Mówi: | Ali Jafari, wiceprezes ds. sprzedaży na Europę, Twitter Rafał Janik, CEO 140 Media |
Twitter dostrzegł polski rynek reklamowy
Polscy reklamodawcy coraz aktywniej działają na rynku mediów społecznościowych, także za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Docenił to serwis mikroblogowy Twitter, który po półrocznej obserwacji rynku zdecydował się ułatwić dostęp do reklam polskim spółkom. Amerykański serwis ma już ponad 250 milionów użytkowników, a reklamy są bardzo skuteczne dzięki wykorzystaniu zwykłych narzędzi Twittera.
Jak wynika z danych Twittera, na świecie z serwisu korzysta już 255 milionów osób, które codziennie wysyłają ponad 500 milionów tweetów, czyli krótkich wiadomości zawierających do 140 znaków. Aż 78 proc. użytkowników serwisu loguje się do niego za pomocą urządzeń mobilnych. To szczególnie ważne nie tylko dla samego Twittera, który powstał jako aplikacja mobilna, lecz także dla reklamodawców, którzy coraz mocniej doceniają ten kanał promocji.
Choć Twitter nie ujawnia danych dotyczących poszczególnych rynków, również w Polsce popularność serwisu rośnie. Jak ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Ali Jafari, wiceprezes Twittera ds. sprzedaży na Europę, użytkownicy korzystają z Twittera często po to, by wchodzić w kontakt z firmami, politykami, celebrytami i dziennikarzami. To odróżnia serwis od innych mediów społecznościowych, takich jak Facebook, które służą według niego zwykle do kontaktu ze znajomymi i rodziną. Aż 60 proc. użytkowników Twittera obserwuje konkretne marki, a połowa z nich potem odwiedza sklepy internetowe tych firm.
‒ Media społecznościowe są ważnym trendem, za którym starają się podążać użytkownicy na całym świecie. Dzięki temu ludzie mogą się komunikować, wymieniać poglądami, przekazywać informacje i być na bieżąco z tym, co ich interesuje – uważa Jafari. ‒ Nasze trzy produkty reklamowe są zgodne z naszą filozofią – działają, wyglądają i funkcjonują tak samo, jak nasze normalne narzędzia. Cały ten koncept jest powodem, dla którego te produkty notują tak dobre wyniki.
Twitter ma trzy podstawowe usługi dla reklamodawców – promowane tweety, promowane konta i promowane trendy. Pierwszy sposób jest obliczony na budowanie interakcji z użytkownikami, drugi – na zdobywanie nowych obserwujących, a trzeci – na rozwijanie internetowej dyskusji na dany temat.
Do tej pory dostęp do tych narzędzi był jednak dla polskich reklamodawców ograniczony. Niedługo to się zmieni: Twitter podpisał umowę z gdańską spółką 140 Media, która została oficjalnym partnerem reklamowym w Polsce. Trwają przygotowania do wdrożenia tej współpracy. Do tej pory polscy reklamodawcy musieli korzystać z usług zagranicznych agencji oraz biur Twittera. Jafari wylicza, że serwis ma swoje oddziały w Europie, Wielkiej Brytanii, Holandii, Hiszpanii, Francji i we Włoszech, a wkrótce planuje uruchomienie kolejnego ‒ w Niemczech.
‒ 140 Media będzie naszym zespołem sprzedażowym, który będzie współpracować z markami, reklamodawcami, agencjami we wszystkich sprawach, których oni oczekują od Twittera, niezależnie od tego, czy jest to: planowanie kampanii, jej wdrażanie lub zdobywanie odpowiednich analiz i danych ‒ tłumaczy Jafari.
Choć dostęp przez zagraniczne agencje nie ogranicza oferty reklamowej Twittera, partnerstwo z 140 Media ma znacząco zwiększyć efektywność współpracy z polskimi firmami. Jafari podkreśla, że teraz reklamodawcy z naszego kraju będą mogli spotkać się z agencją i wybrać najlepiej dostosowany do nich produkt.
‒ Reklamodawca przychodzi do nas, rozmawia o tym, co chce reklamować i ustala, z jakich produktów może skorzystać i jaką strategię przyjąć ‒ mówi Rafał Janik, szef 140 Media. ‒ Zaletą dla reklamodawców jest, po pierwsze, bezpośredni dostęp do zasobów Twittera na rynku polskim. Po drugie, możliwość rozliczania się w polskiej walucie i bycia w stałym kontakcie z Twitterem. To było utrudnione, kiedy współpraca odbywała się poprzez agencje zagraniczne.
Czytaj także
- 2024-03-05: Uzależnienie od ekranów i gier dotyczy nawet małych dzieci. Profilaktyka potrzebna jest już od najmłodszych lat
- 2024-03-27: Poczucie bycia autentycznym w mediach społecznościowych wpływa pozytywnie na zdrowie psychiczne młodych ludzi. Autentyczność w prawdziwym życiu nie ma takiego znaczenia
- 2024-02-16: Tegoroczne wybory na świecie pod ostrzałem dezinformacji i deepfake'ów. Badacze z USA przygotowali mapę źródeł szkodliwych treści
- 2024-02-07: Monika Richardson: Jeżeli miałabym wracać do telewizji, to tylko do mediów publicznych. W TVP panuje jednak większy chaos, niż zakładałam, i brakuje strategii wprowadzania zmian
- 2024-01-16: Sarkazm może być cennym narzędziem w komunikacji. Pomaga odbiorcy otworzyć się na perspektywę nadawcy [DEPESZA]
- 2024-01-15: Influencerzy mogą wpływać na decyzje wyborców, ale i taktykę partii. Ich obecność w dyskursie zmusza tradycyjne media do radykalizacji
- 2023-12-20: Medyczne fake newsy rozprzestrzeniają się jak choroby zakaźne: szybko i łatwo. Najbardziej podatni są ludzie młodzi
- 2023-11-20: W mózgach samotników zanika granica między realnymi osobami a postaciami z seriali czy książek. Taka relacja daje im poczucie przynależności
- 2023-10-12: Oznaczenie produktu jako wegański może zniechęcać konsumentów. Rezygnacja z etykiet pierwszym krokiem do zmiany nawyków żywieniowych
- 2023-11-06: Użytkownicy social mediów są narażeni na mowę nienawiści i treści ekstremistyczne. Polityki ochronne serwisów wciąż mają poważne luki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.