Newsy

W Strykowie powstaje centrum magazynowe dla UPS. Firmy kurierskie liczą na dalszy wzrost PKB w Polsce

2014-09-26  |  06:55

Centrum dystrybucyjne UPS w Strykowie już w budowie. Inwestycja ma być gotowa w I połowie 2015 roku. Podobnie jak druga inwestycja firmy kurierskiej w Polsce – centrum obsługi procesów biznesowych – która powstanie w Łodzi. Zatrudnienie znajdzie w nich 300 osób. Zarząd firmy podkreśla, że wzrost PKB i rosnący poziom eksportu w Polsce dają dobre perspektywy biznesowe.

Polska jest bardzo ważnym regionem, dlatego cieszą nas perspektywy biznesowe. Obserwujemy ciągły wzrost PKB i rosnący poziom eksportu. To odpowiedni czas na inwestowanie w budowę większego hubu – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Cindy Miller, prezes zarządu UPS Europe, firmy specjalizującej się w usługach przewozowych i logistycznych.

Jak wynika z danych GUS-u, w II kwartale wzrost PKB wyniósł 3,3 proc. po wzroście o 3,4 proc. w I kwartale. Rośnie też wartość eksportu. W  pierwszej połowie roku osiągnął 80 mld euro, czyli o 5,4 proc. więcej niż w analogiczny okresie 2013 roku. W całym roku może być nawet 9 proc. większy, o ile sytuacja na Wschodzie nie ulegnie zaostrzeniu.

UPS korzysta z dobrych warunków biznesowych w kraju. W ubiegłym tygodniu ruszyła budowa centrum przeładunkowego w Strykowie. Powstanie tam blisko 12 tys. mkw. powierzchni magazynowych, gdzie dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań technologicznych będzie można sortować 15 tys. przesyłek na godzinę.

W Łodzi natomiast powstanie drugie po wrocławskim centrum obsługi procesów biznesowych. Wartość obu inwestycji szacuje się na 25 mln dolarów. UPS planuje zatrudnić ok. 300 osób (w Global Business Service we Wrocławiu pracuje 600 osób).

 – Lokalizacja Strykowa w centrum Polski miała istotne znaczenie, ale nie tylko to miało wpływ na naszą decyzję. Są miejsca, które stwarzają lepsze możliwości rozwoju biznesu i mają lepiej rozwiniętą wspólnotę lokalną. Stryków miał wszystkie atuty. Dodatkowym czynnikiem był dostęp do wysoko wykwalifikowanych pracowników, których możemy znaleźć też w Łodzi czy Wrocławiu – tłumaczy Miller.

Prezes UPS Europe podkreśla, że zmiany, jakie zaszły w Polsce w ciągu 25 lat wolności ekonomicznej, skłoniły firmę do przenoszenia tu części globalnych usług z zakresu back office. Zapowiada też dalszy rozwój, wraz ze wzrostem gospodarki.

UPS działa w Polsce od 1992 roku, przejęcie firmy kurierskiej Stolica w 2005 pozwoliło na rozbudowę sieci. Obecnie firma ma 36 placówek, dodatkowo sieć punktów odbioru przesyłek i zatrudnia łącznie ok. 4 tys. osób.

Polska jest otwarta na robienie biznesu od najwyższego szczebla po ten najniższy. Utrzymała wysoki poziom eksportu. UPS jest częścią tego sukcesu, działamy tu od 25 lat i na pewno tu pozostaniemy – podkreśla Cindy Miller.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.