Mówi: | Krzysztof Gacek, brand manager, DS Automobiles Daniel Dąbruś, product marketing manager, DS Automobiles |
Firmy motoryzacyjne prześcigają się w innowacyjnych technologiach. Na rynku pojawił się model DS nowej generacji
Najmłodsza marka motoryzacyjna z portfolio Grupy PSA wprowadza na polski rynek SUV-a, który ma umocnić jej pozycję w segmencie premium i zagrozić modelom konkurentów. DS 7 Crossback – zapowiedź drugiej generacji modeli DS – jest naszpikowany najnowszymi technologiami i zaprojektowany z troską o najmniejszy detal. Marka DS utworzy specjalną sieć sprzedaży i serwisów. W dwa lata powstanie w Polsce osiem luksusowych butików, w których samochód będzie można skonfigurować m.in. przy wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości. Pierwsze cztery wystartują już w tym roku.
– Nasz najnowszy model DS7 Crossback skierowany jest do klientów, którzy chcą wejść w segment SUV-ów premium. Jest konkurentem dla samochodów takich jak BMW X1 czy Audi Q3, pozycjonowanym wyżej niż dotychczasowe modele Grupy PSA – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Krzysztof Gacek, brand manager DS Automobiles.
DS Automobiles jest marką premium Grupy PSA, najmłodszą w portfolio. W Polsce zadebiutował jej nowy flagowy model DS7 Crossback, który odzwierciedla całe know-how koncernu w zakresie inżynieryjnym. To pierwszy z drugiej generacji modeli DS, który będzie wyznaczać kierunek i styl dla kolejnych samochodów tej marki. Luksusowy SUV ma także umocnić jej pozycję w segmencie premium.
– Ten model różni się od konkurencji przede wszystkim stylem oraz jakością wykonania. Łączy wysmakowany francuski styl, wysokiej jakości rzemieślnicze wykonanie detali wykończenia oraz najnowsze technologie. Jest bardzo nowoczesny, w wielu aspektach awangardowy i wręcz luksusowy, a jednocześnie praktyczny i użyteczny. Ten samochód to technologia, nowoczesne i bardzo wydajne silniki z rodziny PureTech oraz BlueHDi – od 130 do 225 KM w benzynie oraz w dieslu – oraz trzystukonna hybryda plug-in z napędem na cztery koła, która zostanie wprowadzona do sprzedaży w przyszłym roku – mówi Daniel Dąbruś, product marketing manager DS Automobiles.
Prace nad DS7 Crossback trwały w sumie trzy lata. Model powstał z myślą o klientach, którzy chcą się wyróżniać i szukają nowych wrażeń. 7 Crossback jest bardzo zaawansowany technologicznie. Wnętrze wyposażono w dwa ekrany dwunastocalowe – w tym jeden HD, wysokiej jakości system hi-fi marki Focal (w środku może się znaleźć nawet czternaście głośników) i nowoczesne multimedia.
Oferuje aplikacje, które pozwalają na korzystanie np. z nawigacji satelitarnej informującej o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, pogodzie na trasie przejazdu, a także na uzyskanie dostępu do internetu i obsługę smartfona za pośrednictwem Apple CarPlay czy MirrorLink.
Konstruktorzy marki zaproponowali wyposażenie wszystkich samochodów DS7 Crossback w pakiet maksymalnego wyciszenia wnętrza już w podstawowej wersji modelu. Standardem jest też rozruch silnika bez użycia kluczyka za pomocą jednego przycisku.
– Nowe technologie to rzecz, która ma wyróżnić ten samochód w segmencie SUV-ów premium. Wiadomo, że konkurencja jest bardzo duża, wszyscy oferują bardzo innowacyjne rozwiązania i technologie. My na tym nie poprzestajemy – wszystkie systemy, które są w tym samochodzie, to najnowsze systemy dostępne dzisiaj w najwyższej gamie samochodów – podkreśla Krzysztof Gacek.
Flagowy model DS ma na nowo zdefiniować luksus à la française w odniesieniu do samochodów. Przy wyborze materiałów i kolorów marka poprosiła o pomoc rzemieślników wyróżnionych tytułem „Najlepszego Rzemieślnika Francji”, którzy wzięli dział w projektowaniu tapicerki i wnętrz, doradców do spraw kolorystyki, inżynierów i czołowe biura projektowe.
Wnętrze SUV-a ma wiele ekskluzywnych elementów, takich jak perłowy splot, czyli dekoracyjne przeszycie tworzące małe punkty w kształcie pereł na desce rozdzielczej i na panelach drzwi. Marka zatrudniła też mistrzów rymarstwa, którzy opanowali tajniki ręcznej obróbki skóry, a dodatkowo mają doświadczenie w branży samochodowej. Przed ostateczną decyzją przetestowano dziesiątki kombinacji materiałów i kolorów. W efekcie wybrano dla modelu DS7 Crossback dziewięć kolorów nadwozia i pięć inspiracji wnętrza.
– Luksus po francusku to przede wszystkim pięć inspiracji wystroju wnętrza. Te inspiracje to Bastille, czyli francuski egalitaryzm, który tutaj jest bardzo powściągliwy: proste materiały, ale doskonałe wykonanie. Są także Rivoli, Faubourg i Performance Line. Na drugim biegunie jest Opera, która odpowiada stylowi paryskiej opery – jest eklektycznie i ultranowocześnie, ale przed wszystkim luksusowo – wymienia Daniel Dąbruś.
Wnętrze nowego SUV-a zostało zaprojektowane tak, żeby przypominało minisalon. Ma być przestronne, funkcjonalne, zapewniać dobre samopoczucie, izolację dźwiękową i łączność ze światem zewnętrznym. Całości dopełnia 550-litrowy bagażnik. Na zewnątrz DS7 Crossback został zaprojektowany tak, żeby przyciągać wzrok.
– Ten samochód jest zaprojektowany tak, żeby oddawał ducha Paryża, paryskich rzemieślników, ale i nowe technologie. Elektronika, konstrukcja samochodu, nowoczesna konstrukcja nadwozia, polegająca na naprzemiennym spawaniu laserowym i klejeniu elementów, która zwiększa sztywność i zmniejsza masę, nowe aktywne zawieszenie DS Avive Scan suspension, wielowahaczowe zawieszenie z tyłu, night vision – to są niespotykane w tym segmencie technologie. Powodują, że ten samochód jest unikalny, wnosi powiew świeżości do segmentu i przekazuje to, co marka ma najistotniejsze – mówi Daniel Dąbruś.
DS7 Crossback będzie sprzedawany przez wielokanałową sieć stworzoną specjalnie dla tej marki. Klasyczne salony w formatach DS Store i DS Salon uzupełnią rozwiązania cyfrowe, dzięki czemu będą przypominać luksusowe butki. Klienci będą mogli w nich dokończyć proces wyboru samochodu zapoczątkowany online i skonfigurować swój samochód z wykorzystaniem technologii wirtualnej rzeczywistości DS Virtual Vision.
– Model DS7 Crossback będzie pierwszym modelem sprzedawanym w nowych salonach marki DS w Polsce. Nie będzie dostępny w sieci dystrybucji Citroena, tak jak było dotychczas. W 2018 roku otworzymy cztery salony sprzedaży marki DS w Warszawie, Krakowie, Katowicach oraz Łodzi, skąd będzie się odbywać cała sprzedaż na rynek polski. W 2019 roku planujemy kolejne cztery lokalizacje – Poznań, Trójmiasto, Szczecin i Wrocław. Dzięki tym salonom pod koniec 2019 roku możemy się spodziewać pokrycia 80 proc. całego rynku sprzedaży samochodów premium w Polsce – zapowiada Krzysztof Gacek.
Czytaj także
- 2025-02-21: Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
- 2025-02-12: Europejski Bank Centralny ma być lepiej przygotowany na przyszłe szoki inflacyjne. Walka o stabilność cen powinna być głównym celem
- 2025-02-10: Polscy europosłowie chcą rewizji zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku. Liczą na zdecydowane poparcie w europarlamencie
- 2025-02-10: Sieć MOYA planuje otwierać kilkadziesiąt nowych stacji paliw rocznie. Właśnie otworzyła 500. punkt
- 2025-02-19: Polskie mleczarstwo przygotowuje się do silniejszej konkurencji na zagranicznych rynkach. Potrzebuje wsparcia systemowego
- 2025-02-06: OECD chwali Polskę za sprawne przejście przez kryzysy. Rekomenduje też rewizję podatków i wydatków budżetowych
- 2025-02-12: Polska z wydatkami na zdrowie zbliża się do średniej krajów OECD. Wyzwaniem jest efektywne wykorzystywanie tych funduszy
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
- 2025-02-11: Nowe inicjatywy KE będą odpowiedzią na kryzys konkurencyjności. Pomóc ma przemysł zielonych technologii
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Inwestycje w Polsce na rekordowo niskim poziomie. Niestabilne regulacje odstraszają kapitał
Mimo ogólnego wzrostu PKB stopa inwestycji w Polsce pozostaje na niskim poziomie w porównaniu z innymi krajami UE. Wynika to m.in. z niestabilności prawa i rosnących obciążeń regulacyjnych. Mimo zapowiedzi ofensywy inwestycyjnej rządu przedsiębiorcy nadal borykają się z niepewnością i zmiennością przepisów, które utrudniają planowanie długoterminowych działań. Problemem pozostaje też skomplikowany system podatkowy oraz brak przejrzystych konsultacji legislacyjnych. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że uproszczenie i wprowadzenie większej stabilności w stanowieniu prawa to kluczowe czynniki, które mogłyby pobudzić gospodarkę i zwiększyć atrakcyjność Polski dla inwestorów.
Handel
Umowa UE–Mercosur budzi sprzeciw ze strony rolników m.in. z Francji i Polski. To może być główną przeszkodą w ratyfikacji porozumienia na forum UE

Chociaż umowa handlowa między UE a Mercosurem została podpisana, to do jej wejścia w życie potrzebna jest ratyfikacja wewnątrz Unii. Poszczególne punkty umowy, szczególnie w obszarze otwierania rynków dla produktów rolno-spożywczych, wzbudzają sprzeciw ze strony rolników m.in. z Francji i Polski. – Generalnie cła są złe, bo komplikują rynek. Z drugiej strony chronią rodzimy rynek, więc w niektórych wypadkach są konieczne. Takie narzędzia muszą być jednak stosowane w sposób niezwykle umiarkowany – ocenia europoseł Bogdan Zdrojewski.
Transport
Dwie trzecie wypadków na kolei jest z udziałem pieszych i kierowców. UTK planuje monitoring problematycznych przejazdów

Ponad 70 proc. wypadków na kolei to zdarzenia z udziałem pieszych oraz kierowców samochodów – wynika z ubiegłorocznych statystyk Urzędu Transportu Kolejowego. Potrzebna jest zmiana przepisów, aby automatycznie karać kierowców, którzy nie zatrzymują się przed znakiem „stop” – ocenia regulator. W walce z takim łamaniem przepisów pomaga monitoring wizyjny instalowany na przejazdach kolejowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.