Newsy

Grecja wakacyjnym hitem ubiegłego roku. Podobnie ma być w tym roku

2015-01-07  |  06:00

Polacy chętnie wyjeżdżają na urlop za granicę. W 2014 roku zanotowano o blisko 30 proc. więcej wykupionych wycieczek. Wśród wakacyjnych kierunków największym zainteresowaniem cieszy się Grecja, Turcja, Hiszpania i Egipt. Eksperci przewidują, że także w tym roku hitem wypoczynkowym będzie Grecja, zwłaszcza mniejsze wyspy, które po raz pierwszy pojawiają się w ofercie.

Niezmiennie od dwóch sezonów do najbardziej popularnych kierunków wybieranych na wakacje latem 2014 roku należała Grecja i część wyspiarska, przede wszystkim Kreta, Rodos, Zakintos i Kos – ocenia w rozmowie z agencją Newseria Biznes Marzena Szlichta z portalu Wakacje.pl.

Grecję wybrał co czwarty Polak, który zdecydował się na wakacyjny wyjazd. Dużym zainteresowaniem cieszyła się także Turcja (15 proc.), Egipt (13 proc.) i Hiszpania (11 proc.), zwłaszcza Wyspy Kanaryjskie. Szóstkę najpopularniejszych destynacji zamykają Tunezja i Bułgaria.

Z danych Travelplanet.pl wynika, że choć rośnie liczba osób, które decydują się na skromny hotel, to Polacy cenią luksus. W hotelach 4- i 5-gwiazdkowych urlop spędziło 64 proc. osób. Jeszcze więcej, bo aż 78 proc,. wybiera opcję all inclusive. Za wyjazd zapłaciliśmy jednak o 100 zł mniej na osobę niż w 2013 roku. Średni koszt dla jednej osoby to 2278 zł (5455 zł za całą rezerwację).

Utrzymał się też trend wyjazdów tygodniowych, ale zaobserwowaliśmy też wzrost wyjazdów 14-dniowych. Są też tacy turyści, dla których 7 dni to za mało, 14 za dużo, stąd też rosnące zainteresowanie ofertą kompromisową, czyli na 10-11 dni – mówi Szlichta.

Na wakacje coraz częściej jeździmy z dziećmi. Jak podkreśla ekspertka, latem 2014 wyjechało o 70 proc. dzieci więcej niż rok wcześniej.

Jak zaznacza Szlichta, dotychczasowa sprzedaż wycieczek w opcji first minute wskazuje, że także w tym roku najchętniej odwiedzanym krajem podczas wakacji będzie Grecja. Zwłaszcza że w ofercie po raz pierwszy pojawiły się mniejsze wyspy, jak Skopelos, Limnos, Mykonos, Leros, gdzie można odpocząć z dala od tłumu, w bardziej kameralnych warunkach.

Ciekawym rozwiązaniem jest wprowadzenie lotów samolotowych na Lazurowe Wybrzeże. To kierunek chętnie wybierany przez pary na podróże poślubne. Lato 2015 będziemy mogli także spędzić w Lizbonie, na wybrzeżu, w tak popularnych kurortach, jak Estoril i Costa Caparica – podkreśla ekspertka z portalu Wakacje.pl.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Infrastruktura

Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.