Mówi: | Robert Bednarski |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Grupa Onet.pl |
Onet chce postawić na treści premium i walczyć o użytkowników jakością kontentu
Treści dziennikarskie na wysokim poziomie i autorskie materiały wideo mają umożliwić Onetowi utrzymanie palmy pierwszeństwa w polskim internecie. Ten z kolei jest medium coraz chętniej wybieranym przez reklamodawców.
– Po dwóch latach lekkiego spadku i korekty rynek reklamy powoli zaczyna się odradzać. W tym roku spodziewany wzrost osiągnie poziom 1-2 proc. – szacuje szef Grupy Onet.pl i podkreśla, że to dobry sygnał dla branży na przyszłość.
Jego zdaniem na tym tle rynek reklamy internetowej będzie rósł znacznie szybciej, co potwierdzają wyniki z pierwszych miesięcy roku. Internet jest w nich liderem, jeśli chodzi o tempo wzrostu wydatków reklamowych.
– Pierwszy kwartał pokazuje, że ten rynek rósł w granicach 6 proc. – przypomina w rozmowie z Newserią Biznes.
Za wzrosty odpowiedzialne są przede wszystkim reklama wideo, reklama kontekstowa, akcje specjalne, native advertising oraz reklama mobile. Klasyczna reklama display także generuje wzrost, ale jest on na niższym poziomie niż wspomniane kategorie, Bednarski szacuje go na poziomie 1-2 proc.
Po niedawnym połączeniu sił przez Wirtualną Polskę i o2, Onetowi wyrósł silny konkurent. Szef grupy ma jednak nadzieję na utrzymanie pozycji lidera na rynku.
– Onet jest najlepiej rozpoznawalnym brandem online'owym wśród wszystkich wydawców internetowych. Większość naszego ruchu wynika ze znajomości brandu, określanego mianem „top of mind” – przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Robert Bednarski, prezes Grupy Onet.pl.
Jako główne wyzwania wskazuje dostosowanie do zmieniających się potrzeb użytkowników.
– Utrzymanie palmy pierwszeństwa, utrzymanie pozycji najsilniejszej destynacji dla treści online, dla treści premium w polskiej sieci jest wyzwaniem na najbliższe lata – zapowiada Robert Bednarski.
Bednarski wierzy, że orężem w walce o uwagę internauty są przede wszystkim coraz lepsze jakościowo treści dziennikarskie i kontent wideo. Obecność Onetu w grupie Ringier Axel Springer Media ma w tym pomóc.
– W ramach grupy mamy w naszym wspólnym, polskim online’owym portfolio szereg premium brandów. Fakt, Newsweek, Forbes, Przegląd Sportowy, Top Gear – to brandy, za którymi stoi gigantyczne doświadczenie dziennikarskie – przekonuje Bednarski i zapowiada, że portal planuje także aktywność na polu marketingowym i kampanie wspierające dotychczasowe i nowe projekty.
Onet należy do niemieckiego wydawnictwa od niespełna dwóch lat.
Czytaj także
- 2024-12-10: Katarzyna Ankudowicz: Jak ludzie odbiorą moje rolki, to jest ich sprawa. Muszę stawić czoło krytyce
- 2024-10-01: Monika Mrozowska: Wcieliłam się w rolę prowadzącej formatu youtubowo-instagramowego. Testuję menu w restauracjach i rozmawiam z ciekawymi gośćmi
- 2024-07-25: Polscy producenci gier coraz mocniej obecni na zagranicznych rynkach. Wykorzystanie nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, może zwiększyć ich konkurencyjność
- 2024-07-29: Sektor gier silnie reprezentowany na warszawskim parkiecie. GPW liczy na kolejne debiuty firm gamingowych
- 2024-06-13: Anna Kalczyńska: Ostatni rok dał mi duży oddech i dziś już oglądam „Dzień Dobry TVN” z dystansem. Zmiany doceniamy po jakimś czasie
- 2024-02-01: Rośnie popularność rynku usług na żądanie. W tym roku największy popyt może być w obszarze budownictwa i organizacji eventów
- 2024-01-09: Nadmierny kontakt dziecka z urządzeniami cyfrowymi negatywnie wpływa na rozwój mózgu. Mogą się pojawić problemy z opanowaniem mowy, kontrolą emocji i koncentracją
- 2023-01-11: Blisko połowa sprzedawanych aut używanych jest warta mniej niż 10 tys. zł. Na rynek wtórny może trafiać więcej egzemplarzy w złym stanie technicznym
- 2022-02-11: PFR planuje przegląd ustawy o pracowniczych planach kapitałowych. Możliwa aktualizacja przepisów
- 2021-08-10: Budząca kontrowersje technologia deep fake to przyszłość wideo. Coraz chętniej sięgają po nią firmy i filmowcy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.