Newsy

Storck planuje umocnić pozycję w Europie Wschodniej i zdobyć klientów w Azji

2014-04-24  |  06:30
Mówi:Andrzej Olszówka
Funkcja:dyrektor ds. zespołu sprzedaży
Firma:Storck Polska
  • MP4
  • Producent słodyczy chce umocnić swoją pozycję na rynkach Europy Wschodniej i Rosji oraz zdobyć klientów na rynku azjatyckim. Storck stawia przede wszystkim na trzy segmenty: pralin, wafli i żelek. Firma planuje rozwój popularnych dziś marek, jak Merci czy Nimm2, i tworzenie w ich ramach nowych kategorii. Nie wyklucza jednak wprowadzania na rynek zupełnych nowości.

    W każdym miejscu oferujemy produkt tej samej jakości. Przy naszych możliwościach logistycznych chcemy kontynuować działanie w tych regionach. Najbardziej perspektywiczne jednak jest na pewno umacnianie pozycji w Europie, zwłaszcza w Europie Wschodniej, Rosji oraz Azji – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Andrzej Olszówka, dyrektor ds. zespołu sprzedaży w Storck Polska, właściciel takich marek, jak Merci, Toffifee, Nimm2, Werther's Original czy Knoppers.

    Storck planuje pozyskać klientów na rynku azjatyckim, głównie chińskim. Jednak z racji specyfiki tego rynku, popularność zdobywają tam inne produkty niż na rynkach rozwiniętych – w Europie Zachodniej czy Stanach Zjednoczonych. Chiński odbiorca oczekuje produktu bardzo dekoracyjnego, więc, jak zaznacza Andrzej Olszówka, nie ma pewności, czy na tym rynku uda się odnieść sukces.

    Podkreśla jednak, że firma dopiero zaczyna działać w Azji, a każdy wzrost sprzedaży będzie zadowalający.

    Zakładamy trochę mniejszy wzrost niż ten, który osiągnęliśmy w 2013 roku. Jest to spowodowane tym, że planujemy wprowadzić mniej nowości niż w zeszłym roku – ocenia dyrektor ds. zespołu sprzedaży w Storck.

    Storck planuje rozwijać kategorie słodyczy już istniejących i dodawać nowe kategorie w już istniejących markach.

    Jesteśmy firmą, która bardziej rozwija brandy. Kilka lat temu wprowadziliśmy brand w kategorii żelek. To Śmiejżelki Nimm2 i produkt ten na początku musiał zdobyć klientów. Na dzień dzisiejszy w niektórych kategoriach sklepów jesteśmy numerem jeden – mówi Olszówka.

    W kategorii pralin firma zamierza rozszerzyć asortyment oraz umacniać na rynku nowo wprowadzone smaki. Ma to pomóc we wzroście lub przynajmniej umocnieniu obecnej pozycji. Jak podkreśla Andrzej Olszówka, jest ona już na tyle pewna, że firma nie obawia się marek własnych.

    Postrzegamy to bardziej jako dodatkowy wybór dla konsumenta. Marka własna jest zawsze dużo tańsza od nas. Czasem to kwestia jakości, czasem jakości opakowania. Nie boimy się tego, uważamy, że konsument i tak na końcu wybierze produkty, które zna, które są reklamowane w telewizji, i co do których ma pewność, że są wysokiej jakość – podsumowuje Olszówka. 

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Transport

    Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

    Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

    Konsument

    Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

    Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

    Handel

    Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

    Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.