Newsy

Internauci wyśmiewają drogową rzeczywistość i narzekają na nią. Mrozy, śnieg i odwilż sprzyjają ożywionym dyskusjom w sieci

2016-01-27  |  06:30
Mówi:Karolina Masalska
Funkcja:specjalista ds. PR
Firma:Instytut Monitorowania Mediów
  • MP4
  • Ostatni mroźny weekend na drogach wywołał wiele komentarzy w internecie i mediach społecznościowych. Między 22 a 25 stycznia ukazało się ponad 4 tys. wzmianek na ten temat, z czego 86 proc. na Facebooku. Wiele z nich miało wydźwięk pozytywny, bo internauci masowo wyśmiewali drogową rzeczywistość. Jednak blisko 40 proc. stanowiły narzekania na stan dróg i opieszałość zarządzających.

    W tym tygodniu w Instytucie Monitorowania Mediów przeanalizowaliśmy wzmianki, które ukazały się na temat polskich dróg w okresie zimowym. W dniach od 22 do 25 stycznia, czyli w ostatnim mroźnym weekendzie, na temat polskich dróg ukazało się ponad 4 tys. wzmianek – mówi agencji Newseria Karolina Masalska, specjalista ds. PR w IMM.

    Ożywiona dyskusja na temat polskich dróg zimą toczyła się również na Twitterze (10 proc. wzmianek). Reagowali także użytkownicy Instagrama (4 proc.).

    Ze wszystkich zabarwionych emocjonalnie wzmianek 63 proc. miało wydźwięk pozytywny.

    Internauci bardziej niż na narzekanie postawili jednak na śmiech i masowo memowali polską drogową rzeczywistość, np. porównując dziury w drodze do dziur po spadających meteorach, a stan polskich dróg do węży zrzucających skórę – mówi Masalska.

    Komentarze negatywne, chociaż w mniejszości, też były obecne. Wielu internautów narzekało na kiepski stan dróg i ich wątpliwą wytrzymałość. To  jest szczególnie widoczne teraz, kiedy śnieg stopniał. Tematy drogowe są zimą chętnie poruszane i cytowane także przez portale internetowe, również przez Newserię.

    Pojawiło się także wiele artykułów na temat stanu polskich dróg i potrzeby ich modernizacji. Wiele portali internetowych poruszało temat planu budowy nowej sieci dróg, tysięcy kilometrów autostrad, które być może sprawią, że przestaniemy narzekać na ich stan i że nie będą one masowo memowane w sieci przez internautów – mówi Karolina Masalska.

    Internauci narzekali też na brak reakcji ze strony zarządców dróg. Ci także byli obecni w mediach społecznościowych.

    Dla osób, które zauważą jakieś uchybienia w drodze, na jezdni czy na chodniku Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie przygotował taki specjalny numer alarmowy, pod którym można zgłaszać takie sprawy – mówi Karolina Masalska.

    Do pobrania

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Szkolenie Online IMM

    Prawo

    Problemy społeczne

    Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

    Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

    Motoryzacja

    Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

    Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.