Newsy

Storck planuje umocnić pozycję w Europie Wschodniej i zdobyć klientów w Azji

2014-04-24  |  06:30
Mówi:Andrzej Olszówka
Funkcja:dyrektor ds. zespołu sprzedaży
Firma:Storck Polska
  • MP4
  • Producent słodyczy chce umocnić swoją pozycję na rynkach Europy Wschodniej i Rosji oraz zdobyć klientów na rynku azjatyckim. Storck stawia przede wszystkim na trzy segmenty: pralin, wafli i żelek. Firma planuje rozwój popularnych dziś marek, jak Merci czy Nimm2, i tworzenie w ich ramach nowych kategorii. Nie wyklucza jednak wprowadzania na rynek zupełnych nowości.

    W każdym miejscu oferujemy produkt tej samej jakości. Przy naszych możliwościach logistycznych chcemy kontynuować działanie w tych regionach. Najbardziej perspektywiczne jednak jest na pewno umacnianie pozycji w Europie, zwłaszcza w Europie Wschodniej, Rosji oraz Azji – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Andrzej Olszówka, dyrektor ds. zespołu sprzedaży w Storck Polska, właściciel takich marek, jak Merci, Toffifee, Nimm2, Werther's Original czy Knoppers.

    Storck planuje pozyskać klientów na rynku azjatyckim, głównie chińskim. Jednak z racji specyfiki tego rynku, popularność zdobywają tam inne produkty niż na rynkach rozwiniętych – w Europie Zachodniej czy Stanach Zjednoczonych. Chiński odbiorca oczekuje produktu bardzo dekoracyjnego, więc, jak zaznacza Andrzej Olszówka, nie ma pewności, czy na tym rynku uda się odnieść sukces.

    Podkreśla jednak, że firma dopiero zaczyna działać w Azji, a każdy wzrost sprzedaży będzie zadowalający.

    Zakładamy trochę mniejszy wzrost niż ten, który osiągnęliśmy w 2013 roku. Jest to spowodowane tym, że planujemy wprowadzić mniej nowości niż w zeszłym roku – ocenia dyrektor ds. zespołu sprzedaży w Storck.

    Storck planuje rozwijać kategorie słodyczy już istniejących i dodawać nowe kategorie w już istniejących markach.

    Jesteśmy firmą, która bardziej rozwija brandy. Kilka lat temu wprowadziliśmy brand w kategorii żelek. To Śmiejżelki Nimm2 i produkt ten na początku musiał zdobyć klientów. Na dzień dzisiejszy w niektórych kategoriach sklepów jesteśmy numerem jeden – mówi Olszówka.

    W kategorii pralin firma zamierza rozszerzyć asortyment oraz umacniać na rynku nowo wprowadzone smaki. Ma to pomóc we wzroście lub przynajmniej umocnieniu obecnej pozycji. Jak podkreśla Andrzej Olszówka, jest ona już na tyle pewna, że firma nie obawia się marek własnych.

    Postrzegamy to bardziej jako dodatkowy wybór dla konsumenta. Marka własna jest zawsze dużo tańsza od nas. Czasem to kwestia jakości, czasem jakości opakowania. Nie boimy się tego, uważamy, że konsument i tak na końcu wybierze produkty, które zna, które są reklamowane w telewizji, i co do których ma pewność, że są wysokiej jakość – podsumowuje Olszówka. 

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

    – Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

    Ochrona środowiska

    Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

    Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

    Transport

    Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

    W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.