Mówi: | Artur Woliński, prezes, agencja informacyjna Newseria Aureliusz Górski, dyrektor, Fundacja Venture Cafe Warsaw |
W Warszawie powstało największe i najnowocześniejsze centrum prasowe w Polsce. Ma pomóc w rozwoju ekosystemu innowacji
Od października rozpoczęło działalność największe centrum prasowe w Polsce. Fundacja Venture Café Warsaw wspólnie z agencją informacyjną Newseria otworzyły Centrum Prasowe Newseria. Innowacyjne centrum komunikacji – zlokalizowane przy ulicy Chmielnej w biurowcu Varso – ma być odpowiedzią na rosnący popyt na tego rodzaju usługi. Będą w nim organizowane konferencje, śniadania prasowe i debaty. Centrum umożliwia konferencje w systemie hybrydowym ze streamingiem i system tłumaczenia symultanicznego. W przyszłości powstanie tu także wirtualne studio.
– Dzięki współpracy z Fundacją Venture Café Warsaw centrum prasowe staje się faktem. Powstaje największy, najbardziej nowoczesny obiekt tego typu, dzięki któremu każdego dnia będzie można organizować jednocześnie wiele konferencji prasowych, śniadań prasowych oraz innych wydarzeń obsługiwanych przez naszą agencję – mówi Artur Woliński, prezes agencji informacyjnej Newseria.
Centrum prasowe zlokalizowane jest w jednym z najbardziej prestiżowych miejsc Warszawy, w budynku Varso Place przy ulicy Chmielnej.
– Wyjątkowość tego miejsca to nie tylko wspaniała architektura, ale przede wszystkim lokalizacja. Mówimy o samym centrum Warszawy, świetnej komunikacji i dużej liczbie miejsc parkingowych – dodaje prezes agencji Newseria.
Centrum Prasowe Newseria to największe tego typu miejsce w Polsce, które stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie rynku na tego typu usługi. Wszystkie sale są wyposażone w nowoczesną technologię, w tym cyfrowe urządzenia do prezentacji, tablice do pisania – flipchart, szybki internet czy wysokiej jakości sprzęt audiowizualny. W ramach dodatkowych usług dostępny jest pakiet streamingowy czy system tłumaczenia symultanicznego. W przyszłości w centrum powstanie też wirtualne studio.
– W nowym Centrum Prasowym Newserii nasi partnerzy biznesowi będą mogli zrealizować każde wydarzenie, każdą konferencję prasową, a także każdy inny rodzaj eventu w najnowocześniejszych przestrzeniach na światowym poziomie – wskazuje Artur Woliński.
Centrum w kilku salach konferencyjnych pomieści 250 osób. Główne pomieszczenie dzięki modułowym ścianom można dowolnie modyfikować w zależności od potrzeb organizatora, a sale mogą być ze sobą w dowolny sposób łączone. Mała sala konferencyjna Garage przeznaczona jest dla kilkunastu osób, można ją wykorzystać do organizacji kameralnych spotkań, także online. Przestrzeń klubowa Trend House to miejsce do nieformalnych spotkań, które w założeniu ma być katalizatorem nowoczesnych rozwiązań.
Newseria jest multimedialną agencją informacyjną, która prowadzi serwisy Innowacje, Biznes oraz Lifestyle. Z depeszy korzystają stacje radiowe i telewizyjne, prasa oraz portale internetowe, nie tylko polskie. Agencja oferuje też m.in. relacje z konferencji, transmisje online konferencji czy programy telewizyjne.
– Jako organizacja, która promuje innowacyjność poprzez promowanie innowacyjnych przedsiębiorców i rozwiązań, potrzebujemy narzędzi, które pomogą nam docierać z tą informacją do szerokiego grona. Współpraca z Newserią jest dla nas o tyle istotna, że jest to organizacja, która rozumie, w jaki sposób należy o tych innowacjach mówić. Dzięki temu jesteśmy po prostu silniejsi komunikacyjnie – tłumaczy Aureliusz Górski z Fundacji Venture Café Warsaw.
Fundacja działa na rzecz wzrostu gospodarczego Polski i promocji przedsiębiorczości i innowacji. Jej misją jest budowanie i wzmacnianie ekosystemu innowacyjnego w Polsce, łączenie innowatorów, firm, start-upów, inwestorów i naukowców. Włączanie zagranicznych firm do polskiego systemu innowacji ma na celu wzmocnienie pozycji gospodarczej naszego kraju.
– Z naszej współpracy z Newserią skorzystamy nie tylko my, ale cały ekosystem. Nie każda organizacja ma dostęp do narzędzi potrzebnych do dystrybucji efektywnej informacji. Współpraca z agencją prasową, która rozumie świat innowacji, jest kluczowa, bo można będzie dzięki temu mówić bardzo szeroko o swoich rozwiązaniach. Skoncentrowanie tego wszystkiego w centrum innowacji odbije się szerokim echem nie tylko w Polsce, ale na całym świecie, będziemy jeszcze lepiej mogli komunikować, jakie rzeczy dzieją się nad Wisłą – przekonuje Aureliusz Górski.
Czytaj także
- 2024-12-19: Polska centralna przyciąga coraz więcej inwestycji. W Łodzi powstaje nowe centrum dystrybucyjne dla Della
- 2024-12-19: Przed świętami Polacy wydają na ryby nawet dwa razy więcej niż w innych miesiącach. Konsumenci powinni sprawdzać, czy pochodzą one ze zrównoważonych połowów
- 2024-12-17: W Parlamencie Europejskim ważne przepisy dla państw dotkniętych przez klęski żywiołowe. Na odbudowę będą mogły przeznaczyć więcej pieniędzy
- 2024-12-13: Agencja Badań Medycznych walczy z czasem przy obsłudze konkursów z KPO. Największym problemem są braki kadrowe
- 2024-12-06: R. Metsola: Polska ma bardzo dobrą pozycję do bycia liderem UE na następne pół roku. Bezpieczeństwo w centrum uwagi prezydencji
- 2024-11-28: Pozew przeciwko Skarbowi Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Może to wpłynąć na przyszłe regulacje
- 2024-12-17: Polscy badacze pracują nad kwantowym przetwarzaniem sygnału. To rozwiązanie pomoże zapewnić superbezpieczną łączność
- 2024-12-04: Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
- 2024-12-17: Zakłady poprawcze i młodzieżowe ośrodki wychowawcze nie spełniają swoich funkcji. Większą rolę w resocjalizacji powinny pełnić rodziny
- 2024-12-12: Powodzie, susze i zanieczyszczenie rzek to największe zagrożenia wodne dla Polski. Brakuje specjalistów w tej dziedzinie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Prawo
Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów
Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.