Newsy

McDonald's startuje z nowym konceptem produktowym we Wrocławiu. Klienci będą mogli sami skomponować kanapki

2016-03-14  |  06:40
Mówi:Krzysztof Kłapa
Funkcja:dyrektor ds. korporacyjnych i zasobów ludzkich
Firma:McDonald’s Polska
  • MP4
  • McDonald’s Polska otworzył we Wrocławiu piąty lokal, gdzie testuje nową usługę pozwalającą na indywidualne komponowanie burgerów. Gości mogą samodzielnie tworzyć swoje kompozycje smakowe  z 28 produktów. Wszystkie składniki są świeżo przygotowane, a kanapki zamawiane przy samoobsługowym ekranie i dostarczane potem przez kelnera do stolika. Polska jest pierwszym krajem w Europie, w którym rozpoczęto testy tego projektu.

    – Wrocław jest piątą lokalizacją, w której rozpoczynamy realizację naszego testu, który wprowadza zupełną nowość do McDonald’s w skali światowej. To możliwość kreowania, budowania składu burgerów przez naszych gości. Skomponuj swój smak to przede wszystkim personalizacja. Blisko 30 składników, z których można skomponować swojego burgera – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych i zasobów ludzkich w McDonald’s Polska.

    Polska jest pierwszym krajem w Europie, w którym restauracja wprowadziła nowy projekt. Podobne rozwiązanie dotąd pojawiły się w zaledwie kilku krajach na świecie. 

    Jak podkreśla Krzysztof Kłapa, nowa usługa, może być receptą na budowanie więzi z dzisiejszym konsumentem, który zamiast masowości wybiera indywidualne podejście.

    – Badania pokazują, że dzisiejszy gość chce indywidualnego traktowania. Oczekuje takiego produktu, o którym marzy, jaki sobie wymyślił. McDonald’s jest w stanie to zrobić. To duży krok do przodu i wyzwanie dla konkurencji – ocenia dyrektor w McDonald’s.

    Wrocławska restauracja jest piątą w Polsce, w której nowe rozwiązanie jest testowane. W dwóch restauracjach w Warszawie, jednej w Bielawie i jednej w Kielcach, w których projekt został już wdrożony, rozwiązanie spotkało się z dużym zainteresowaniem klientów. Dla sieci to zupełna nowość. Kanapki można zamawiać przy samoobsługowym ekranie, a do stolika przyniosą je kelnerzy.

    – Nie ma jednej określonej grupy konsumentów, pod których przygotowujemy tę propozycję. Osoby młode bardzo chętnie korzystają z kiosków zamówieniowych. Takie zamówienia są realizowane z wykorzystaniem nowoczesnej technologii, więc kioski przyciągają. Są one już powszechne w McDonald’s. Teraz kolejnym krokiem testowym jest to, jak je mądrze wykorzystać i jakie dać możliwości kreowania klientom – wskazuje Kłapa.

    Młodzi najlepiej radzą sobie z nowoczesną technologią, dla tych, którzy mogą mieć problemy ze złożeniem w ten sposób zamówienia, restauracja zapewnia pomoc obsługi. Wciąż działają także tradycyjne kasy, istnieje możliwość zamówienia przy nich burgerów z nowej oferty, choć ogranicza to jednak możliwości kreowania. Zdaniem eksperta kioski zamówieniowe i indywidualne komponowanie kanapki sprawią, że wizyta dostarczy klientom nie tylko doznań kulinarnych, ale również rozrywki.

    – Zaletą jest możliwość budowy czegoś, co jest realizowane zgodnie z naszym oczekiwaniem. Sami wybieramy skład, decydujemy o smaku, ilości warzyw, czy rodzaju sosów. Kolejną kwestią jest świeżość wykonania. Obecnie cały polski McDonald’s jest po procesie modernizacji i wszystkie produkty przygotowujemy na świeżo. Kiedy kończone jest zamówienie, dopiero wówczas rusza proces produkcji na kuchni – tłumaczy ekspert McDonald’s.

    Restauracja zwiększa też różnorodność oferowanych smaków. Przy tworzeniu burgera, klient może wybierać spośród 28 produktów. Może też zdecydować się na danie bardziej orientalne lub tradycyjne, z określonymi dodatkami i pieczywem.

    – Zwiększamy liczbę składników. Są marynowane buraki, ogórki, papryczki jalapeño, dodatki ostre, łagodne i dużo rodzajów sera, bekon, rodzaje pieczywa. Różnorodność i wybór to z pewnością kolejne zalety projektu – przekonuje Krzysztof Kłapa.

     

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Prawo

    Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

    Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

    Konsument

    35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

    W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

    Problemy społeczne

    Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

    Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.