Newsy

Dobre perspektywy przed reklamą zewnętrzną w Polsce. Już wkrótce będzie znana jej efektywność

2014-10-17  |  06:40
Mówi:Małgorzata Augustyniak
Funkcja:wiceprezes zarządu
Firma:AMS SA
  • MP4
  • Połączenie tradycyjnej komunikacji i narzędzi online to szansa na rozwój reklamy zewnętrznej. Po raz pierwszy od 20 lat ruszają badania, które mają dokładnie określić efektywność tego typu reklamy i w ocenie branży zwrócić uwagę na jej efektywność. AMS liczy na to, że rozwój reklamy przyspieszy dzięki budowie nowych wiat przystankowych w Warszawie, co znacząco zwiększy podaż nośników.

    Branżę czeka rozwój. Myślę, że outdoor [reklama zewnętrzna – red.] będzie łączył bardzo sprawnie offline’ową przestrzeń z online’ową, i mam nadzieję, że będzie tym medium, które jako jedyne pozostanie skutecznym pod względem zasięgu dla reklamodawców – przewiduje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Małgorzata Augustyniak, wiceprezes zarządu AMS.

    Augustyniak ocenia, że bardzo duże znaczenie dla rozwoju reklamy zewnętrznej będzie miała wymiana wiat przystankowych w Warszawie. AMS podpisał w grudniu ubiegłego roku umowę na budowę i utrzymanie 1580 wiat w stolicy. Spółka na prawie 9 lat otrzyma prawo do korzystania z powierzchni reklamowych na tych wiatach, a przez pierwsze trzy lata będzie samodzielnie korzystać z zysków (potem będzie dzielić się nimi z miastem).

    Na wiatach znajdą się nośniki formatu citylight, umożliwiające prowadzenie niestandardowych kampanii reklamowych.

    Mniejsze znaczenie dla spółki ma otwarcie drugiej linii metra w Warszawie. Jest to stosunkowo niewielki rynek, choć metro było miejscem wprowadzenia reklamy wyświetlanej City Info. Obecnie stała się ona standardem we wszystkich środkach komunikacji publicznej – także w autobusach w Warszawie oraz autobusach i trolejbusach w Trójmieście.

    Augustyniak dodaje, że reklama zewnętrzna może też zyskać na pierwszych badaniach, które mają pokazać reklamodawcom skuteczność tego kanału promocji.

    To było najbardziej subiektywne medium i zawsze ulegało opiniom, że jest drogie, niewdzięczne i niemierzalne. W końcu będziemy mogli skończyć z tymi zarzutami, mamy nadzieje je rozwiać, dlatego że outdoor jest jednym z tańszych mediów – przekonuje Augustyniak. ‒ Będziemy mogli porównać GRP [Gross Rating Point, wartość określająca siłę kampanii reklamowej – red.] outdooru z telewizją i radiem, będziemy wiedzieć, jaki jest konkretny odbiór w konkretnych grupach celowych, czyli jak w związku z tym poruszają się mieszkańcy.

    14 października powstał Instytut Badań Outdooru, założony przez AMS, Clear Channel Poland oraz Ströer Polska. Pierwszy etap projektu badawczego ma ruszyć jeszcze w tym roku.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    BCC Gala Liderów

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Inwestycje w Polsce na rekordowo niskim poziomie. Niestabilne regulacje odstraszają kapitał

    Mimo ogólnego wzrostu PKB stopa inwestycji w Polsce pozostaje na niskim poziomie w porównaniu z innymi krajami UE. Wynika to m.in. z niestabilności prawa i rosnących obciążeń regulacyjnych. Mimo zapowiedzi ofensywy inwestycyjnej rządu przedsiębiorcy nadal borykają się z niepewnością i zmiennością przepisów, które utrudniają planowanie długoterminowych działań. Problemem pozostaje też skomplikowany system podatkowy oraz brak przejrzystych konsultacji legislacyjnych. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że uproszczenie i wprowadzenie większej stabilności w stanowieniu prawa to kluczowe czynniki, które mogłyby pobudzić gospodarkę i zwiększyć atrakcyjność Polski dla inwestorów.

    Handel

    Umowa UE–Mercosur budzi sprzeciw ze strony rolników m.in. z Francji i Polski. To może być główną przeszkodą w ratyfikacji porozumienia na forum UE

    Chociaż umowa handlowa między UE a Mercosurem została podpisana, to do jej wejścia w życie potrzebna jest ratyfikacja wewnątrz Unii. Poszczególne punkty umowy, szczególnie w obszarze otwierania rynków dla produktów rolno-spożywczych, wzbudzają sprzeciw ze strony rolników m.in. z Francji i Polski. – Generalnie cła są złe, bo komplikują rynek. Z drugiej strony chronią rodzimy rynek, więc w niektórych wypadkach są konieczne. Takie narzędzia muszą być jednak stosowane w sposób niezwykle umiarkowany – ocenia europoseł Bogdan Zdrojewski.

    Transport

    Dwie trzecie wypadków na kolei jest z udziałem pieszych i kierowców. UTK planuje monitoring problematycznych przejazdów

    Ponad 70 proc. wypadków na kolei to zdarzenia z udziałem pieszych oraz kierowców samochodów – wynika z ubiegłorocznych statystyk Urzędu Transportu Kolejowego. Potrzebna jest zmiana przepisów, aby automatycznie karać kierowców, którzy nie zatrzymują się przed znakiem „stop” – ocenia regulator. W walce z takim łamaniem przepisów pomaga monitoring wizyjny instalowany na przejazdach kolejowych.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.