Newsy

Multipleks 1 prawie w całej Polsce jeszcze przed Euro

2012-03-16  |  06:10
Mówi:Przemysław Kurczewski
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Emitel
  • MP4

    Do końca maja multipleks pierwszy telewizji cyfrowej ma być dostępny dla ponad 90 proc. Polaków. Operator, firma Emitel zapewnia, że do tego czasu uzupełni braki infrastrukturalne.

    W pierwszym multipleksie, obok trzech programów TVP: TVP1, TVP2 i TVP Info, znajdują się również Eska TV, TTV, Polo TV i ATM Rozrywka TV. Decyzję o przydziale kanałów Urząd Komunikacji Elektronicznej wydał w grudniu 2011 roku. Emitel rozpoczął emisję w ramach tego multipleksu m.in. w Warszawie, Zielonej Górze i Rzeszowie, a już w czerwcu zasięgiem obejmie co najmniej 92 proc. kraju.

     - Multipleks pierwszy powinien mieć ok. 90 proc. pokrycia Polski przed Euro 2012. To jest data, do której mamy dla TVP zbudować pokrycie cyfrowe sygnału Telewizji Polskiej - informuje Przemysław Kurczewski, prezes Emitela, operatora multipleksów.

    I dodaje, że do tego czasu infrastruktura będzie gotowa.

     - Emitel posiada wystarczającą infrastrukturę, żeby pokryć większość kraju sygnałem telewizji cyfrowej. Musimy w pewnych miejscach uzupełnić brakujące pokrycie, które zostało zbudowane dawno temu i teraz jest z tym delikatny kłopot - mówi Przemysław Kurczewski.

    Emitel jest operatorem trzech multipleksów, czyli tzw. pakietów programowych naziemnej telewizji cyfrowej. Multipleks drugi z programami Polsatu, TVN, TV4 i TV Puls jest już dostępny prawie w całej Polsce. Na multipleksie trzecim są programy Telewizji Polskiej: TVP1,TVP2, TVP Info, TVP Kultura i TVP Historia. Chociaż został uruchomiony ponad rok temu, nie będzie mógł objąć zasięgiem całego kraju przed wyłączeniem sygnału analogowego. Zgodnie z planem stanie się to po 1 lipca 2013 roku. Emitel zapowiada, że pierwsze nadajniki naziemne będą wyłączane już w listopadzie tego roku.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Handel

    Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

    Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

    Handel

    Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

    Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.