Mówi: | Marek Kutarba |
Funkcja: | redaktor naczelny |
Firma: | Tygodnik Biznes i Prawo |
Nowy tygodnik prawno-ekonomiczny wchodzi na rynek. Również w darmowej wersji online
W poniedziałek ukaże się pierwsze wydanie „Tygodnika Biznes i Prawo”. Będzie to pierwsze czasopismo prawno-ekonomiczne z dominującym bezpłatnym e-wydaniem, ale do kupienia również w wersji tradycyjnej. Taki model biznesowy ma być odpowiedzią na potrzeby czytelników, którzy szukają specjalistycznych treści przede wszystkim w formie elektronicznej.
– Obserwujemy odpływ czytelników od prasy codziennej, szczególnie od prasy specjalistycznej, od tematyki prawnej i biznesowej, której zresztą w prasie biznesowej jest coraz mniej – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Marek Kutarba, redaktor naczelny „Tygodnika Biznes i Prawo”.
Nakład wersji papierowej ma wynieść 5 tys. egzemplarzy, a w formie elektronicznej ma być dystrybuowany do 550 tys. odbiorców. Twórcy pisma podkreślają, że dominujące ma być e-wydanie.
W ocenie redaktora naczelnego „Tygodnika Biznes i Prawo” menedżerowie, prawnicy oraz inni adresaci czasopisma coraz częściej szukają specjalistycznych treści w internecie. Podobny trend widać na całym świecie. Kutarba zwraca uwagę na „Financial Times” i „The Wall Street Journal”, dwa dzienniki specjalizujące się w tematyce biznesowej, które skutecznie zachęcają czytelników do czytania wydań elektronicznych.
– To jest kierunek, w którym prasa będzie zmierzała. To oczywiście nie oznacza, że papier umrze, ale podstawowym kanałem będzie jednak kanał elektroniczny. Częściej będziemy widzieć osoby, które czytają prasę na tabletach, komórkach, które mają coraz czytelniejsze ekrany, ułatwiające docieranie do treści w takiej formie, jaką zapewniała prasa tradycyjna, papierowa. A coraz rzadziej będziemy widzieli pasjonatów, czytających wydania papierowe – ocenia Kutarba.
Odpowiedzią na ten trend ma być właśnie forma wydawania „Tygodnika Biznes i Prawo”. Tytuł ten będzie uzupełnieniem płatnych, profesjonalnych czasopism wydawnictwa Wiedza i Praktyka.
Kutarba przekonuje, że nowocześni czytelnicy traktują wydania papierowe raczej jako dodatek, dlatego właśnie ta wersja będzie płatna. Bezpłatna wersja elektroniczna ma nie tylko być bonusem dla stałych czytelników, lecz także zachęcić nowych.
Wśród felietonistów tytułu znajdą się m.in.: Wiktor Legowicz, znany dziennikarz ekonomiczny Programu III Polskiego Radia, Jarosław Neneman, były wiceminister finansów, oraz Jerzy Stępień, były prezes Trybunału Konstytucyjnego.
– Przede wszystkim zależy nam na czytelnikach biznesowych, na profesjonalistach obsługujących biznes, na urzędnikach, czyli na tych wszystkich osobach, które mają największy wpływ na to, jak wygląda w Polsce legislacja, jak działa biznes, jak działa gospodarka, czyli de facto wpływają na to, jak i my funkcjonujemy w społeczeństwie – mówi Kutarba.
Czytaj także
- 2024-12-10: Katarzyna Ankudowicz: Jak ludzie odbiorą moje rolki, to jest ich sprawa. Muszę stawić czoło krytyce
- 2024-12-18: Piotr Szwedes: Teraz znowu zrobił się trend na brzydotę. Pokazujemy coś brudnego, siebie bez makijażu, że jesteśmy tacy prawdziwi
- 2024-08-12: Agnieszka Hyży: Ja, Maciek Rock i Maciek Dowbor byliśmy taką świętą trójcą Polsatu. Ale my nie mamy tak mocnego miejsca i pomysłu na siebie w internecie jak Maciej Dowbor
- 2024-07-15: Małe i średnie firmy w UE zbyt wolno się cyfryzują. Polskie przedsiębiorstwa dużo poniżej unijnej średniej
- 2024-05-23: Obawiamy się o nasze dane, ale udostępniamy je chętnie w social mediach. Eksperci ostrzegają przed nieprzemyślanym relacjonowaniem życia
- 2024-06-03: Polacy nie mają świadomości, jak wiele informacji na swój temat udostępniają w internecie. Dane te są wykorzystywane przez cyberprzestępców
- 2024-03-05: Uzależnienie od ekranów i gier dotyczy nawet małych dzieci. Profilaktyka potrzebna jest już od najmłodszych lat
- 2024-03-27: Poczucie bycia autentycznym w mediach społecznościowych wpływa pozytywnie na zdrowie psychiczne młodych ludzi. Autentyczność w prawdziwym życiu nie ma takiego znaczenia
- 2024-02-07: Monika Richardson: Jeżeli miałabym wracać do telewizji, to tylko do mediów publicznych. W TVP panuje jednak większy chaos, niż zakładałam, i brakuje strategii wprowadzania zmian
- 2024-01-15: Influencerzy mogą wpływać na decyzje wyborców, ale i taktykę partii. Ich obecność w dyskursie zmusza tradycyjne media do radykalizacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Prawo
Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów
Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.