Newsy

KGHM z najlepszym raportem rocznym. Przedstawiciele firmy odebrali dwie nagrody: Best of the Best i za wartość użytkową raportu

2014-10-23  |  06:30
Mówi:Marek Bestrzyński, dyrektor naczelny centrali KGHM Polska Miedź SA

Ludmiła Mordylak, dyrektor naczelny Centrum Usług Księgowych KGHM Polska Miedź SA

  • MP4
  • KGHM Polska Miedź to jedna z pierwszych firm, która opublikowała zintegrowany raport roczny. W raporcie za ubiegły rok uwzględniono nie tylko aspekty finansowe, lecz także informacje o działalności dodatkowej: CSR, ochronie środowiska i relacjach ze społecznością. – To zarówno przynosi korzyści wizerunkowe, jak i poprawia komunikację z interesariuszami – podkreślają przedstawiciele firmy.

    Przedstawiamy nie tylko dane finansowe, lecz także informujemy o tym, co ważnego dzieje się w firmie: jak wygląda działalność na różnych polach, nie tylko tych podstawowych, związanych z działalnością wytwórczą – przekonuje Marek Bestrzyński, dyrektor naczelny centrali KGHM Polska Miedź SA. – Produkcja metali nieżelaznych jest dla nas kluczowa. Ale ważne jest także szerokie spektrum działalności dodatkowej, jaką jest społeczna odpowiedzialność biznesu, ochrona środowiska i relacje ze społecznością, również lokalną.

    Zintegrowany raport ma na celu nie tylko przekazać w prosty sposób wszystkie dane finansowe, lecz także budować platformy komunikacji z interesariuszami (podmiotami w różny sposób zaangażowanymi w działalność koncernu). Koncern stara się prezentować w taki sposób swoje sprawozdania, aby docierały one do jak najszerszego grona odbiorców.

    Obok formy papierowej, do której odbiorcy mają jednak ograniczony dostęp, publikujemy raport w postaci elektronicznej – tłumaczy Ludmiła Mordylak. – Ta wersja na pewno dociera szerszego grona zarówno analityków, jak i osób potencjalnie zainteresowanych naszą firmą, choćby inwestorów i drobnych akcjonariuszy, którzy śledzą nasze wyniki.

    Firma nie wyklucza tego, że w przyszłości będzie publikować raporty już tylko w wersji elektronicznej.

    KGHM jest jedną z pierwszych firm, które zdecydowały się na publikację takiego raportu. W innych krajach są one bardziej popularne. Zintegrowany raport roczny KGHM Polska Miedź SA został nagrodzony w tegorocznej, organizowanej już po raz dziewiąty przez Instytut Rachunkowości i Finansów edycji konkursu „The Best Annual Report 2013”. Celem rywalizacji jest promowanie raportów rocznych o największej wartości użytkowej dla akcjonariuszy i inwestorów, czyli takich, na podstawie których można podejmować decyzje inwestycyjne przy stosunkowo minimalnym ryzyku.

    Raport został bardzo dobrze odebrany, o czym świadczy nagroda i wyróżnienie, które traktujemy jako bodziec do dalszej pracy, poszukiwań, doskonalenia – mówi Bestrzyński. – Będziemy się starać prezentować raporty w jeszcze lepszej postaci i formule bardziej czytelnej dla odbiorcy końcowego. Jest to wartość sama w sobie, bo ona powoduje, że rozwijamy się i zdobywamy doświadczenie. Dopiero uczymy się raportowania zintegrowanego, ale wysoko ustawiliśmy sobie poprzeczkę.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Jak korzystać z materiałów Newserii?

    Bezpłatne materiały wideo, audio, zdjęcia oraz artykuły

    Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

    Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

    Zagranica

    Po informacji o zniesieniu wiz do USA wzrosło zainteresowanie Polaków lotami za ocean. Zwiększy się liczba połączeń, a bilety będą tańsze

    Stany Zjednoczone są trzecią po Francji i Hiszpanii najchętniej odwiedzaną destynacją przez turystów na świecie. W przypadku polskich turystów nie ma ich nawet w dwudziestce najpopularniejszych kierunków. Dzięki zniesieniu wiz zainteresowanie podróżami do USA znacznie wzrośnie. Już zaraz po zapowiedzi zniesienia wiz Polacy szukali lotów do Stanów Zjednoczonych trzykrotnie częściej niż weekend wcześniej. Na zniesieniu wiz skorzystają polskie i amerykańskie biura turystyczne. Zwiększy się też liczba połączeń.

    Handel

    Rośnie popularność sprzedaży bezpośredniej. Branża generuje 3 mld zł i współpracuje z nią już 1 mln konsultantów

    Sprzedaży bezpośrednia w Polsce rośnie w siłę. Jej obroty przekraczają 3 mld zł i z każdym rokiem rosną o kilka procent. Z branżą współpracuje już ok. 1 mln osób, przy czym dla 20 proc. jest to podstawowe źródło dochodów. Ponad 80 proc. konsultantów jest zadowolonych z dotychczasowej współpracy, podobnie jak 90 proc. konsumentów. Na przestrzeni ostatnich 25 lat w branży zaszły ogromne zmiany, z których główną jest rosnący udział nowych technologii i zmiana kategorii produktowych sprzedawanych w tym kanale. Zarówno te zmiany, jak i korzyści płynące z pracy w tej branży ma pokazać startująca właśnie kampania Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.

    Edukacja

    Cztery polskie uczelnie z szansą na prestiżowy, międzynarodowy certyfikat. Mają go najbardziej elitarne uczelnie świata

    Szkoły biznesowe należą do najbardziej obleganych zarówno w Polsce, jak i w całej Europie – podkreśla Tim Mescon, prezes zarządu AACSB w regionie EMEA. Amerykańska organizacja non profit od ponad stu lat akredytuje najlepsze na świecie uczelnie, które kształcą na kierunkach biznesowych. Należą do nich m.in. Harvard, Stanford i MIT. W Polsce prestiżowym certyfikatem mogą się pochwalić na razie tylko dwie uczelnie: Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, ale z AACSB współpracują już cztery kolejne.

    Przemysł

    Tylko 10 proc. małych i średnich przedsiębiorstw wprowadziła nowy produkt lub usługę. Mimo że to one decydują o przewadze konkurencyjnej firmy

    Choć rosną nakłady na inwestycje, to małe i średnie przedsiębiorstwa na rozwój przeznaczają niewiele środków. Obecnie w Polsce tylko 7 firm na 100 wdraża innowacje produktowe lub procesowe. Firmy z sektora MŚP głównie skupiają się na usprawnieniu produktowym, a tylko co dziesiąta stawia na innowacyjne rozwiązania. Tymczasem to właśnie one, w tym szersze wykorzystanie sztucznej inteligencji czy wirtualnej rzeczywistości, przynoszą największe zyski. Firmy zainteresowane zbudowaniem strategii trwałej przewagi konkurencyjnej mogą wziąć udział w warsztatach wspierających innowacyjność.