Newsy

Internauci wyśmiewają drogową rzeczywistość i narzekają na nią. Mrozy, śnieg i odwilż sprzyjają ożywionym dyskusjom w sieci

2016-01-27  |  06:30
Mówi:Karolina Masalska
Funkcja:specjalista ds. PR
Firma:Instytut Monitorowania Mediów
  • MP4
  • Ostatni mroźny weekend na drogach wywołał wiele komentarzy w internecie i mediach społecznościowych. Między 22 a 25 stycznia ukazało się ponad 4 tys. wzmianek na ten temat, z czego 86 proc. na Facebooku. Wiele z nich miało wydźwięk pozytywny, bo internauci masowo wyśmiewali drogową rzeczywistość. Jednak blisko 40 proc. stanowiły narzekania na stan dróg i opieszałość zarządzających.

    W tym tygodniu w Instytucie Monitorowania Mediów przeanalizowaliśmy wzmianki, które ukazały się na temat polskich dróg w okresie zimowym. W dniach od 22 do 25 stycznia, czyli w ostatnim mroźnym weekendzie, na temat polskich dróg ukazało się ponad 4 tys. wzmianek – mówi agencji Newseria Karolina Masalska, specjalista ds. PR w IMM.

    Ożywiona dyskusja na temat polskich dróg zimą toczyła się również na Twitterze (10 proc. wzmianek). Reagowali także użytkownicy Instagrama (4 proc.).

    Ze wszystkich zabarwionych emocjonalnie wzmianek 63 proc. miało wydźwięk pozytywny.

    Internauci bardziej niż na narzekanie postawili jednak na śmiech i masowo memowali polską drogową rzeczywistość, np. porównując dziury w drodze do dziur po spadających meteorach, a stan polskich dróg do węży zrzucających skórę – mówi Masalska.

    Komentarze negatywne, chociaż w mniejszości, też były obecne. Wielu internautów narzekało na kiepski stan dróg i ich wątpliwą wytrzymałość. To  jest szczególnie widoczne teraz, kiedy śnieg stopniał. Tematy drogowe są zimą chętnie poruszane i cytowane także przez portale internetowe, również przez Newserię.

    Pojawiło się także wiele artykułów na temat stanu polskich dróg i potrzeby ich modernizacji. Wiele portali internetowych poruszało temat planu budowy nowej sieci dróg, tysięcy kilometrów autostrad, które być może sprawią, że przestaniemy narzekać na ich stan i że nie będą one masowo memowane w sieci przez internautów – mówi Karolina Masalska.

    Internauci narzekali też na brak reakcji ze strony zarządców dróg. Ci także byli obecni w mediach społecznościowych.

    Dla osób, które zauważą jakieś uchybienia w drodze, na jezdni czy na chodniku Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie przygotował taki specjalny numer alarmowy, pod którym można zgłaszać takie sprawy – mówi Karolina Masalska.

    Do pobrania

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Polityka

    Transport

    Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

    Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

    Handel

    Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

    Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.