Newsy

Dwa miesiące po zmianach w TVN CNBC oglądalność wyższa o 40 proc.

2013-10-15  |  06:00
Mówi:Adam Pieczyński
Funkcja:członek zarządu TVN ds. programów informacyjnych
  • MP4
  • Mniej niż dwa lata zajmie nowemu kanałowi TVN osiągnięcie zyskowności – ocenia Adam Pieczyński, członek zarządu TVN ds. programów informacyjnych. Za zgodą KRRiT TVN24 Biznes i Świat od 1 stycznia zastąpi TVN CNBC. Wprowadzane w ostatnich miesiącach zmiany w kanale już przynoszą efekty – oglądalność wzrosła o ponad 40 proc.

     Utarło się w grupie TVN mówić, że w trakcie pierwszych dwóch lat możemy nie być zyskowni, natomiast ja myślę, że ten okres będzie krótszy, ponieważ mamy bardzo dużą synergią między TVN24 a kanałem TVN 24 Biznes i Świat. Więc jego produkcja na pewno nie będzie bardzo tania, ale też sensownie rozłożymy koszty – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Adam Pieczyński, członek zarządu TVN ds. programów informacyjnych.

    Jak podkreśla, zmienione w ostatnich miesiącach podejście do informacji biznesowej w TVN CNBC przyniosło wzrost oglądalności o ponad 40 proc.

     – Jesteśmy bardziej przyklejeni do newsa, bliżej śledzimy to, co się dzieje na rynkach i to, co może mieć wpływ na sytuację poszczególnych inwestorów, ale też ludzi, którzy mają kontakt z gospodarką, czyli przeciętnego obywatela – wyjaśnia Pieczyński. – To dało przez dwa miesiące wzrost dający nadzieje, że nie tylko poszerzenie tematyki, ale i pewne nawyki i sposób działania z TVN24 przeniesiony do tej stacji pozwoli na wzrost oglądalności.

    W ubiegłym tygodniu spółka TVN otrzymała zgodę Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na nadawanie TVN24 Biznes i Świat, który powstanie po przekształceniu obecnego TVN CNBC. W programie znajdą się informacje o profilu biznesowym poszerzone o tematykę międzynarodową.

     – Jest coraz większa grupa ludzi, którzy widzą, jak istotne jest to, co się dzieje poza Polską, na ile jesteśmy połączeni gospodarczo i politycznie z Europą i resztą świata. Jednocześnie wydaje się, że w Polsce żadne medium elektroniczne nie zaspokaja potrzeby informacji o tym, co się dzieje za granicą. Ludzie sięgają do międzynarodowych kanałów informacyjnych, ale my chcemy nadawać po polsku dla szerszego grona odbiorców – wyjaśnia Adam Pieczyński.

    Oferta nowego kanału będzie stanowić uzupełnienie dla dominującej w TVN24 tematyki krajowej.

     – Widz w Polsce, i nie tylko, jest głównie skoncentrowany na tym, co się dzieje w kraju, to go interesuje. To powoduje, że rzeczywiście stacja taka jak TVN24 ma rekordową jak na Europę, a z naszych badan wynika, że również na świat, oglądalność – mówi członek zarządu TVN ds. programów informacyjnych.

    Jednocześnie przyznaje, że TVN24 nie planuje rewolucyjnych zmian. Stacja zmienia się stale, ale w przystępny dla konserwatywnego widza sposób.

     – Jeśliby porównać obecny kanał z tym, jaki był 5-7 lat temu, to są dwa różne obrazy. Ale nie ma niczego, co było rewolucją, bo ona nie była też potrzebna. Widz jest konserwatywny. Media, zwłaszcza konserwatywne, pchają nas w stronę innowacji, dramatycznych zmian, a widzowie tego nie lubią. Lubią widzieć, że się staramy – dodaje Pieczyński.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.