Newsy

„Z Archiwum X” po 14 latach wraca na ekrany telewizorów. Premierą żyje także internet

2016-01-26  |  06:30
Mówi:Łukasz Jadaś
Funkcja:starszy specjalista ds. badań i produktów
Firma:Instytut Monitorowania Mediów
  • MP4
  • Agenci Fox Mulder i Dana Scully, badający trudne sprawy z pogranicza nauki i zjawisk paranormalnych, wrócili na srebrny ekran 20 lat po premierze pierwszego odcinka. Wydarzenie to było szeroko komentowane w internecie, gdzie o nowym sezonie legendarnego „Z Archiwum X” internauci wspomnieli w styczniu ponad 2 tysiące razy, najwięcej wzmianek pojawiło się tuż przed weekendową premierą – wynika z analizy IMM. Informacja o powrocie serialu dotarła za pośrednictwem internetu i mediów społecznościowych do 13 mln osób.

    Zapowiedź nowego sezonu serialu „Z Archiwum X” wywołała ogromne zainteresowanie w mediach społecznościowych. Gdybyśmy policzyli wszystkich internautów, czyli czytelników portali bądź użytkowników mediów społecznościowych, którzy mieli szansę trafić na komunikat o tym, że serial wraca, byłoby to ponad 13 mln osób, czyli ogromna rzesza internautów – mówi agencji Newseria Łukasz Jadaś, starszy specjalista ds. badań i produktów w Instytucie Monitorowania Mediów.

    Jak obliczył IMM, wszystkie wzmianki zamieszczone przez internautów wywołały ponad 200 tysięcy różnych interakcji, m.in. polubieni czy ponownych udostępnień.

    W Polsce amerykański serial mieszający gatunki horroru, science-fiction i sensacji emitowany był od 1996 roku. Doczekał się dziewięciu sezonów, dwóch filmów pełnometrażowych i rzeszy wiernych fanów, którzy z niecierpliwością oczekiwali na nowy sezon. Składa się on z sześciu odcinków, z których pierwszy miał premierę w USA w niedzielę 24 stycznia. Dzień później mogli go obejrzeć także widzowie w Polsce.

    Dyskusja o powrocie dwójki agentów miała wiele kontekstów. Najczęściej komentowano sam fakt powrotu serialu. To wyrażana radość, że wreszcie po 14 latach stacja Fox zdecydowała się na kontynuację urwanego w pewnym momencie wątku – wyjaśnia Jadaś. – Wspominano stare odcinki, dzielono się wspomnieniami na temat swoich ulubionych odcinków oraz opiniami na temat muzyki do tego serialu. O tym ostatnim zagadnieniu dyskutowano bardzo wiele w mediach społecznościowych.

    Często wspominano o charakterystycznym motywie przewodnim Mike’a Snowa oraz dołączano linki do nagrań w różnych serwisach, także streamingowych.

    Najwięcej wzmianek tradycyjnie odnotowano na Facebooku i Twitterze. Dużą popularnością cieszyły się publikacje facebookowej strony Fox Polska. Tytuł serialu często pojawiał się także w portalu Onet.pl, Wykop.pl oraz w komentarzach do filmu na YouTube. Wspominały o tym również serwisy z działu moda, nauka i finanse.

    Oczekiwaniu na premierę towarzyszył bardzo duży entuzjazm, bo kiedy sprawdzimy wydźwięk opinii na temat tego serialu w ostatnich dniach, to okaże się, że ponad 80 proc. wpisów i komentarzy, które zawierały słowo „Z Archiwum X”, „X Files”, bądź wymieniały nazwiska bohaterów, miało wydźwięk pozytywny – wyjaśnia Jadaś.

    Nieco więcej wzmianek dotyczyła Foxa Muldera, agenta granego przez Davida Duchovny’ego. Jednak jego przewaga nad Daną Scully, w którą wciela się Gillian Anderson, nie jest znacząca (53 proc. vs. 47 proc.).

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.