Nagrody „Home & Market" trafiły do „Najlepszych Partnerów w Biznesie 2012"
„Najlepsi Partnerzy w Biznesie" nagrodzeni. W tym roku po raz 10. magazyn ekonomiczny „Home & Market” przyznał nagrody dla firm i instytucji wyróżniających się na rynku i spełniających oczekiwania klientów. Wśród laureatów znaleźli się Ministerstwo Sportu i Turystyki, Polski Związek Piłki Siatkowej, KGHM, PKP Cargo, Urząd Miasta Łodzi, Exatel i Kredyt Bank.
Tytuł „Najlepszego Partnera w Biznesie” przyznano w 18 różnych kategoriach.
Nagrodę w kategorii CSR otrzymał KGHM Polska Miedź za skuteczne i odpowiedzialne prowadzenie biznesu, poprzez aktywny udział w życiu lokalnych społeczności i zaangażowanie na rzecz ochrony środowiska.
– Nie obejdzie się biznes bez pieniędzy. Jednak bohater wspaniałego filmu mówi: U mnie słowo droższe pieniędzy. I to jest to zaufanie, na które zapracowaliśmy przez ostanie 51 lat tu, w kraju, w Polsce – mówił odbierając nagrodę Dariusz Wyborski, rzecznik prasowy miedziowego koncernu.
PKP Cargo zostało nagrodzone za dynamiczny rozwój działalności na rynkach zagranicznych i systematyczne poszerzanie i doskonalenie oferowanych klientom usług. Spółka jest obecnie drugim co do wielkości przewoźnikiem towarowym w Unii Europejskiej i stoi u progu prywatyzacji.
– PKP Cargo przeszło gigantyczną restrukturyzację. Jest spółką nastawioną na klienta. W zeszłym roku nasz zysk netto wyniósł ok. 400 mln zł. Ambicje są olbrzymie. Mam nadzieję, że za rok – może za trochę więcej – będą mogli Państwo kupić akcje PKP Cargo, ponieważ być może spółka zadebiutuje na giełdzie – powiedział rzecznik, Mariusz Przybylski odbierając nagrodę w kategorii Transport.
Miesięcznik Home & Market nagrodził również Partnerów Samorządowych. Laureatem został Urząd Miasta w Lublinie – za wspieranie społeczności studenckich, dbanie o infrastrukturę miejską i zachęty dla inwestorów.
Drugim nagrodzonym w tej kategorii są władze Łodzi. Tytuł Partnera Samorządowego łódzki Urząd Miasta otrzymał za stworzenie dobrych warunków dla rozwoju przedsiębiorczości w regionie, wychodzenie naprzeciw potrzebom inwestorów oraz za skuteczne wykorzystanie funduszy unijnych na modernizację i promocję miasta.
– Wiem, że Łódź nabiera w tej chwili prędkości. Zapraszam do Łodzi. To jest dobre miejsce do prowadzenia biznesu – przekonywała Hanna Zdanowska, prezydent miasta.
W kategorii Sport nagrodę otrzymali Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polski Związek Piłki Siatkowej za wspólny projekt upowszechniania siatkówki wśród dzieci i młodzieży. Prezes PZPS Mirosław Przedpełski odbierając nagrodę zapewniał, że to wspólne przedsięwzięcie na rzecz poprawienia fizyczności całego społeczeństwa.
– W siatkówce udaje nam się osiągnąć to, co jest bardzo ważne, czyli pokazać naszym partnerom biznesowym, że to jest opłacalny biznes. To jest olbrzymie partnerstwo. Chciałbym podziękować ministerstwu i rządowi za to, że nam pozwolili ten program zrealizować – podkreślał szef Związku.
Tytuł „Najlepszego Partnera w Biznesie” w kategorii Dziennikarz otrzymał Wojciech Szeląg – szef redakcji ekonomicznej w Polsat News – za profesjonalizm, obiektywizm i rzetelność informowania opinii publicznej o świecie biznesu.
– Ja od 19 już lat mam najlepszych partnerów w biznesie, którymi w telewizji są oczywiście widzowie. Bez nich telewizja nie istnieje. Mam nadzieję, że Państwo są ich przedstawicielami – powiedział Wojciech Szeląg podczas odbierania nagrody.
Wśród innych laureatów nagrody miesięcznika „Home & Market” znaleźli się:
Kredyt Bank (w kategorii Bank), Exatel S.A. (w kategorii Telekomunikacja), SAS Institute Polska (w kategorii IT), Kraków Business Park (w kategorii Centra Biznesowe), Krakowska Szkoła Biznesu (w kategorii Edukacja), TUiR "WARTA" S.A. (w kategorii Ubezpieczenia), Volkswagen Leasing Polska Sp. z o.o. (w kategorii Flota), Europejski Fundusz Leasingowy S.A. (w kategorii Leasing), BRE Ubezpieczenia TUiR (w kategorii Bancassurance), Polisa Życie (w kategorii Wsparcie Przedsiębiorców), Kancelaria Prawna Skarbiec (w kategorii Kancelarie Prawne), Hotel Anders (w kategorii SPA i odnowa biologiczna), Krajowy Rejestr Długów (w kategorii Zarządzanie Wierzytelnościami).
Od 10 lat w konkursie zwyciężają firmy, które są uznawane przez środowisko biznesowe za godne zaufania i warte polecenia.
„Home&Market” to prestiżowy miesięcznik ekonomiczny. Publikuje raporty, prezentujące wybrane sektory gospodarki: rynek ubezpieczeniowy, bankowość, leasing, grupy kapitałowe, teleinformatyka oraz rankingi, szeregujące według kryteriów finansowych największe firmy działające w Polsce.
Czytaj także
- 2025-04-02: Cyfrowa transformacja wymaga od liderów biznesu nowych kompetencji. Wśród nich kluczowe są otwartość na zmianę i empatia
- 2025-03-11: Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji
- 2025-03-05: Biznes coraz chętniej angażuje się w działania społeczne. To ważny partner dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
- 2024-08-12: Ponad 200 polskich sportowców walczyło w Paryżu nie tylko o medale, ale też nagrody finansowe i uwagę sponsorów. To szczególnie istotne dla mniej popularnych dyscyplin
- 2024-07-25: Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie
- 2024-06-18: Sztuczna inteligencja w centrum zainteresowania biznesu. Większość firm ogranicza się do pilotażów i eksperymentowania
- 2024-05-07: Tanie dekoracje do domu coraz poważniejszym problemem dla środowiska. Eksperci ostrzegają przed skutkami fast homeware
- 2024-06-25: Małe i średnie firmy dopiero zapoznają się z tematyką zrównoważonego rozwoju. Oczekiwania ze strony dużych kontrahentów wymuszą na nich szybsze działania
- 2024-03-22: Polskie firmy poniżej unijnej średniej pod względem cyfryzacji. Większość nie korzysta z chmury, elektronicznej wymiany informacji czy sztucznej inteligencji
- 2024-01-18: Aneta Glam-Kurp: Jestem muzą i inspiracją George’a. Bardzo dużo rozmawiamy o różnych wynalazkach, ja również daję mu jakieś ciekawe pomysły
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.