Mówi: | Mariusz Łukomski |
Funkcja: | Prezes |
Firma: | Monolith Films |
9 mln zł na promocję superprodukcji "Bitwa pod Wiedniem"
Ruszyła kampania promocyjna „Bitwy pod Wiedniem” przed jesienną premierą. Dystrybutor filmu Monolith Films chce przeznaczyć na nią nawet 9 milionów złotych. Film będzie pokazywany w Polsce i 50 krajach na świecie. Ta wielka międzynarodowa superprodukcja historyczna, z udziałem nagrodzonego Oscarem F. Murraya Abrahama, wejdzie do kin w Polsce 12 października. Film wyreżyserował Włoch Renzo Martinelli.
Jak zapewnia szef Monolith Films Mariusz Łukomski, premiera tego filmu oraz poprzedzająca ją promocja to największe otwarcie w historii.
- Szczerze powiem, że to największy budżet P&A, czyli print and advertising budget. Zarówno liczba kopii, bo jest ich 200 w Polsce plus skala wydatków promocyjnych jest obecnie największą, o jakiej kiedykolwiek decydowałem. Wartość tego wszystkiego to jest około 8-9 mln złotych. Dużo, ale zależy nam na dotarciu do każdego - mówi Mariusz Łukomski.
Wypromowanie wartej 50 milionów złotych produkcji nie byłoby możliwe bez wsparcia sponsorów. Na spory udział w tym przedsięwzięciu zgodził się koncern KGHM.
- W mojej ocenie ten film ma dużo wartości edukacyjnych, ale również i biznesowych, a ten aspekt był dla na też ważny - mówi dyrektor ds. zarządzania i zrównoważonego rozwoju w KGHM, Bogusław Graboń.
- To pozwala robić większą kampanię informacyjna, nie tylko o filmie, ale o faktach historycznych. To jest bardzo ważne przedsięwzięcie nie tylko w dziedzinie filmowej, ale ogólnie w kulturze polskiej. Dzięki współpracy z Polską, z Monolith Film, KGHM i Polskim Instytutem Sztuki Filmowej - mówi Alessandro Leone, producent filmu.
W to, jak ważną rolę w dystrybucji odgrywa promocja nie wątpi odtwórca roli Leopolda I Habsburga, Piotr Adamczyk.
- Jest to film w języku angielskim, z oscarowym aktorem F. Murray Abrahamem, z wielkimi scenami batalistycznymi, dotyczący bardzo ważnego wydarzenia historycznego, które zmieniło losy Europy i losy świata - mówi aktor.
Film opowiadający o zwycięstwie wiedeńskim, zapowiadany jest hasłami: "Polskie zwycięstwo, które zmieniło losy świata". Oprócz Piotra Adamczyka w filmie głowne role zagrali: Alicja Bachleda-Curuś, Daniel Olbrychski i Borys Szyc.
Czytaj także
- 2025-02-11: Daniel Olbrychski: Praca mnie konserwuje, gdybym nie grał, tobym się błyskawicznie zestarzał. Walczę, żeby widzowie nie dostrzegali na scenie mojej osiemdziesiątki
- 2025-01-16: Luna: Nie mam planu B na życie. Jestem jednak bardzo kreatywna, więc może kiedyś zrobię jakiś film lub napiszę książkę
- 2024-10-22: Cezary Pazura: Jako reżyser filmu „Weekend” dostałem manto od branży i spokorniałem. Ale chętnie bym jeszcze raz stanął za kamerą
- 2024-07-15: Aleksandra Popławska: Nadopiekuńczość i trzymanie dziecka pod parasolem ochronnym to przemoc psychiczna. Taka toksyczna relacja jak w spektaklu „Czułe słówka” to dobry temat dla psychologa
- 2024-06-03: Mateusz Banasiuk: Część mojej rodziny za sprawą armii Andersa wylądowała w RPA. Dla mojego ojca chrzestnego film o bitwie pod Monte Cassino ma sentymentalny wymiar
- 2024-04-29: Mikołaj Roznerski: Mam swoje małe sacrum poza Warszawą, gdzie wybudowałem drewniany domek. Rąbię tam drewno, koszę trawę i planuję zrobić ogródek
- 2024-04-09: Maria Sadowska: Wracam do muzyki, bo bardzo się za nią stęskniłam – nagrywam płytę i planuję koncerty. Piszę też scenariusz do filmu o patocelebrytach
- 2024-03-06: Enej: Współczesne kobiety muszą się mierzyć z nierównością w płacach i dostępie do stanowisk. Często stają przed trudnymi wyborami
- 2024-03-12: Enej: Od dawna marzyliśmy o napisaniu piosenki do filmu. Na planie teledysku największe wrażenie zrobiła na nas Małgorzata Socha
- 2024-04-22: Tomasz Dedek: Trzy dekady temu wziąłem udział w zdjęciach do „Listy Schindlera” Stevena Spielberga. Film był za długi i niestety cały mój wątek wycięli
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Biznes apeluje o wdrożenie pakietu Omnibus. Chodzi o zmniejszenie obowiązków związanych z ESG
Europejski biznes zaapelował do instytucji unijnych o szybkie przyjęcie pierwszego tzw. pakietu Omnibus. To zestaw propozycji KE, który ma uprościć obowiązki firm związane z dyrektywą CSRD dotyczącą m.in. oceny wpływu działalności na środowisko. Eksperci podkreślają jednak, że fakt, iż będzie więcej czasu na wdrożenie wymogów czy że mniej firm będzie objętych regulacjami, nie oznacza, że biznes może zaprzestać przygotowań.
Problemy społeczne
Unia Europejska chce wzmocnić prawa kobiet. Zapowiadane działania będą dotyczyć m.in. równości w zatrudnieniu czy zwalczania przemocy

Jedna na trzy kobiety w Unii Europejskiej doświadcza przemocy fizycznej lub seksualnej. Mniej kobiet niż mężczyzn pracuje zawodowo, mniej pełni też rolę kierowniczą, za to więcej pracuje na gorzej płatnych stanowiskach. Panie zarabiają też średnio o 12 proc. mniej niż mężczyźni – wynika z danych Komisji Europejskiej. Opracowana mapa drogowa na rzecz praw kobiet ma pomóc wyrównywać szanse na rynku pracy i w dostępie do edukacji, ale też walczyć z przemocą wobec kobiet – zarówno fizyczną, jak i ekonomiczną.
Edukacja
W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat

Poziom koncentracji młodzieży funkcjonującej w trybie multiscreeningu spada poniżej poziomu umożliwiającego efektywną naukę – wskazują eksperci NASK. Cyfrowe bodźce sprawiają, że mniejsza jest też zdolność do głębokiego przetwarzania informacji. By poradzić sobie z wyzwaniami, jakie wiążą się z rozwojem cyfrowym, kluczowe jest rozwijanie umiejętności społecznych od najmłodszych lat, m.in. uważności. Fundacja Orange w ramach programu MegaMisja chce budować takie kompetencje u przedszkolaków i młodszych uczniów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.