Newsy

Koniec z kupowaniem przeterminowanego jedzenia

2012-02-07  |  06:20
Mówi:Alfred Kubczak
Funkcja:Dyrektor ds. korporacyjnych
Firma:Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel sieci Biedronka
  • MP4

    To rozwiązanie dla mniej uważnych klientów. Sieć sklepów Biedronka korzysta z sytemu, który pozwala na zakodowanie daty przydatności produktu do spożycia. Przeterminowana żywność zostanie przez kasjera wyłapana, podczas skanowania ceny.

    Do tej pory kody kreskowe zawierały informacje o cenie, kraju pochodzenia i cechach podstawowych produktu. Nowy system na razie obejmuje kilkadziesiąt produktów z asortymentu sklepu, ale będzie stopniowo wdrażany na pozostałe artykuły.

     - To jest pionierskie rozwiązanie w skali Europy. Rozszerzony kod kreskowy w systemie GS1, który umożliwia zapisanie w tym kodzie dodatkowych informacji niż te dotychczasowe. W tej chwili dzięki dodatkowemu rozszerzeniu tego kodu możemy śledzić produkt pod kątem jego daty przydatności do spożycia, możemy dzięki temu w systemie kasowym uruchomić funkcję, która nie pozwala na sprzedanie produktu, którego termin przydatności do spożycia minął - wyjaśnia Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych w Jeronimo Martins, właściciela sieci Biedronka.

    Ubiegły rok sieć zakończyła na dużym plusie. Przychody Biedronki wzrosły o blisko 25 proc. To pozwoliło na otworzenie 239 nowych sklepów. W tym roku skala ekspansji będzie podobna.

     - Zamierzamy otworzyć kolejne 250 sklepów i w tym roku przekroczymy magiczną liczbę 2000 sklepów. Jesteśmy w drodze do celu jakim jest 3000 sklepów w 2015 roku - zapewnia Alfred Kubczak.

    Jak podkreślają przedstawiciele sieci, Biedronka zamierza podbić duże miasta.

     - Szukamy tych miejsc, gdzie, nie tyle wielkość miejscowości określa potrzeby, co klienci manifestują chęć posiadania jeszcze bliżej położonego sklepu Biedronka. Zdajemy sobie sprawę z tego, że tak dobrze jak jesteśmy reprezentowani w miejscowościach małej i średniej wielkości, tak w aglomeracjach miejskich musimy przyspieszyć dynamikę rozwoju, żeby tutaj też klientowi wyjść naprzeciw - podkreśla Kubczak.

    Biedronka zamierza przeznaczyć ok. 2 mld zł na nowe inwestycje. Oprócz nowych sklepów powstaną również dwa centra dystrybucyjne: w Sieradzu i w Rudzie Śląskiej. Przedstawiciele Biedronki zapewniają, że nowe inwestycje to ok. 4 tys. nowych miejsc pracy.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Media i PR

    Pandemia nie zachwiała pozycją polskich fabryk telewizorów. Na produkcję może wpłynąć brak komponentów z Azji i wzrost ich ceny

    W Polsce co roku sprzedaje się ponad 2 mln nowych telewizorów, co – jak podaje Związek Cyfrowa Polska – plasuje nas pod tym względem na szóstym miejscu w Europie. Polska przoduje również w produkcji telewizorów na Starym Kontynencie. Na tutejszym rynku swoje odbiorniki składa kilka dużych, globalnych marek, a ich produkcja jest nawet ośmiokrotnie większa, niż jest w stanie przyjąć krajowy rynek. Zapotrzebowanie na rynkach zagranicznych mocno zwiększyła pandemia, chociaż dziś sytuacja wraca do stanu z 2019 roku. Jednym z głównych tego typu zakładów jest należąca do TCL fabryka w podwarszawskim Żyrardowie. Tu powstają m.in. wyposażone w najnowsze technologie telewizory, z których gros trafia na eksport.

    Transport

    Od 1 grudnia manualny pobór opłat na państwowych autostradach przestanie działać. Kierowcy osobówek będą płacić przez system e-TOLL lub kupować e-bilety

    Podniesione szlabany na bramkach nie oznaczają jednak, że kierowcy osobówek przejadą bez opłat po zarządzanych przez GDDKiA odcinkach autostrad A2 Konin–Stryków i A4 Wrocław–Sośnica. Obecny Manualny System Poboru Opłat dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 3,5 tony zostanie od 1 grudnia zastąpiony nowym, elektronicznym systemem e-TOLL, podobnie jak miało to miejsce z początkiem października dla samochodów ciężarowych. Wszyscy użytkownicy muszą zarejestrować swoje auta w nowym systemie e-TOLL i wyposażyć je w urządzenia lokalizacyjne lub zakupić e-bilet autostradowy uprawniający do przejazdu. 

    Telekomunikacja

    Technologiczne kierunki studiów przeżywają oblężenie. Budowanie kadr kluczowe dla rozwoju branży

    Polskie uczelnie kształcą rokrocznie ponad 110 tys. absolwentów kierunków naukowo-technicznych. Największą popularnością cieszą się informatyka, cyberbezpieczeństwo i inne kierunki powiązane z sektorem ICT, który ma duży wkład w rozwój krajowej gospodarki. Wymaga jednak nieustannego kształcenia nowych kadr oraz wyrównywania poziomu wiedzy i umiejętności zgodnie z globalnymi standardami. Temu właśnie służy program ICT Academy i towarzyszący mu konkurs ICT Competition, który organizuje Huawei. 

    Handel

    Polsko-Arabskie Forum w Dubaju okazją do zacieśnienia współpracy. Dla krajowych firm to szansa na podpisanie nowych kontraktów

    Arabia Saudyjska, Zjednoczone Emiraty Arabskie i Kuwejt już w tej chwili są dla Polski ważnymi partnerami gospodarczymi. Na ekspansję na tamtejszym rynku zdecydowało się wiele dużych polskich marek, w tym m.in. Komputronik, CCC, Inglot, Comarch i Mokate. Rząd chce jednak wzmocnić współpracę z Bliskim Wschodem. Temu właśnie ma służyć zaplanowane na 6 grudnia Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze, które odbędzie się w ramach targów Expo 2020 w Dubaju. Polskie firmy będą miały na nim możliwość nawiązania współpracy z nowymi partnerami gospodarczymi.