Mówi: | Artur Białkowski, członek zarządu, dyrektor zarządzający ds. usług biznesowych w Medicover Polska Dariusz Marcjasz, wiceprezes KIR |
Cyfryzacja w służbie zdrowia przyspiesza. Pacjenci zyskają bezpieczny dostęp do ich danych medycznych dzięki uwierzytelnieniu bankowemu
Polscy pacjenci chcą mieć stały dostęp do wyników swoich badań i historii leczenia. Takie możliwości od prawie roku daje Internetowe Konto Pacjenta. Teraz można zalogować się do niego z wykorzystaniem uwierzytelnienia bankowego. Taką opcję wprowadził Medicover, wdrażając innowacyjne narzędzie mojeID utworzone przez KIR. Dzięki niemu pacjenci mogą elektronicznie potwierdzić swoją tożsamość – bez konieczności wizyty w placówce, żeby wyrobić indywidualny login i hasło dostępu do ich danych medycznych. To oznacza przede wszystkim duże ułatwienie w korzystaniu z porad telemedycznych i usług online, a także wysokie bezpieczeństwo logowania.
– Narzędzie to daje gwarancję bezpiecznego i jednoznacznego uwierzytelnienia pacjenta. W sektorze medycznym jest to szczególnie ważne, ponieważ dane medyczne są wrażliwe i szczególnie chronione – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Dariusz Marcjasz, wiceprezes zarządu Krajowej Izby Rozliczeniowej.
MojeID to narzędzie dostarczane przez KIR, kluczowego partnera technologicznego polskiego sektora bankowego. Umożliwia klientowi elektroniczne potwierdzenie swojej tożsamości i łatwy dostęp do usług online. Klient potwierdza tożsamość za pomocą danych logowania do swojego rachunku bankowego. Eliminuje to konieczność posiadania wielu loginów i haseł do różnych serwisów online. MojeID przekierowuje klienta do bezpiecznego środowiska, w którym podaje on swoje dane, a po uwierzytelnieniu przenosi go z powrotem na stronę usługodawcy.
Z usługi mojeID mogą już korzystać klienci trzech banków. Z jego pomocą można zalogować się również do cyfrowego biura obsługi klienta spółki PGNiG. Teraz na wdrożenie zdecydował się również Medicover, pierwszy podmiot w sektorze medycznym.
– Aby korzystać ze zdalnych usług i porad lekarskich w Internetowym Portalu Pacjenta, należy uzyskać hasło dostępu do naszych systemów. Dzięki rozwiązaniu mojeID pacjenci bez konieczności wizyty w placówce mogą uzyskać hasło i login zdalnie, a następnie logować się do portalu – mówi Artur Białkowski, członek zarządu, dyrektor zarządzający ds. usług biznesowych w Medicover Polska.
Narzędzie zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa. Potwierdzenie tożsamości odbywa się za pośrednictwem banków, które dysponują zweryfikowanymi informacjami na temat klienta.
Jak podkreśla wiceprezes KIR, mojeID upraszcza procesy i oszczędza czas – zarówno firmy, jak i klienta. Pozwala zweryfikować jego tożsamość i załatwić formalności całkowicie online.
– Firma nie musi się już kontaktować z klientem poprzez punkt obsługi klienta czy kuriera. Z drugiej strony klienci mogą wszystkie formalności załatwić bez wychodzenia z domu. Wprowadzając to narzędzie, firma ma więc możliwość skrócenia swojej drogi do klienta – mówi Dariusz Marcjasz.
Wiceprezes KIR informuje, że mojeID będzie niedługo wdrażane przez kolejne banki i dostawców usług z innych sektorów. Izba rozpoczęła także współpracę z dostawcami usług z innych sektorów.
– Branż, które mogą skorzystać na wdrożeniu mojeID, jest bardzo wiele, poczynając od tych masowych, jak gazownictwo czy sektor medyczny. Rozmawiamy też m.in. z branżą energetyczną i telekomunikacyjną – wskazuje Dariusz Marcjasz.
Wdrożenie mojeID w Medicover jest pierwszym w sektorze medycznym. Dla klientów oznacza przede wszystkim ogromne ułatwienie w korzystaniu z usług online za pośrednictwem Internetowego Portalu Pacjenta. Jak podkreśla Artur Białkowski, innowacyjna usługa wpisuje się w szerszy trend, jakim jest postępująca cyfryzacja całego systemu ochrony zdrowia w Polsce.
– Nasi pacjenci mogą już korzystać z porad tradycyjnych i zdalnych. Te drugie stanowią już dzisiaj 37 proc. wszystkich udzielanych porad lekarskich. Nowe rozwiązania z zakresu e-zdrowia, jak choćby elektroniczna recepta, także to ułatwiają. Wystawiliśmy już ponad milion e-recept, z roku na rok udzielamy też coraz więcej porad telemedycznych, gdyż tego oczekują nasi pacjenci – mówi członek zarządu, dyrektor zarządzający ds. usług biznesowych w Medicover Polska.
Czytaj także
- 2024-03-28: Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia
- 2024-04-05: Dostęp do badań profilaktycznych i skutecznych terapii największymi wyzwaniami systemu ochrony zdrowia. Polska prezydencja w UE może być okazją do zmian w tym zakresie
- 2024-04-15: Zmiany klimatu coraz mocniej uderzają w polskie rolnictwo. W adaptacji wspierają rolników nowe technologie
- 2024-03-28: Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu
- 2024-04-02: Wiedza Polaków o wodorze zatrzymała się na etapie podstawówki. Większość nie zna zastosowań tego pierwiastka w energetyce
- 2024-03-20: Polski rynek leasingu jest jednym z największych w UE. Prawie 1/3 inwestycji jest finansowana leasingiem
- 2024-03-19: Banki przypominają dziś firmy softwarowe. Ich funkcjonowanie coraz bardziej oparte na nowych technologiach
- 2024-03-22: Polskie firmy poniżej unijnej średniej pod względem cyfryzacji. Większość nie korzysta z chmury, elektronicznej wymiany informacji czy sztucznej inteligencji
- 2024-03-13: K. Gawkowski: Cyfryzacja powinna być głównym tematem polskiej prezydencji w UE. Chcemy być liderem cyfrowych przemian
- 2024-04-05: Cyfryzacja polskiej energetyki mocno spowolniła. Pilną potrzebą jest wdrożenie rozwiązań z zakresu cyberbezpieczeństwa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.