Newsy

KWB „Konin”: Polska nie zrezygnuje z wydobycia węgla

2012-07-02  |  06:25
Mówi:Sławomir Mazurek
Funkcja:Prezes zarządu
Firma:Kopalnia Węgla Brunatnego „Konin”
  • MP4

     – Polityka klimatyczno-energetyczna, prowadzona przez Unię Europejską, nie zagraża polskim planom wydobycia węgla – przekonuje Sławomir Mazurek, prezes zarządu Kopalni Węgla Brunatnego „Konin". Jego zdaniem trend związany z eksploatacją tego surowca się odwraca i ponownie zwiększa się zapotrzebowanie na czarne złoto.

     – Wydaje się, że Unia Europejska w końcu zrozumie, że weszła na ścieżkę, na której została sama – uważa Sławomir Mazurek.

    Wyklucza, że eksploatacja węgla kamiennego przestanie być opłacalna. Prezes przytacza raport Międzynarodowej Agencji Energii prognozujący, że do roku 2016 popyt na węgiel będzie rósł, a ceny uprawnień do emisji dwutlenku węgla będą spadać.

     – W wielu krajach zakłada się wzrost wydobycia. Chiny z 3,5 mld ton rocznie zużywanego węgla mają zamiar w najbliższych kilku latach dojść do poziomu 4 mld ton, co jest kosmiczną i niewyobrażalną liczbą, jak na warunki polskie czy europejskie – komentuje Sławomir Mazurek.

    Przypomina, że również inne kraje nie zamierzają redukować swoich celów dotyczących wydobycia tego surowca.

     – Węgiel będzie stawał się z powrotem równoprawnym, może nawet uprzywilejowanym, surowcem do produkcji energii. A nie już tym nielubianym, a nawet obrzydzanym – mówi prezes kopalni.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Transport

    Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

    Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

    Konsument

    Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

    Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

    Handel

    Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

    Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.