Mówi: | Grzegorz Kurzydłowski |
Funkcja: | dyrektor generalny |
Firma: | CO-Unity BV |
LED-owa transformacja przyspiesza. Kolejny producent oświetlenia powalczy o udział w polskim rynku
Transformacja rynku oświetlenia LED w Polsce i regionie środkowoeuropejskim jest bardzo dynamiczna. Sprzyja temu nie tylko energooszczędność tego rozwiązania, ale również funkcja lifestyle’owa światła LED-owego. CO-Unity, wyłączny dystrybutor oświetlenia Toshiba, chce zbudować swoją pozycję na tym perspektywicznym rynku, zaczynając od Polski, a zdobyte tu doświadczenia wykorzystać do ekspansji na rynek oświetleniowy Europy Środkowo-Wschodniej.
– Wśród energooszczędnych rozwiązań świetlnych, jedną z najlepszych technologii jest technologia LED-owa. Znane nam rozwiązania, czyli świetlówki kompaktowe, rozwiązania metalohalogenkowe czy sodowe w przemyśle są już w naturalny sposób wypierane przez technologię LED-ową, która daje nam mnóstwo korzyści w bezpośrednim zastosowaniu. Ta technologia już dobrze zakorzeniona na rynku i jest dobrze postrzegana przez naszych klientów – mówi agencji Newseria Biznes Grzegorz Kurzydłowski, dyrektor generalny Co-Unity B.V., wyłącznego dystrybutora oświetlenia Toshiba Lighting w Polsce.
To właśnie od polskiego rynku koncern zaczyna rozwój w regionie środkowoeuropejskim, w którym Co-Unity chce zdobyć miejsce w czołówce dostawców na rynku oświetlenia.
– Polska jest jednym z największych rynków regionu. To jest ten potencjał, który chcemy na początku zagospodarować poprzez ofertę do klienta konsumenckiego, czyli każdego Kowalskiego – wskazuje Grzegorz Kurzydłowski. – Mamy dla niego ofertę, która będzie dostępna już niedługo na półkach sklepowych. Konsument polski jak najbardziej jest w obszarze zainteresowań Toshiby.
Związek Producentów Sprzętu Oświetleniowego Pol-Lighting podkreśla, że rynek lamp LED-owych w Polsce jest innowacyjnym i najszybciej rosnącym segmentem rynku oświetleniowego. Jest to związane z transformacją, którą przechodzi cała branża oświetleniowa. Jak wskazuje firma doradcza McKinsey, oświetlenie LED rozwija się dynamicznie, przede wszystkim ponieważ oferuje istotną energooszczędność. Ma ono trzykrotnie większą trwałość niż tradycyjne źródła światła, a skumulowane oszczędności energii mogą sięgnąć nawet 70 proc.
– Drugi kierunek naszego rozwoju to budownictwo i oświetlenie przemysłowe. Chcemy zaoferować naszym klientom dobre, ekologiczne, a przede wszystkim ekonomiczne rozwiązanie oświetleniowe – wskazuje dyrektor regionalny Co-Unity .
Szacowany udział segmentu LED sięga już połowy globalnego rynku oświetlenia ogólnego. Do 2020 roku udział może się zwiększyć do 70 proc. Zgodnie z prognozami McKinsey & Company wartość segmentu oświetlenia ogólnego w technologii LED w 2020 roku wyniesie 57 mld euro.
– Mamy do zarządzania cały region środkowo-wschodni – Litwa, Łotwa, Estonia, Czechy, Słowacja, Węgry i Rumunia. To są kraje, które również w tej chwili przechodzą transformację LED-ową. Przechodzą na nowoczesne oświetlenie ekologiczne – podkreśla Grzegorz Kurzydłowski.
Szybki rozwój technologii LED oraz dobre wyniki gospodarcze krajów regionu sprawiają, że są one atrakcyjnym rynkiem dla producentów oświetlenia.
– To oznacza szybkie wzrosty sprzedaży, a także szybkie wzrosty w naszej strukturze korporacyjnej, czyli tutaj zatrudniamy ludzi, poszerzamy swoje zespoły sprzedażowe, marketingowe, dystrybucyjne. Patrząc z perspektywy firmy, to jest region, który rośnie szybko i co ciekawe wyznacza standardy – podkreśla Grzegorz Kurzydłowski. – To, co tutaj wypracujemy, w jaki sposób zorganizujemy sprzedaż i obecność naszego brandu na rynku będzie wykorzystywane w regionie Europy Zachodniej, ale też i w innych krajach, które również są w zainteresowaniu firmy Toshiba.
Jako czynniki wzrostu dla rozwiązań LED analitycy wymieniają zmiany klimatyczne, remonty starzejących się budynków, inwestycje infrastrukturalne, czy szybko postępującą urbanizację. Transformacja rynku oświetlenia w kierunku LED przyspiesza nie tylko ze względu na energooszczędność tego rozwiązania, ale również funkcję lifestyle'ową, czyli rosnące znaczenie światła jako elementu wystroju wnętrza i możliwości sterowania nim.
Czytaj także
- 2021-04-13: Pandemia napędza zakup laptopów przez graczy. Komputery mobilne wydajnością dorównują już stacjonarnym
- 2021-03-29: Już 55 proc. imigrantów z Ukrainy chce kupić nieruchomość w Polsce. Coraz więcej planuje też otwarcie własnego biznesu
- 2021-03-29: Deweloperski Fundusz Gwarancyjny zwiększy ochronę nabywców mieszkań, ale spowoduje wzrost cen. Branża przeciwna wysokości nowych składek
- 2021-03-22: Lanberry: Pandemia bardzo uwiera wszystkim artystom i ludziom związanym z branżą muzyczną i eventową. Poupadało sporo biznesów
- 2021-03-16: Wpływ pandemii na gospodarkę będzie widoczny przez kolejne pięć lat. To zmiany klimatyczne i cyberataki pozostają jednak największym zagrożeniem dla biznesu
- 2021-04-07: W czasie pandemii sklepy notowały sprzedaż rowerów elektrycznych większą nawet o 800 proc. W najbliższej dekadzie to elektryki będą napędzać cały rynek
- 2021-03-08: Ponad 83 proc. pracowników Biedronki to kobiety. Zajmują prawie 3/4 stanowisk kierowniczych
- 2021-03-09: Kryzys zaczął wpływać na ceny nieruchomości. Wciąż jednak wiele przemawia za coraz wyższymi stawkami
- 2021-03-08: Pandemia mocniej uderzyła w kobiety. Częściej tracą pracę, dochody i bardziej obawiają się o swoją sytuację zawodową
- 2021-03-02: Europosłowie interweniują w sprawie upolityczniania rozwoju 5G. Ostrzegają przed poważnymi międzynarodowymi reperkusjami [DEPESZA]
Więcej ważnych informacji
Kalendarium
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polskie lotniska nawet przez cztery lata będą odbudowywać ruch pasażerski. Na powrót do kondycji finansowej sprzed pandemii potrzebują jeszcze więcej czasu
– Borykamy się z największym kryzysem w branży lotniczej. Spadek ruchu jest bardzo głęboki, w połączeniach regularnych na niektórych lotniskach sięga prawie 100 proc. – mówi Artur Tomasik, prezes zarządu Związku Regionalnych Portów Lotniczych oraz Katowice Airport, i podkreśla, że minie kilka lat, zanim porty lotnicze odbudują ruch pasażerski i powrócą do kondycji finansowej sprzed pandemii. Kryzys w przewozach ominął transport towarowy. Lotnisko w Katowicach w pierwszym kwartale tego roku zanotowało w tym segmencie 30-proc. wzrost.
Handel
Nastroje wśród producentów żywności coraz lepsze. Mniejszy popyt gastronomii rekompensują zakupy konsumenckie i eksport

Po okresie największego pesymizmu, jaki towarzyszył branży spożywczej latem ubiegłego roku, nastroje stopniowo się poprawiają, choć do powrotu do sytuacji sprzed pandemii jeszcze daleka droga. To wnioski z badania firmy analitycznej Food Research Institute. Luty był pierwszym miesiącem w czasie pandemii, w którym widać wzrost Indeksu FRI. – Lokomotywą napędzającą rozwój polskich producentów żywności w czasie pandemii jest eksport. Przetwórcy nadążają za światowymi trendami i stają się ważnym europejskim graczem w segmencie żywności bio i eko – mówi Dariusz Chołost, general manager Food Research Institute.
Problemy społeczne
Przedłużające się restrykcje mogą nasilać objawy depresji wśród Polaków. Jedną z grup najbardziej narażonych są rodzice dzieci w wieku do 18 lat

W pierwszych miesiącach pandemii najwyższy poziom objawów depresji i lęku przejawiały osoby w wieku 18–24 lata, z kolei w grudniu 2020 roku depresja najczęściej dotyczyła osób w wieku 35–44 lata – wynika z badań prowadzonych przez naukowców z Uniwersytetu Warszawskiego. Na dalsze nasilanie depresji najbardziej narażone są osoby do 45. roku życia, doświadczające trudności zawodowych oraz konfliktów rodzinnych, ale także rodzice, coraz bardziej zmęczeni łączeniem pracy zdalnej i opieki nad dziećmi. – Szczególnie ważne jest objęcie wsparciem psychologicznym dzieci, młodzieży i całych rodzin – mówi dr hab. Małgorzata Gambin z UW, koordynatorka badań.
Handel
Agnieszka Radwańska została ambasadorką wody Jurajska. W kampanii będzie zwracać uwagę na prawidłowe nawodnienie organizmu

Była tenisistka podkreśla, że marka wody Jurajska od zawsze była bliska jej sercu, ponieważ pochodzi z jej rodzinnych stron. Przyznaje, że jako mama oraz sportowiec bardzo dużą wagę przywiązuje do jakości spożywanych produktów. Woda jest podstawą codziennej diety, dlatego docenia zarówno jej skład, jak i walory smakowe. Klaudia Krupicz, senior marketing manager marki, zaznacza, że wybór Agnieszki Radwańskiej jako ambasadorki wody Jurajskiej był przemyślaną decyzją. Marka chciała związać się z osobą autentyczną, której styl życia pasuje do filozofii i głównych założeń brandu.