Newsy

Linie lotnicze Emirates zapowiadają rozbudowę siatki połączeń. Inwestują też w nowe maszyny

2017-03-23  |  06:40

Linie lotnicze Emirates rozbudowują flotę i siatkę połączeń. Zapowiadają dynamiczny rozwój na polskim rynku. W 2016 roku uruchomiły 7 nowych rejsów pasażerskich, przede wszystkim do Azji, zwiększając liczbę połączeń do 154. Linie zapowiadają też rozszerzenie siatki połączeń w Europie. W połowie roku ruszą rejsy do Zagrzebia. Systematycznie odnawiana jest też flota. Nowe maszyny pozwalają zwiększyć jakość oferowanych na pokładzie usług.

– Na co dzień operujemy samolotem Boeing 777-300ER, który jest w stanie zabrać na pokład 428 pasażerów. Będziemy utrzymywali operacje tym samolotem. Naszym celem jest kontynuacja dynamicznego rozwoju, który rozpoczęliśmy ponad 4 lata temu. Chcemy powiększać naszą ofertę i utrzymywać wysoką jakość obsługi na pokładzie, ale też jakość tego, co oferujemy przed rozpoczęciem podróży. Liczymy też na większą liczbę pasażerów podróżujących z Warszawy do Dubaju – naszego kluczowego portu – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Maciej Pyrka, country manager Emirates Airlines.

Linie Emirates z lotami na trasie z Dubaju do Warszawy wystartowały w lutym 2013 roku. Początkowo były wykonywane Airbusami A330-200. Obecnie na trasie latają Boeingi 777-300ER zabierające na pokład ponad 420 pasażerów (w tym 42 w klasie biznes). Z okazji czwartej rocznicy lotów z Warszawy na warszawskim Okęciu wylądował Airbus A380, największy samolot pasażerski świata. Niewykluczone, że już niedługo będą one na stałe kursować między Warszawą a Dubajem. Tym samym może znacznie zwiększyć się liczba obsługiwanych pasażerów.

– Przez ostatnie 4 lata udało nam się przewieźć ponad 700 tys. osób. Ich liczba cały czas rośnie i mamy nadzieję stale ją powiększać – zaznacza Maciej Pyrka.

Jak podkreśla, 2016 rok upłynął liniom Emirates pod znakiem rozszerzenia siatki połączeń. Uruchomiono 7 nowych połączeń pasażerskich i 1 cargo. Łącznie samoloty latają w 154 kierunkach.

– Są dwa nowe kierunki na Filipinach: Cebu i Clark. Rozpoczęliśmy połączenia do drugiego miasta w Wietnamie, do Hanoi, oraz do Rangun w Myanmar, dawnej Birmie. Zaczęliśmy latać do dwóch miejsc w środkowych Chinach: Chengdu i Yinchuan, oraz do Fort Lauderdale na Florydzie – wymienia Pyrka.

Przedstawiciel Emirates zapowiada, że to nie koniec nowych połączeń. Linie zamierzają rozwijać połączenia do miast europejskich. W połowie marca uruchomiono loty między Dubajem a Atenami, a w czerwcu zostanie wprowadzone codzienne połączenia z Dubaju do Zagrzebia w Chorwacji.

– Nie jest to jednak nasze ostatnie słowo. Nasi pasażerowie znajdą coś dla siebie ciekawego i myślę, że cały czas będziemy mogli ich pozytywnie zaskakiwać, jeżeli chodzi o listę naszych połączeń – mówi Pyrka.

Emirates rozbudowuje też swoją flotę – w ubiegłym roku o 36 maszyn, w tym 20 airbusów A380 i 16 boeingów 777-300ER. Łącznie na koniec roku linie dysponowały 255 samolotami, jednocześnie średni wiek maszyn jest znacznie niższy niż w innych liniach (5 lat przy średniej 11 lat u innych przewoźników). W 2016 roku linie otrzymały tytuł najlepszej linii na świecie w plebiscycie Skytrax World Airline Awards. 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.