Mówi: | Marek Kutarba |
Funkcja: | redaktor naczelny |
Firma: | Tygodnik Biznes i Prawo |
Nowy tygodnik prawno-ekonomiczny wchodzi na rynek. Również w darmowej wersji online
W poniedziałek ukaże się pierwsze wydanie „Tygodnika Biznes i Prawo”. Będzie to pierwsze czasopismo prawno-ekonomiczne z dominującym bezpłatnym e-wydaniem, ale do kupienia również w wersji tradycyjnej. Taki model biznesowy ma być odpowiedzią na potrzeby czytelników, którzy szukają specjalistycznych treści przede wszystkim w formie elektronicznej.
– Obserwujemy odpływ czytelników od prasy codziennej, szczególnie od prasy specjalistycznej, od tematyki prawnej i biznesowej, której zresztą w prasie biznesowej jest coraz mniej – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Marek Kutarba, redaktor naczelny „Tygodnika Biznes i Prawo”.
Nakład wersji papierowej ma wynieść 5 tys. egzemplarzy, a w formie elektronicznej ma być dystrybuowany do 550 tys. odbiorców. Twórcy pisma podkreślają, że dominujące ma być e-wydanie.
W ocenie redaktora naczelnego „Tygodnika Biznes i Prawo” menedżerowie, prawnicy oraz inni adresaci czasopisma coraz częściej szukają specjalistycznych treści w internecie. Podobny trend widać na całym świecie. Kutarba zwraca uwagę na „Financial Times” i „The Wall Street Journal”, dwa dzienniki specjalizujące się w tematyce biznesowej, które skutecznie zachęcają czytelników do czytania wydań elektronicznych.
– To jest kierunek, w którym prasa będzie zmierzała. To oczywiście nie oznacza, że papier umrze, ale podstawowym kanałem będzie jednak kanał elektroniczny. Częściej będziemy widzieć osoby, które czytają prasę na tabletach, komórkach, które mają coraz czytelniejsze ekrany, ułatwiające docieranie do treści w takiej formie, jaką zapewniała prasa tradycyjna, papierowa. A coraz rzadziej będziemy widzieli pasjonatów, czytających wydania papierowe – ocenia Kutarba.
Odpowiedzią na ten trend ma być właśnie forma wydawania „Tygodnika Biznes i Prawo”. Tytuł ten będzie uzupełnieniem płatnych, profesjonalnych czasopism wydawnictwa Wiedza i Praktyka.
Kutarba przekonuje, że nowocześni czytelnicy traktują wydania papierowe raczej jako dodatek, dlatego właśnie ta wersja będzie płatna. Bezpłatna wersja elektroniczna ma nie tylko być bonusem dla stałych czytelników, lecz także zachęcić nowych.
Wśród felietonistów tytułu znajdą się m.in.: Wiktor Legowicz, znany dziennikarz ekonomiczny Programu III Polskiego Radia, Jarosław Neneman, były wiceminister finansów, oraz Jerzy Stępień, były prezes Trybunału Konstytucyjnego.
– Przede wszystkim zależy nam na czytelnikach biznesowych, na profesjonalistach obsługujących biznes, na urzędnikach, czyli na tych wszystkich osobach, które mają największy wpływ na to, jak wygląda w Polsce legislacja, jak działa biznes, jak działa gospodarka, czyli de facto wpływają na to, jak i my funkcjonujemy w społeczeństwie – mówi Kutarba.
Czytaj także
- 2025-03-04: Anna Dec: Za mówienie kontrowersyjnych rzeczy byłam karcona w szkole przez rówieśników. Teraz w pracy jestem za to doceniana
- 2025-03-11: Nowe prawo ograniczy dostęp dzieci do niebezpiecznych treści w sieci. Obecnie większość nastolatków ma dostęp do pornografii czy hazardu
- 2025-02-25: Radosław Majdan: Do swojego domu chamstwa nie zapraszam i tak samo jest z Instagramem. Jeżeli ktoś zachowuje się nieładnie, to z dużą przyjemnością go blokuję
- 2025-02-12: Jakub Rzeźniczak: Chciałbym wrócić do piłki nożnej. Teraz jednak widzę siebie już nie na boisku, ale na szczeblach zarządzających
- 2024-12-30: Ludzie przestają ufać treściom publikowanym w internecie. Rośnie także potrzeba bycia offline
- 2025-01-02: Wiktor Dyduła: Słyszę coraz więcej utworów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. Trudno je odróżnić od kompozycji stworzonych przez ludzi
- 2024-12-10: Katarzyna Ankudowicz: Jak ludzie odbiorą moje rolki, to jest ich sprawa. Muszę stawić czoło krytyce
- 2024-12-18: Piotr Szwedes: Teraz znowu zrobił się trend na brzydotę. Pokazujemy coś brudnego, siebie bez makijażu, że jesteśmy tacy prawdziwi
- 2024-08-12: Agnieszka Hyży: Ja, Maciek Rock i Maciek Dowbor byliśmy taką świętą trójcą Polsatu. Ale my nie mamy tak mocnego miejsca i pomysłu na siebie w internecie jak Maciej Dowbor
- 2024-07-15: Małe i średnie firmy w UE zbyt wolno się cyfryzują. Polskie przedsiębiorstwa dużo poniżej unijnej średniej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.