Newsy

NBP: Specjalna dwuzłotówka na jubileusz Trójki

2012-02-29  |  14:35
Mówi:Prof. Marek Belka
Funkcja:Prezes
Firma:Narodowy Bank Polski
  • MP4

    30 marca Narodowy Bank Polski wyemituje monetę z okazji 50. urodzin rozgłośni. Będzie to kolejna dwuzłotówka z serii Historia muzyki rozrywkowej.

     - Ta seria jest ciekawa przede wszystkim z punktu widzenia kolekcjonerskiego. Jednocześnie my bardzo to lubimy, bo to trochę zmienia wizerunek Banku i przy okazji dobrze się przy tym bawimy. Dwa lata i trzy miesiące temu wydaliśmy monetę ku czci Czesława Niemena, potem Krzysztofa Komedy, a ostatnio Kabaretu Starszych Panów - mówi prof. Marek Belka, prezes Narodowego Banku Polskiego.

    Wybicie specjalnej monety to pomysł Magdy Jethon, dyrektor Trójki. Jak przyznał prof. Belka, nie było łatwo go do tego przekonać.

     - W pierwszym momencie zastanawialiśmy się, że przecież to nie pasuje do historii muzyki rozrywkowej. Ale potem doszliśmy do wniosku, że Lista Trójki to jest kult. Uznaliśmy, że Trójka jest pomnikiem. Ma taki wkład w tworzenie kultury muzycznej i radiowej w Polsce, że należy ją właśnie w taki sposób uhonorować - dodaje prezes NBP.

    Nakład dwuzłotówki wyniesie 800 tysięcy. Monety znajdą się w obiegu tuż przed urodzinami rozgłośni - 1 kwietnia 2012 roku. 

    Prof. Belka zapowiedział emisję monety podczas specjalnej audycji Trójki, nadawanej z warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.