Mówi: | Paulina Kostyszyn, product manager, Reserved Anna Radzikowska, dyrektor departamentu damskiego, Reserved Anna Sołtys, dyrektor biura produktowego Reserved w Warszawie |
Polska marka odzieżowa ma szansę zdobyć serca Brytyjczyków. Ma jej w tym pomóc szeroko zakrojona kampania reklamowa z udziałem Kate Moss
Specjalnie zaprojektowana kolekcja, szeroki asortyment, sprzedaż internetowa i Kate Moss jako ambasadorka marki – to elementy, które mają przesądzić o sukcesie Reserved na brytyjskim rynku. Flagowy brand z portfolio gdańskiej firmy LPP na początku września otworzył swój salon na londyńskiej Oxford Street – jednej z najdroższych i najbardziej prestiżowych ulic świata.
– Nasza konkurencja w Londynie jest bardzo podobna do tej na pozostałych rynkach. Głównie jest to Zara i Topshop. Myślę jednak, że bardzo ciężko pracowaliśmy nad poprawą naszej kolekcji i nad tym, aby była jak najbardziej atrakcyjna i zgodna z aktualnymi trendami, żeby móc stanąć do ostrej walki z największą konkurencją – zapewnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Anna Radzikowska, dyrektor departamentu damskiego w Reserved.
Na brytyjskim rynku Reserved zaoferuje pełen asortyment produktowy, czyli zaprojektowane specjalnie na tę okazję kolekcje: damską, męską i dziecięcą.
– Przygotowaliśmy specjalną kolekcję londyńską właśnie na to otwarcie. Jest to prawdziwa perełka, coś, co przyciągnie Brytyjczyków do naszego salonu i będzie tylko w Reserved. Kolekcja londyńska to przede wszystkim inspiracje latami 80., 90., inspiracja PRL-em, polskie akcenty, dziergane swetry z polskimi napisami. To będzie tylko u nas na Oxford Street – mówi Paulina Kostyszyn, product manager w Reserved.
Nowy salon flagowej marki z portfolio gdańskiej spółki LPP został 6 września otwarty w Londynie. Mieści się w centrum West Endu, przy Oxford Street 252 – jednej z najbardziej prestiżowych ulic handlowych świata. Marka chce przyciągnąć nie tylko Brytyjczyków, lecz także turystów z całego świata, którzy odwiedzają miasto. Na Oxford Street w 2016 r. ruch pieszy sięgał 120 milionów osób, a łączne przychody tamtejszych butików to kilka miliardów funtów rocznie.
– Nasi klienci mają możliwość zakupienia kolekcji w sklepach stacjonarnych oraz w sklepach online – mówi Anna Radzikowska.
W asortymencie e-sklepu marki znalazło się ponad 10 tys. produktów.
Debiut Reserved na brytyjskim rynku firmuje światowej sławy modelka Kate Moss, która jest twarzą zakrojonej na szeroką skalę kampanii reklamowej. Jej wizerunek znajduje się między innymi na dwupiętrowych autobusach w Londynie. Działania promocyjne marki będą skoncentrowane na komunikacji internetowej i reklamie zewnętrznej wykorzystującej witrynę salonu oraz nośniki reklamowe na przystankach autobusowych i stacjach metra.
– Wybór Kate Moss był dla nas naturalny. Ona jest światową ikoną mody, ale też swoistą świętością dla Brytyjczyków. Nie mieliśmy żadnych wątpliwości, że Kate będzie właściwym wyborem. Ponadto bardzo dobrze reprezentuje ducha naszej marki, czyli jest polished/unpolished – często elegancka, ale też rock&rollowa, dziewczęca, ale też kobieca. To wszystko razem złożyło się na ten wybór – uzasadnia Anna Sołtys, dyrektor biura produktowego Reserved w Warszawie.
Debiut w Londynie to kolejny duży krok grupy LPP w kierunku umocnienia swojej pozycji na rynkach globalnych. Strategia spółki opiera się na międzynarodowej ekspansji. W maju tego roku Reserved zadebiutował w Berlinie i marka zapowiada, że brytyjska stolica nie jest ostatnią, w której otwiera swój salon.
Czytaj także
- 2025-05-13: Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku
- 2025-05-13: Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
- 2025-05-07: PE pracuje nad zmianą rozliczania redukcji emisji CO2 dla nowych aut. Producenci mogą uniknąć wysokich kar
- 2025-05-15: Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”
- 2025-04-30: Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy
- 2025-05-02: Zmiany w globalnej gospodarce będą wspierać reindustrializację. To szansa dla Śląska
- 2025-05-22: Unijne programy szansą dla polskiego przemysłu zbrojeniowego. Wkrótce uruchomione będzie 150 mld euro na niskooprocentowane pożyczki
- 2025-04-25: Rząd zapowiada nową strategię wspierającą polski kapitał. Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji państwowych
- 2025-04-24: Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu
- 2025-04-17: Niepewność powodowana amerykańskimi cłami wstrzymuje inwestycje. Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów
Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań.
Transport
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.
Firma
Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.