Mówi: | Michał Lipiński |
Funkcja: | dyrektor konkursu „Teraz Polska” |
Certyfikat „Teraz Polska” przekłada się na nawet 30-proc. wzrost sprzedaży. Klienci coraz częściej kierują się nim, wybierając produkty
Firmy odnotowują nawet 30-proc. wzrost sprzedaży produktu lub usługi nagrodzonych Godłem „Teraz Polska”. Największy wpływ tego certyfikatu jakości na sprzedaż widać w branży artykułów spożywczych, chemii przemysłowej i gospodarczej. Dodatkowo nagrodzeni zyskują wizerunkowo, co jest szczególnie ważne dla usługodawców i gmin, które także rywalizują o godło. Na tegorocznej liście nominowanych w konkursie „Teraz Polska” znajduje się dwadzieścia sześć produktów, dwadzieścia jeden usług, trzy przedsięwzięcia innowacyjne i sześć gmin. Laureatów poznamy w połowie czerwca.
– W zależności od branży firmy odnotowują nawet 30-procentowy wzrost sprzedaży produktu lub usługi nagrodzonej w konkursie „Teraz Polska”. Ten znak ma największe przełożenie na branżę produktów szybko zbywalnych FMCG: produkty spożywcze, chemię przemysłową i gospodarczą. Tu korzyści są największe. W przypadku dóbr inwestycyjnych i usług specjalistycznych ta korzyść jest bardziej wizerunkowa, wpływa na postrzeganie nagrodzonych przez otoczenie biznesowe, klientów i kontrahentów – mówi agencji Newseria Biznes Michał Lipiński, dyrektor konkursu „Teraz Polska”.
Konkurs „Teraz Polska” – w tym roku organizowany po raz 28. przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego – jest dla firm sposobem na potwierdzenie wysokiej jakości oferowanych przez siebie produktów i usług. To istotne o tyle, że – jak pokazuje badanie „Decyzje zakupowe Polaków”, przeprowadzone we wrześniu ubiegłego roku przez Centrum Badań i Analiz Rynku ASM, ponad 70 proc. konsumentów podczas codziennych zakupów wybiera produkty, które charakteryzuje przede wszystkim wysoka jakość. Aż 90 proc. jest skłonnych za tę jakość zapłacić więcej.
– Znak „Teraz Polska” pokazuje klientowi polskie pochodzenie produktu oraz jego wysoką jakość. Główną zasadą konkursu jest przeprowadzanie niezależnych ocen eksperckich wszystkich produktów oraz usług, które zostaną zgłoszone. Na ich podstawie Kapituła Godła wybiera laureatów konkursu. Dlatego nabywając produkt oznaczony znakiem „Teraz Polska”, konsument ma gwarancję, że nabywa najwyższą jakość made in Poland – podkreśla Michał Lipiński.
Godło „Teraz Polska”, obecne na rynku od blisko 30 lat, jest już doceniane i poszukiwane przez klientów, a tym samym – atrakcyjne również dla producentów, którzy ubiegają się o nie w drodze konkursu. Do tegorocznej edycji wpłynęła blisko setka zgłoszeń, z których pięćdziesiąt sześć zostało nominowanych do nagrody przez branżowe komisje eksperckie. Łącznie nominacje zdobyło dwadzieścia sześć produktów, dwadzieścia jeden usług, trzy przedsięwzięcia innowacyjne i sześć gmin.
– Patrząc na strukturę zgłoszeń, zanotowaliśmy największy udział branży budowlanej, spożywczej oraz chemii gospodarczej. Łącznie oceniliśmy w tym roku produkty i usługi pochodzące z 26 branż. Co istotne, z roku na rok coraz większy odsetek stanowią innowacyjne przedsięwzięcia, zgłaszane zarówno przez firmy, jak i instytuty badawcze i wyższe uczelnie. Zależy nam na tym, żeby promować transfer technologii ze świata nauki do świata przemysłu i biznesu. Tutaj polscy naukowcy mają pole do popisu i zgłaszają coraz więcej innowacyjnych na skalę światową produktów i przedsięwzięć – mówi Michał Lipiński.
W tym roku po raz 12. odbywa się też edycja konkursu „Teraz Polska” dla samorządów. Miasta i gminy oceniane są przez ekspertów przede wszystkim pod kątem atrakcyjności dla mieszkańców i warunków dla biznesu.
– Szukamy takich samorządów, które łączą atrakcyjność zarówno, jeśli chodzi o warunki życia codziennego, jak i warunki prowadzenia działalności gospodarczej. Najlepsze gminy w Polsce – a przez 12 lat wyłoniliśmy ich już ponadsiedemdziesiąt – otrzymują co roku zaszczytny tytuł „Teraz Polska” –mówi Michał Lipiński.
Tegoroczne nominacje do Godła „Teraz Polska” zostały ogłoszone 23 kwietnia podczas wystawy w warszawskim Hotelu Gromada. W gronie nominowanych są m.in.: Cydr Lubelski, Sanatorium Uzdrowiskowe „Przy Tężni”, linia serów dojrzewających Mlekovita, nabiał i produkty mleczne produkowane przez OSM w Kole, bezzałogowy statek latający polskiej produkcji, usługi medyczne Grupy LuxMed i tworzone ręcznie książki kolekcjonerskie Wydawnictwa Artystycznego Kurtiak i Ley (zamawiane m.in. dla Jana Pawła II, koronowanych głów i przywódców państw z całego świata). Szansę na statuetkę mają w tym roku również takie polskie przedsiębiorstwa jak Polpharma, Tauron Polska Energia czy PKN Orlen. Wręczenie statuetek odbędzie się w trakcie uroczystej gali 18 czerwca br. w Teatrze Wielkim w Warszawie.
Czytaj także
- 2025-06-18: Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji
- 2025-06-18: Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
- 2025-06-13: Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
- 2025-06-11: ZUS zatwierdził standardy dofinansowania posiłków dla pracowników. To nowy rozdział w firmowych benefitach
- 2025-06-06: Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
- 2025-06-04: Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy
- 2025-06-09: Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce
- 2025-05-26: Dyrektywa o przejrzystości płac zmniejszy lukę płacową między kobietami a mężczyznami. Obniży za to skłonność pracodawców do podwyżek
- 2025-05-19: Doda: Zostawiłam po sobie niesamowite dzieło filmowe, ale nie myślę o powrocie do branży. Mam za dużą traumę
- 2025-05-21: Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.