Mówi: | Bogdan Kucharski |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | BP Europa SE Oddział w Polsce |
Największe firmy coraz chętniej angażują się w działania społeczne. BP w Polsce w ciągu ponad 20 lat na ten cel wydała ponad 40 mln zł
Coraz więcej firm wdraża i realizuje działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. W najnowszym raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” znalazło się ponad 1,5 tys. praktyk zgłoszonych przez 229 firm, co oznacza 30-proc. wzrost w ciągu roku. Działania CSR-owe przekładają się wprost na zwiększenie zaufania do marki. BP od 1996 roku na projekty społeczne realizowane w Polsce wydała ponad 40 milionów złotych. Poprzez udział w Półmaratonie Warszawskim zebrała kilkanaście tysięcy złotych na Polską Akcję Humanitarną.
– Działania CSR-owe są bardzo ważne dla wszystkich firm, również takich jak BP. To w zasadzie integralna część biznesu. Klienci, interesariusze oczekują, że nasze produkty i usługi będą dobre, wysokiej jakości i wybierają te firmy i produkty, które reprezentują sobą coś więcej, również wartości społeczne. Każda firma, żeby skutecznie działać na danym rynku, musi się angażować w społeczność lokalną, rozumieć jej problemy i na nie odpowiadać – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Bogdan Kucharski, prezes BP Europa SE Oddziału w Polsce.
Coraz więcej firm przykłada wagę do działań związanych ze zrównoważonym rozwojem i społeczną odpowiedzialnością. W najnowszym raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” znalazło się 1549 praktyk (826 nowych i 723 długoletnie) zgłoszonych przez 229 firm. To ok. 30-proc. wzrost w stosunku do badania sprzed roku, kiedy 639 nowych i 551 długoletnich praktyk przesłało 177 firm.
– Zdecydowałem się wziąć udział w Półmaratonie Warszawskim dlatego, że jestem przekonany, że warto pomagać. W tym pomaganiu warto dawać osobisty przykład. Pomagamy jako firma na różnych polach, w różnych sferach życia społecznego, ale wydaje mi się, że warto również dać przykład od siebie, zaangażować się w coś bezpośrednio – tłumaczy Bogdan Kucharski.
Raport „CSR w praktyce – barometr Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej” wskazuje, że powodem zaangażowania w CSR jest dla 67 proc. przedsiębiorstw wzmocnienie pozytywnego wizerunku organizacji. Blisko 40 proc. firm zdaje sobie sprawę z korzyści prowadzenia firmy zgodnie z zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu, a działania w tym obszarze wpływają na zwiększenie zaufania wśród pracowników (35 proc.), a także wśród klientów (32 proc.). Wiele młodych osób chętniej pracuje w organizacjach, które angażują się w działania społeczne. Dodatkowo udział w tego typu inicjatywach wpływa na większą integrację pracowników.
– Jestem bardzo zbudowany tym, że w momencie, kiedy zdecydowałem się wziąć udział w półmaratonie i rozpropagowałem to w firmie, okazało się, że jest bardzo wielu chętnych, żeby wziąć udział w tej imprezie – prawie 20 osób. To pracownicy stacji, biura, również przedstawiciele naszych stacji partnerskich – wskazuje Bogdan Kucharski.
BP od 1996 roku angażuje się w działania CSR w Polsce i na ten cel przeznaczyła już 40 mln zł. Udział w Półmaratonie Warszawskim był okazją nie tylko do integracji zespołu, ale też pozwolił bezpośrednio wesprzeć potrzebujących w ramach Polskiej Akcji Humanitarnej. Firma BP rozpoczęła współpracę z PAH w ramach akcji „Pajacyk” w czerwcu 2000 roku. Wtedy też ruszył BP Partnerclub, pierwszy w Polsce program lojalnościowy z elementem charytatywnym. Do tej pory w jego ramach ufundowano ok. 1,5 miliona obiadów.
– To nie tylko wyraz bezpośredniego zaangażowania i troski o innych, ale również wymierna pomoc finansowa. Przy pomocy zbiórki, którą przeprowadziliśmy przy okazji Półmaratonu Warszawskiego, udało się zebrać kilkanaście tysięcy złotych wśród uczestników biegu. Oprócz tego firma, w ramach programu Matching Fund, który dubluje środki zgromadzone przez pracowników, dołoży od siebie drugie tyle, a to przekłada się w sposób wymierny na pomoc dla Polskiej Akcji Humanitarnej – podkreśla Bogdan Kucharski.
Czytaj także
- 2025-02-21: Są już pierwsze propozycje deregulacji przepisów dla biznesu. Ten proces może pobudzić inwestycje i zwiększyć konkurencyjność Polski
- 2025-02-17: Cła Trumpa uderzają w Europę. UE zapowiada reakcję, ale wciąż nie wypracowała wspólnej strategii
- 2025-02-18: Europejski przemysł czeka na Clean Industrial Deal. Dekarbonizacja jest potrzebna, ale innymi metodami
- 2025-02-12: Młodzi naukowcy przez niskie płace odchodzą z uczelni. To duże zagrożenie dla rozwoju polskiej gospodarki i technologii
- 2025-02-04: Rząd planuje podwójnie opodatkować e-papierosy. To zmusi palaczy do powrotu do tradycyjnych papierosów
- 2025-02-05: Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
- 2025-01-31: Kompetencje STEM wchodzą szerzej do edukacji. Inicjatywa edukacyjna Amazon objęła już pół miliona dzieci w Polsce
- 2025-01-30: Duża inwestycja w browarze w Elblągu. Nowa linia produkuje piwo z prędkością 60 tys. puszek na godzinę
- 2025-01-28: Powstała koalicja na rzecz zmniejszenia dopuszczalnego limitu alkoholu u kierowców do 0,0 promila. Jest wniosek o zmiany prawne w tym zakresie
- 2025-01-24: MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Są już pierwsze propozycje deregulacji przepisów dla biznesu. Ten proces może pobudzić inwestycje i zwiększyć konkurencyjność Polski
– Deregulacja prawa gospodarczego ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia konkurencyjności polskich firm i przyciągania inwestycji – ocenia prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Andrzej Dycha. W tym tygodniu zespół ds. tej deregulacji, który powstał w odpowiedzi na apel premiera Donalda Tuska, przedstawił już pierwsze propozycje zmian, w tym m.in. ograniczenie kontroli firm, uproszczenie przepisów podatkowych i ułatwienia w zatrudnianiu cudzoziemców. Prezes PAIH wskazuje, że jednym z punktów tej listy powinno być również wzmocnienie roli izb gospodarczych, które mogą odgrywać większą rolę w dialogu między biznesem a rządem.
Polityka
Trzy lata wojny w Ukrainie. UE i kraje członkowskie przeznaczyły na wsparcie ponad 134 mld euro

Instytucje UE deklarują w dalszym ciągu mocne poparcie dla Ukrainy. Łącznie w ciągu trzech lat od rozpoczęcia rosyjskiej agresji Unia i jej państwa członkowskie przeznaczyły na wsparcie walczącej Ukrainy i jej obywateli 134 mld euro, w tym ponad 67 mld euro pomocy finansowej i 50 mld wojskowej. Skala potrzeb nadal jest jednak ogromna. Tym bardziej że dalsze wsparcie ze strony amerykańskiego sojusznika stoi pod znakiem zapytania.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.