Mówi: | Juliusz Braun |
Funkcja: | Prezes |
Firma: | TVP SA |
TVP sprzeda budynek w centrum Warszawy i rozbuduje ośrodek przy Woronicza
Telewizja Polska sprzeda jeden z dwóch warszawskich ośrodków znajdujący się przy placu Powstańców Warszawy. W głównej siedzibie TVP przy ul. Woronicza powstanie za to nowy budynek ze studiami, newsroomem oraz biurami. To ma umożliwić sprzedaż kolejnych małych budynków, a nawet położonego na działce TVP boiska piłkarskiego.
– Podjęliśmy decyzję o tym, żeby opuścić budynki na placu Powstańców Warszawy, bo podział telewizji w Warszawie na dwa odrębne ośrodki generuje różne dodatkowe koszty. W dodatku budynek na placu Powstańców jest niefunkcjonalny. Nie da się go już przy pomocy drobnych remontów usprawnić, żeby spełniał nowoczesne kryteria. Musimy wybudować nowy budynek na Woronicza – przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Juliusz Braun, prezes zarządu TVP SA.
W budynku przy pl. Powstańców Warszawy znajdują się dziś przede wszystkim siedziby TVP Info oraz Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. Działka przy ul. Woronicza jest znacznie większa i to tam TVP chce przenieść całą warszawską siedzibę. W przyszłym roku spółka chce sfinalizować projekty i zdobyć niezbędne pozwolenia, a także wyburzyć stary 11-piętrowy biurowiec. Rozbiórkę tego budynku nakazał nadzór budowlany.
Braun przekonuje, że w nowym budynku, który ma zostać zbudowany nowocześnie, funkcjonalnie i tanio, znajdzie się miejsce na studia newsowe, newsroom oraz pomieszczenia dla administracji. Dodaje, że zostanie on wybudowany zgodnie z wzorcami m.in. z Pragi i Lizbony, czyli w jak najprostszy sposób, ale równocześnie z zapewnieniem niezbędnej funkcjonalności wnętrz.
– Nie dlatego, żeby administracji było więcej, tylko dlatego, że dzięki temu będziemy mogli zrezygnować z bardzo wielu budynków, niektóre można uznać za baraki, które na całej wielkiej działce przy Woronicza są. Będziemy mogli wtedy pozbyć się znacznej części tej działki – tłumaczy Braun. – Tam jest nawet boisko piłkarskie, ale w tej chwili nie ma się go jak pozbyć, bo ono jest w samym środku działki.
Braun nie chce jeszcze podawać kwoty inwestycji.
W ciągu ostatnich czterech lat budżet TVP zmalał o ponad 500 mln zł, czyli o prawie 30 proc. Nadawca sprzedaje nieruchomości w całym kraju, w tym niewykorzystywane budynki, który nie tylko nie przynoszą zysków, ale wręcz generują straty.
Pieniądze na rozbudowę siedziby przy Woronicza mają pochodzić m.in. ze sprzedaży budynku przy pl. Powstańców Warszawy. TVP planuje rozpisać w taki przetarg, by po sfinalizowaniu transakcji i otrzymaniu zapłaty móc jeszcze przez jakiś czas korzystać z budynku.
– Chcemy to zrobić w ten sposób, żeby ogłosić przetarg, wybrać kupującego, z pewnym odroczeniem przekazania budynku, żeby pieniądze już można było przeznaczać na inwestycje – wyjaśnia Braun.
Przewiduje, że w przyszłym roku nie uda się jeszcze rozpocząć prac budowlanych na działce przy ul. Woronicza. Problemem jest m.in. skomplikowana technologia budowy 11-piętrowego budynku przeznaczonego do rozbiórki, co generuje dodatkowe koszty przy wyburzaniu.
Czytaj także
- 2025-03-07: Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa
- 2025-03-11: Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji
- 2025-02-28: Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych
- 2025-03-12: Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
- 2025-02-28: Branża AGD podnosi się po trudnym okresie. Liczy na wsparcie w walce z silną konkurencją z Chin
- 2025-03-11: Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
- 2025-02-21: Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów
- 2025-02-17: Rośnie wymiana handlowa Polski z Hiszpanią. Są perspektywy na dalszą współpracę w wielu branżach
- 2025-02-10: Dwie trzecie polskich przedsiębiorców znalazło się na celowniku cyberoszustów. Niewielki odsetek zgłasza to do odpowiednich służb
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.