Newsy

Egzotyczne kierunki turystyczne coraz popularniejsze wśród Polaków

2013-07-10  |  06:00

Aktualizacja 12 lipca, 16:02

Coraz popularniejsze w Polsce są linie lotnicze oferujące transport do egzotycznych miejsc, takie jak Qatar Airways czy Emirates. Te ostatnie oferują bilety do 76 państw, m.in. na Bliskim Wschodzie, w Afryce, Azji i Oceanii. Od lutego blisko 5 tysięcy pasażerów poleciało z Warszawy do Dubaju. Popularne stają się też loty na  Malediwy czy Sri Lankę. 

 – Polacy są głodni świata. Przez kilkadziesiąt lat mogliśmy wyłącznie wyjeżdżać na wakacje zagraniczne do Bułgarii, Rumunii i krajów sąsiadujących, tzw. demoludów. Obecnie świat stoi otworem, możemy swobodnie podróżować po Europie. Nie ma też problemu z uzyskaniem wiz do egzotycznych krajów – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Krzysztof Piątek, prezes Polskiego Związku Organizatorów Turystyki.

Już prawie 5 tysięcy pasażerów poleciało z Warszawy do Dubaju, prawie 1,7 tys. do stolicy Malediwów, a 1,5 tys. do Colombo na Sri Lance.

 – Oferta transportu lotniczego znakomicie się rozszerza – mówi Piątek. – Wolny rynek i konkurencja sprawiają, że ceny są bardzo atrakcyjne. Częste są promocje, z których chętnie korzystają turyści.

Przeloty w bardziej egzotyczne miejsca to dość drogie imprezy, na które stać głównie zamożniejszych konsumentów. Jednak liczba chętnych stale rośnie. Coraz bogatszą ofertę związaną z dalekimi kierunkami mają też biura podróży. 

 – Można znaleźć oferty od 3 tys. w górę – tu nie ma limitu – mówi Krzysztof Piątek. – Wszystko zależy od standardu, jaki sobie wymyślimy czy też od usług, z jakich chcemy skorzystać.

Jedno jest pewne – klienci mają w czym wybierać.

 – Oferta jest szeroka, bardzo elastyczna – podkreśla prezes PZOT. – Można zestawiać atrakcyjne ceny taryf lotniczych z dowolną konfiguracją hoteli w różnych miejscach. To pozwala na komponowanie skrojonych na miarę i oczekiwania każdego klienta egzotycznych imprez za każdą cenę, w tym również przystępną.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.