Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Po raz pierwszy w Polsce sąd będzie musiał zbadać, czy istnieje bezpośredni związek między zanieczyszczeniem powietrza a poważnymi schorzeniami. To przełomowa sprawa, która może zmienić sposób egzekwowania prawa do życia i zdrowia.
Polityka
1 grudnia nowa Komisja Europejska rozpoczyna prace. W składzie pierwszy raz komisarze ds. mieszkalnictwa oraz obronności
Parlament Europejski w środę zatwierdził skład nowej Komisji Europejskiej. Nowi komisarze obejmą urzędy 1 grudnia. Wśród nich po raz pierwszy znaleźli się komisarze ds. mieszkalnictwa oraz obronności. Start drugiej kadencji KE pod wodzą Ursuli von der Leyen tylko o miesiąc wyprzedza rozpoczęcie polskiej prezydencji w Radzie UE. Polska będzie więc mieć wpływ na dwustronną współpracę między tymi dwiema instytucjami.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.