Newsy

GDDKiA o premiach za nadzór A2: to jest nagroda za wyjątkowe zaangażowanie

2012-05-17  |  06:40
Mówi:Urszula Nelken
Funkcja:Rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
  • MP4

    Premie o łącznej wartości 64 tys. zł dostało sześciu pracowników Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, którzy nadzorują pracę na odcinku C autostrady A2. To tzw. "pochiński" fragment autostrady, na którym są największe opóźnienia. Rzeczniczka GDDKiA wyjaśnia, że to premia za nakłady pracy, które w ostatnim czasie przynoszą widoczne efekty.

     - To nie są urzędnicy, którzy pracują i wychodzą z pracy o 16. To są ludzie, którzy pracują non stop. Codziennie są na tej budowie, więc to jest nagroda za wyjątkowe zaangażowanie, za pracę pod bardzo silną presją, w tym także presją medialną - mówi Urszula Nelken, rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

    Jak tłumaczy, cotygodniowe raporty GDDKiA pokazują, że prace na zagrożonym odcinku idą pełną parą, a zaległości są szybko nadrabiane.

     - Roboty tam postępują w tempie niezwykłym. Jeszcze miesiąc temu zaawansowanie robót wynosiło około 40 proc., w tej chwili jest to ponad 80 proc. Tylko podczas ostatniego tygodnia ten wzrost to 20 proc. To naprawdę jest tempo imponujące - uważa Urszula Nelken.

    I podkreśla, że przyspieszenie robót nie odbywa się kosztem jakości.

     - Przez cały czas robione są badania jakościowe, których akurat na tym odcinku jest wyjątkowo dużo. Po stronie wykonawcy widać, że mobilizacja jest ogromna - dodaje.

    Pomysł nagrodzenia pracowników przez GDDKiA nie podoba się opozycji. PiS i Solidarna Polska zwróciły się o wyjaśnienia do ministra transportu Sławomira Nowaka. Podczas konferencji prasowej minister Nowak przyznał, że sam też podjąłby decyzję o premiach uznaniowych dla tych osób.

    Po chińskiej firmie COVEC w sierpniu 2011 roku głównym wykonawcą odcinka C autostrady A2 zostało konsorcjum Boegl&Krysl oraz Dolnośląskich Surowców Skalnych. Po bankructwie DSS w marcu tego roku, czeska firma przejęła całość robót na tym fragmencie.

    Jak podkreśla Urszula Nelken, wszystkie odcinki autostrady A2 między Łodzią a Warszawą realizowane są zgodnie z obowiązującymi obecnie terminami umownymi. W przypadku opóźnionych odcinków A i C całość prac zakończy się 15 października, a przejezdność zostanie osiągnięta 31 maja. Z przejezdnością podobnie jest w przypadku pozostałych odcinków B, D i E. Jednak tu zakończenie robót nastąpi tuż przed Euro 2012, czyli 6 czerwca.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Farmacja

    Polska uzależniona od leków z importu. To zagrożenie dla bezpieczeństwa lekowego kraju

    Niespełna jedna trzecia sprzedawanych w Polsce leków jest produkowana w naszym kraju, podczas gdy średnia europejska to około 70 proc. Uzależnienie od importu jest poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa lekowego. Wzmocnieniu tego obszaru ma służyć jeden z konkursów w ramach KPO, który niedawno rozstrzygnęła Agencja Badań Medycznych. 112 mln zł trafi na wsparcie 22 projektów z obszaru innowacyjnych technologii biomedycznych. Jeden z nich dotyczy opracowania leków generycznych stosowanych w leczeniu POChP i astmy.

    Robotyka i SI

    Unia Europejska spóźniona w wyścigu AI. Eksperci apelują o szybsze inwestycje i zaprzestanie regulacji

    – Decyzja o zainwestowaniu 200 mld euro w sztuczną inteligencję została podjęta zbyt późno – ocenia dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema. Jak podkreśla, Europa pozostaje w tyle za Stanami Zjednoczonymi i Chinami w zakresie innowacji. Kluczowe znaczenie ma teraz tempo i sposób dystrybucji środków – jeśli zostaną przekazane zbyt późno, efekty inwestycji mogą się stać nieaktualne w dynamicznie rozwijającym się świecie AI. Kolejne postulaty dotyczą zaprzestania regulacji i skupienia się na technologicznych niszach, w których jesteśmy liderami.

    Sport

    Rusza nowy sezon rowerów publicznych. Na ten element zrównoważonej mobilności stawia coraz więcej polskich miast [DEPESZA]

    1 marca wystartował nowy sezon rowerów publicznych Nextbike. W tym roku mieszkańcy 80 polskich miast będą mieli do dyspozycji około 18 tys. rowerów. Szczególnym projektem będzie integracja działającego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Metroroweru z Kolejami Śląskimi, co stworzy jeden z pierwszych w Polsce systemów transportowych w modelu mobility as a service. – Miasta konsekwentnie rozwijają infrastrukturę rowerową, dostrzegając jej kluczową rolę w budowaniu zrównoważonego transportu – ocenia Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Grupy Nextbike.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.