Newsy

Były prezes TVP: media publiczne straciły przewagę w jakości treści

2013-03-05  |  06:10

Media publiczne straciły przewagę nad prywatnymi pod względem jakości treści – uważa były prezes TVP Robert Kwiatkowski. Konkurencja i brak dobrych programów powodują fatalną kondycję finansową państwowego nadawcy. Wiadomo, że tylko w okresie od stycznia do listopada 2012 r. TVP straciła 150 mln zł netto. Oficjalne wyniki za cały 2012 r. TVP ma podać pod koniec marca.

– Wyniki są rzeczywiście alarmujące, bo strata przekracza tę, którą miał LOT. Dramatem byłaby utrata płynności, mam nadzieję, że do tego nie dojdzie – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Robert Kwiatkowski, były prezes TVP. Nie chce jednak oceniać Juliusza Brauna, który jest prezesem spółki od 2011 r. Podkreśla, że niedługo miną dwa lata jego prezesury i jest to dobry moment na ocenę, ale powinna ona wyjść ze strony rady nadzorczej.

Kwiatkowski przyznaje, że media publiczne w coraz mniejszym stopniu mogą rywalizować z nadawcami prywatnymi. Podkreśla jednak, że problemem jest nie tylko siła konkurencji, ale i przestarzały model funkcjonowania nadawców publicznych.

– Zmiana technologii stawia pod znakiem zapytania sens funkcjonowania rozgłośni radiowych, regionalnych, w składzie stu czy stu kilkudziesięciu pracowników – mówi były prezes TVP.

Kwiatkowski dobrze wspomina jednak okres własnej prezesury w latach 1998-2004. Przypomina, że podjął wtedy trudną decyzję o zwolnieniu 2 tys. ludzi, czyli jedną trzecią pracowników. Podkreśla, że nie był to łatwy proces, jednak zmiany były konieczne dla reformy TVP. Były prezes uważa, że pomimo pojawiającej się krytyki widzowie dobrze wspominają lata jego urzędowania.

–  Udało się zwiększyć udziały w rynku, mieliśmy masę premierowych produkcji. Oczywiście, krytyki nigdy nie brakowało, ale ja jestem dumny z tego, co osiągnąłem – mówi Robert Kwiatkowski.

Czytaj także

Transmisje online

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Firmy z branży drzewnej i meblarskiej muszą się przygotować na rygorystyczne wymogi. Konieczne będzie dokumentowanie pochodzenia drewna

Unijne rozporządzenie przeciw wylesianiu (EUDR) obejmie ok. 120 tys. polskich firm działających w branży drzewnej, meblarskiej i sektorach pokrewnych. Chociaż wdrożenie nowych przepisów zostało odroczone o rok, eksperci podkreślają, że przedsiębiorcy powinni się przygotowywać do nich już teraz, żeby uniknąć problemów za kilka–kilkanaście miesięcy, ponieważ rozbudowane wymogi EUDR oznaczają m.in. konieczność ścisłego monitorowania łańcucha dostaw, dokumentowania pochodzenia surowców i zapewnienia zgodności z przepisami krajów ich pochodzenia.

Bankowość

Cyfrowa transformacja wymaga od liderów biznesu nowych kompetencji. Wśród nich kluczowe są otwartość na zmianę i empatia

Empatia, elastyczność i gotowość do eksperymentowania to dziś kluczowe cechy skutecznego przywództwa – szczególnie w świecie zdominowanym przez technologię i sztuczną inteligencję. Transformacja cyfrowa stawia przed liderami wiele nowych wyzwań i wymusza nowy model zarządzania – oparty na zaufaniu, adaptacyjności i rozumieniu potrzeb zespołu. Od 15 lat kobiety na kierowniczych stanowiskach w rozwijaniu kompetencji liderskich wspiera Program Santander W50. Uczestniczki z kilkunastu krajów zdobywają wiedzę i narzędzia do zarządzania zmianą, które pozwalają im skuteczniej funkcjonować w dynamicznym otoczeniu rynkowym.

Media i PR

Temat deregulacji dominuje media tradycyjne i społecznościowe. Więcej pozytywnej narracji niż negatywnych uwag

Od 10 lutego do 10 marca 2025 roku liczba publikacji medialnych na ten temat była o niemal 20 proc. większa niż w całym 2024 roku – wynika z danych IMM. Temat interesuje nie tylko biznes, ale i przeciętnych Polaków – 15 tys. wpisów w mediach społecznościowych miało prawie milion interakcji. Większość materiałów ma wydźwięk neutralny, ale te pozytywne dominują nad negatywnymi. To jeden z głównych tematów w trwającej kampanii wyborczej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.