Newsy

Temat nowych „Gwiezdnych Wojen” hitem wśród internautów. Sukces filmu murowany

2014-12-10  |  06:25
Mówi:Barbara Koziar
Funkcja:specjalista ds. mediów społecznościowych
Firma:Instytut Monitorowania Mediów
  • MP4
  • Polską wersję trailera najnowszej części „Gwiezdnych Wojen” obejrzano w ciągu kilku dni 50 tysięcy razy. Wersja oficjalna ma ponad 43 miliony wyświetleń. Zainteresowanie filmem jest ogromne, co widać również w komentarzach internautów – najczęściej publikowano treści na Facebooku i Twitterze. Komentarze dotyczyły zarówno oczekiwania na trailer, samej zapowiedzi, jak i oczekiwania na film – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.

    To była jedna z najbardziej oczekiwanych premier zapowiedzi filmowych – trailer najnowszej części „Gwiezdnych Wojen” o tytule „Przebudzenie mocy” ukazał się w Polsce 28 listopada. Premiera wzbudzała wiele emocji – informację o niej dalej podało 6 176 użytkowników Twittera. Trailer z polskimi napisami obejrzano już blisko 50 000 razy, podczas gdy wersja oficjalna ma około 43 miliony wyświetleń.

    W samym dniu premiery komentarzy było około 1,4 tys. W tygodniu, w którym była premiera, było ich 2 tys. na Facebooku i ponad 800 na Twitterze. Ludzie głównie podawali sobie trailer, dyskutowali o tytule filmu, rozważali, czy jest fajny, czy nie. Trailer doczekał się także swoich parodii, jak by wyglądał w reżyserii innych twórców – mówi Barbara Koziar, specjalista ds. mediów społecznościowych z Instytutu Monitorowania Mediów.

    Sama filmowa zapowiedź trailera miała globalnie ponad 11 milionów wyświetleń. Do premiery „Gwiezdnych Wojen” przygotowują się też firmy takie jak np. MarvelComics, który wyda specjalną serię okładek o tej tematyce.

    Z komentarzy i częstych publikacji wynika, że fani oczekiwali nowej części z utęsknieniem. Sama wiadomość o tytule już stanowiła temat do ożywionej dyskusji, użytkownicy mediów społecznościowych chętnie o tym pisali.

    Jak zaobserwowaliśmy w sieci każda informacja jest bardzo ważna. Poznaliśmy tytuł, więc setki osób publikuje na ten temat posty. Ludzie piszą o tym, że komiksy będą robiły okładki, Lego zrobi kolekcję. Wszystko jest bardzo szeroko dyskutowane, omawiane, czyli ciekawe dla fanów – mówi Barbara Koziar

    Na Facebooku i Twitterze pojawiło się wiele publikacji filmu wraz z linkiem do trailera lub zapowiedzią premiery.

    Premiera trailera i samego filmu była popularnym tematem również w serwisie Kwejk.pl – można tam znaleźć zdjęcia, obrazki zawierające motywy z filmu. Większość publikacji (również w social mediach) miała charakter neutralny. Popularność tego tematu oznacza, że już dziś możemy spodziewać się dużej popularności nowego odcinka „Gwiezdnych Wojen”.

    IMM przeanalizował ponad 3 tysiące ogólnodostępnych publikacji w internecie i mediach społecznościowych, opublikowanych od 25 listopada do 05 grudnia, w których pojawiły się wypowiedzi dotyczące trailera siódmej części „Gwiezdnych Wojen”. Monitoring internetu i social mediów obejmował m.in. frazy „Gwiezdne Wojny” oraz „Przebudzenie Mocy”.

    Do pobrania

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

    Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

    Przemysł

    Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]

    Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.

    Prawo

    Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów

    Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.