Mówi: | Krzysztof Kalicki |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Deutsche Bank Polska |
Kolejna fuzja na rynku bankowym. Miejsca pracy są niezagrożone
Połączony Deutsche Bank Polska i Deutsche Bank PBC ma być jedną z dziesięciu największych instytucji w Polsce z aktywami o wartości 35 mld zł. – Przygotowujemy się do tego połączenia od strony technologicznej, finansowej i w zakresie zasobów ludzkich – zapewnia Krzysztof Kalicki, prezes Deutsche Bank Polska. Deklaruje jednocześnie, że nie oznacza to wcale, że planowane są zwolnienia.
– Będziemy mieli lepsze wykorzystanie naszego kapitału, nasza oferta będzie kompleksowa i pochodząca z jednego banku – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Krzysztof Kalicki, prezes Deutsche Bank Polska. – Ponieważ te dwa banki są komplementarne, więc proces nie powinien być bardzo skomplikowany, a nasi klienci nawet prawdopodobnie tego nie zauważą, dlatego że zachowają rachunki bankowe takie, jakie mieli do tej pory.
W ubiegłym tygodniu banki otrzymały zgodę Komisji Nadzoru Finansowego. Cały majątek Deutsche Bank Polska zostanie przeniesiony do Deutsche Bank PBC, ale instytucja będzie nosiła nazwę Deutsche Bank Polska SA.
– Dzisiaj Deutsche Bank Polska ma pewną nadwyżkę kapitału w swoich zasobach. Deutsche Bank PBC potrzebuje tego kapitału na rozwój biznesu detalicznego – wyjaśnia Krzysztof Kalicki. – Połączenie tych dwóch banków spowoduje, że obie instytucje łącznie będą miały wysoki współczynnik wypłacalności, a jednocześnie potencjał do dalszego rozwoju. Grupa Deutsche Bank w Polsce uzyska silną jednolitą reprezentację w postaci jednego banku.
Po fuzji wartość aktywów banku sięgnie ok. 35 mld zł, co da mu miejsce wśród dziesięciu największych instytucji finansowych w Polsce. Kapitał zakładowy zostanie podniesiony przez emisję akcji na rzecz Deutsche Bank AG, który dzięki temu będzie miał ponad 50 proc. udziałów w Deutsche Bank Polska SA. Bank będzie też jedynym akcjonariuszem Domu Maklerskiego DB Securities.
– My patrzymy na to połączenie z punktu widzenia synergii przychodów i lepszych rozwiązań biznesowych, zarówno dla klientów korporacyjnych, jak i dla klientów indywidualnych – zapowiada prezes DB Polska. – Nasza oferta będzie pochodziła z jednego banku i będzie ofertą kompleksową, będziemy optymalizować rozwiązania.
Bank po fuzji będzie miał 170 oddziałów i centrów doradczych w Polsce. Stanie się bankiem uniwersalnym, czyli ma oferować produkty zarówno dla klientów detalicznych, jak i firm.
Czytaj także
- 2024-04-30: Miliony Polaków klikają w linki wyłudzające dane i pieniądze. Liczba oszustw w internecie będzie rosnąć
- 2024-04-26: T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
- 2024-04-19: Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
- 2024-04-11: Greenpeace: Prawie 6 tys. ciężarówek pełnych drzew wyjeżdża codziennie z polskich lasów. Wycinki trwają tam, gdzie nie wolno
- 2024-04-09: Samorządy mogą wreszcie ubiegać się o pożyczki z KPO. Do pozyskania jest w sumie 40 mld zł na zielone inwestycje
- 2024-04-25: Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
- 2024-03-19: Banki przypominają dziś firmy softwarowe. Ich funkcjonowanie coraz bardziej oparte na nowych technologiach
- 2024-03-13: K. Gawkowski: Cyfryzacja powinna być głównym tematem polskiej prezydencji w UE. Chcemy być liderem cyfrowych przemian
- 2024-03-11: A. Kwaśniewski: Polska jest jednym z ważniejszych krajów NATO. Kolejnym członkiem Sojuszu powinna zostać Ukraina
- 2024-03-22: Coraz gorsza sytuacja humanitarna w Sudanie Południowym. Głodem zagrożonych jest ponad 7 mln ludzi
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.