Mówi: | Karolina Masalska |
Funkcja: | specjalistka ds. PR |
Firma: | IMM |
Za tydzień startują igrzyska paraolimpijskie. Rafał Wilk wzbudza największe zaangażowanie w social mediach
Do Rio de Janeiro pojedzie prawie setka polskich paraolimpijczyków. Zmagania sportowców będzie można obserwować od 7 do 18 września. W ostatnich tygodniach w internecie i mediach społecznościowych widać rosnące zainteresowanie przygotowaniami do rywalizacji – wynika z danych IMM. Największa liczba publikacji dotyczyła Natalii Partyki, ale to Rafał Wilk, dwukrotny mistrz paraolimpijski w handbike’u, zbiera najwięcej lajków.
– Na chwilę przed zbliżającymi się igrzyskami paraolimpijskimi ponownie przyjrzeliśmy się bliżej wizerunkowi medialnemu polskich paraolimpijczyków. Na temat paraolimpiady od 1 czerwca do 22 sierpnia pojawiło się prawie 4 tys. informacji, z czego 2 tys. dotyczyło stricte paraolimpijczyków – mówi agencji Newseria Karolina Masalska, specjalistka ds. PR w IMM.
Najpopularniejszym sportowcem jest tenisistka stołowa Natalia Partyka, ale to Rafał Wilk wzbudził najwięcej interakcji w mediach społecznościowych – dwukrotnie więcej niż tenisistka stołowa. Wilk jest byłym żużlowcem, który po tragicznym wypadku stracił czucie w nogach. Teraz trenuje handbike, czyli jazdę na rowerze z napędem ręcznym przeznaczonym do użytku dla sportowców niepełnosprawnych. Zdobył już dwa złote medale na Igrzyskach Paraolimpijskich w Londynie, Puchar Świata czy Puchar Europy.
– Rafał Wilk jest określany mianem człowieka ze stali. Udowadnia wszystkim, że chcieć to móc, a sami internauci nie pozostają obojętni wobec medialnych doniesień dotyczących jego sportowych osiągnięć – mówi Masalska.
Polubienia były najczęstszą formą aktywności użytkowników mediów społecznościowych – 93,7 proc., komentarze i udostępnienia stanowiły odpowiednio 2,5 proc. i 3,8 proc.
Wyraźny wzrost liczby informacji pojawił się w tygodniu między 11 a 17 lipca.
– Największe zainteresowanie wzbudziły publikacje na temat kampanii 4F „Zacznij. Wytrwaj”, w której Rafał wystąpił razem z Marią Andrejczyk, startującą w rzucie oszczepem. Przedstawienie paraolimpijczyka i olimpijczyka w jednej reklamie pokazuje walkę ze stereotypowym myśleniem na temat sportowców niepełnosprawnych. Zarówno paraolimpijczyk, jak i olimpijczyk muszą poświęcić tyle samo czasu na treningi, na ćwiczenia, na swój sportowy rozwój i mają wspólny cel, czyli realizację swoich sportowych marzeń – wyjaśnia Karolina Masalska.
Szeroko komentowano także udział Rafała Wilka w akcji „Pomoc Mierzona Kilometrami” oraz opowiadający o jego życiu film „Rafał Wilk – człowiek ze stali”, który pokazała TVP Sport.
– Najbardziej aktywnym źródłem informacji był Facebook. Na nim pojawiło się ponad 20 proc. wszystkich publikacji na temat Rafała Wilka. Sam sportowiec miał w tym duży udział, ponieważ regularnie i na bieżąco zamieszcza informacje z treningów, przygotowań i wyjazdów oraz pokazuje zakulisowe przygotowania do Rio. Sportowa zawziętość i pewność tego, że przywiezie złoty medal podoba się internautom, ponieważ inspiruje ich do działania – mówi specjalistka ds. PR w IMM.
Na swojej stronie na Facebooku Wilk zgromadził ponad 12 tys. fanów.
Wśród najpopularniejszych paraolimpijczyków oprócz Natalii Partyki i Rafała Wilka znalazł się także lekkoatleta Maciej Lepiato.
Do pobrania
Czytaj także
- 2024-09-25: Barbara Kurdej-Szatan: Moda ekologiczna jest nam bardzo bliska. Kupuję ciuchy lepszej jakości, ale dużo rzadziej
- 2024-08-13: Natalia Nykiel: Ostatnio dużo się rozciągam, biegam i zrezygnowałam z alkoholu. Chcę być w jak najlepszej formie przed treningami do „Tańca z gwiazdami”
- 2024-08-19: Natalia Nykiel: Dla mnie to jest bardzo szalony rok, ale ja uwielbiam, jak mam wypchany kalendarz. Wtedy czuję, że żyję i czerpię z tego bardzo dużo energii
- 2024-08-21: Rafał Zawierucha: Bardzo się ekscytuję udziałem w „Tańcu z gwiazdami” i już nie mogę się doczekać odcinków na żywo. Lubię tańce klasyczne, ale nieco obawiam się szybkich
- 2024-09-06: Rafał Zawierucha: Kocham remonty i nadzorowanie wszystkiego. Wspaniale sprawdzam się w dyrygowaniu i rozdzielaniu obowiązków
- 2024-08-05: Igrzyska w Paryżu znacznie tańsze od poprzednich letnich imprez sportowych. Choć gości jest mniej, niż oczekiwano, korzyści mogą być znaczące
- 2024-08-14: Tomasz Jacyków: Bardzo modny tego lata jest nurt bieliźniany. Hitem są spodenki udające męskie bokserki
- 2024-08-12: Ponad 200 polskich sportowców walczyło w Paryżu nie tylko o medale, ale też nagrody finansowe i uwagę sponsorów. To szczególnie istotne dla mniej popularnych dyscyplin
- 2024-06-11: Pola elektromagnetyczne nie stwarzają ryzyka dla ludzi. Poziomy promieniowania są znacznie poniżej limitów
- 2024-05-20: Rafał Zawierucha: Remontuję teraz nowe, wreszcie duże mieszkanie. Do tego trzeba mieć anielską cierpliwość
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Prawo
Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów
Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.