Mówi: | Yasuyuki Oyama, prezes zarządu MMC Car Poland Kinga Lisowska, PR manager, MMC Car Poland Miłosz Majewski, specjalista ds. technicznych, MMC Car Poland |
Mitsubishi wchodzi na rynek z nowym modelem Eclipse Cross. W przyszłym roku chce sprzedać 2 tys. egzemplarzy sportowego SUV-a
Minęło sześć lat, od kiedy z linii produkcyjnej zjechał ostatni model legendarnego już modelu Eclipse. Mitsubishi odświeża legendę i wchodzi na rynek z zupełnie nowym, dynamicznym, komfortowym, bezpiecznym i zaawansowanym technologicznie modelem Mitsubishi Eclipse Cross. Ten sportowy SUV z nadwoziem coupé ma otworzyć nowy rozdział w historii marki, która obchodzi w tym roku stulecie produkcji samochodów. Na polskich ulicach auto pojawi się w grudniu tego roku. Cel sprzedażowy na przyszły rok to dwa tysiące egzemplarzy.
– Branża motoryzacyjna stawia dziś na crossovery i SUV-y. To kierunek, w którym Mitsubishi jest pionierem, gdyż konstruuje napędy na cztery koła od 80 lat. Ale nie zapominamy też o kierowcach, którzy lubią sportowy styl jazdy i z niego czerpią przyjemność. Mitsubishi Eclipse Cross jest połączeniem tych dwóch rzeczy – mówi agencji Newseria Biznes Yasuyuki Oyama, prezes MMC Car Poland.
Japoński koncern zaprezentował w tym tygodniu nowy model SUV-a. Mitsubishi Eclipse Cross, który w czwartek miał swoją przedpremierę na Torze Wyścigów Konnych na warszawskim Służewcu, ma otworzyć nowy rozdział w historii motoryzacyjnej marki, świętującej w tym roku stulecie produkcji samochodów.
Mitsubishi Eclipse było sportowym coupé, modelem dobrze znanym i lubianym, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, gdzie zyskało już status kultowego. Cross to skrót od crossover. Nowy model ma więc połączyć najlepsze cechy z obu tych typów samochodów. Eclipse Cross ma być dopełnieniem dwóch SUV-ów marki: ASX oraz Outlandera.
– Mitsubishi Eclipse Cross to dynamiczny design i wyraziste linie. W środku naszpikowany jest innowacyjnymi technologiami, nawiązującymi do tradycji produkcji aut sportowych, z napędem na cztery koła, którą rozwijaliśmy wraz z ewolucją modeli Lancer i Pajero. Ten samochód ma z jednej strony ostry i sportowy charakter, a z drugiej jest bardzo przestronny. Przypomina coupé, ale w środku jest przestrzeń, którą może się cieszyć nie tylko kierowca, lecz także pasażerowie. Chcemy podkreślić, że ten samochód pochodzi z Japonii i widać w nim połączenie japońskiej tradycji, kreatywności oraz niezawodności technologicznej – mówi Yasuyuki Oyama.
Eclipse Cross ma się pojawić na polskich ulicach w grudniu tego roku. Marka ma ambitne plany sprzedażowe związane z nowym modelem.
– W 2018 roku planujemy sprzedać 2–3 tysiące egzemplarzy tego modelu. Jestem przekonany, że Eclipse Cross zostanie doceniony przez naszych klientów. Crossovery stają się coraz popularniejsze, to ogólnoświatowa tendencja. My byliśmy prekursorem tego trendu. Produkowaliśmy SUV-y jeszcze zanim stały się modne. Jestem więcej, niż przekonany, że osiągniemy dobre wyniki – mówi Yasuyuki Oyama.
Nowy SUV Mitsubishi wyróżnia się mocnym i niebanalnym designem. Ma dynamiczną, sportową sylwetkę, a przód auta nadaje mu wyrazisty charakter. Wnętrze jest przestronne, dobrze wyciszone i rozplanowane funkcjonalnie, z myślą o osobach, które żyją aktywnie. Nowością jest przezierny wyświetlacz HUD (head-up display), który prezentuje w polu widzenia kierowcy wszystkie najważniejsze informacje dotyczące m.in. obrotów czy prędkości jazdy. To technologiczna nowinka po raz pierwszy zastosowana w modelu Mitsubishi.
– Mitsubishi Eclipse Cross z pewnością przyciągnie klientów nowoczesnym, pięknym designem, budzącym skojarzenia ze sportowcem w blokach startowych. Na pewno będzie to też jakość, o której świadczą detale wnętrza – zupełnie nowe fotele, rozplanowanie wnętrza, łatwa i intuicyjna obsługa. Cechą wyróżniającą ten samochód będą również bardzo dobre osiągi, innowacyjne rozwiązania, przyjazne technologie służące obsłudze i sterowaniu samochodem oraz kwestie bezpieczeństwa – wylicza Kinga Lisowska, PR Manager w MMC Car Poland.
Do napędzania auta zastosowano dwa silniki – benzynowy 1,5 litra i zmodernizowany silnik wysokoprężny (oba turboładowalne i z bezpośrednim wtryskiem paliwa). Silnik benzynowy będzie połączony z 6-stopniową skrzynią biegów lub przekładnią CVT o 8 przełożeniach wirtualnych dla trybu jazdy sport. Wersja turbodiesel o pojemności 2,2 l będzie połączona z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów. Specjalista ds. technicznych Mitsubishi Motors Polska Miłosz Majewski podkreśla, że pod maską znalazła się nowa benzynowa jednostka napędowa, która została opracowana specjalnie na potrzeby nowego modelu Mitsubishi Eclipse Cross.
W Eclipse Cross wykorzystano także najnowszą generację słynnego, znanego z Lancera Evolution, systemu kontroli napędu 4 kół Super-All Wheel Control (S-AWC). To mechaniczno-elektroniczny układ przeniesienia napędu i stabilizacji toru jazdy, który ma między innymi zapewniać lepszą stabilność przy zmianie pasa ruchu albo jeździe po śliskiej nawierzchni.
– Napęd ten nie tylko zapewnia optymalną trakcję na wszystkie cztery koła, lecz także wyprzedza działanie kierowcy, dzięki czemu jazda tym samochodem jest jeszcze przyjemniejsza i bezpieczniejsza. Poza tym w samochodzie został zastosowany szereg rozwiązań umilających komfort podróżowania, takich jak gładzik dotykowy, dzięki któremu można sterować funkcjami radia w sposób zbliżony do rozwiązań, które znamy z laptopów – mówi Miłosz Majewski.
W Mitsubishi Eclipse Cross kierowca ma możliwość wyświetlenia zawartości smartfonów (zarówno Apple, jak i urządzeń opartych na systemie Android) na 7-calowym wyświetlaczu umiejscowionym w centralnym miejscu deski rozdzielczej. Dzięki temu może korzystać w samochodzie ze wszystkich ulubionych aplikacji, które ma na swoim smartfonie.
– To trend, bez którego nie może już obyć się żaden nowy samochód – dodaje Miłosz Majewski.
Czytaj także
- 2025-04-15: 1 mln zł na innowacyjne rozwiązania dla miast. Granty mogą otrzymać naukowcy i start-upy
- 2025-04-11: Spada udział chowu klatkowego w hodowli drobiu. Wciąż jednak 67 proc. kur trzymanych jest w klatkach
- 2025-04-04: Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona
- 2025-04-03: Krakowska fabryka Philip Morris przestawia się na produkcję wkładów tytoniowych do nowych podgrzewaczy. Amerykański koncern ogłosił zakończenie inwestycji o wartości blisko 1 mld zł
- 2025-04-01: Europa zapowiada walkę o bezpieczeństwo lekowe. Wsparcie dla tych inwestycji ma się znaleźć w przyszłym budżecie UE
- 2025-03-21: Zakup używanego samochodu może być stresujący. Mimo profesjonalizacji rynku wciąż zdarzają się oszustwa
- 2025-03-13: Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany
- 2025-03-07: Malwina Wędzikowska: Luksusowe marki bardzo podupadły. Miliarderzy noszą się bez logo, a influencerzy przebodźcowali odbiorców towarami z górnej półki
- 2025-02-21: Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy
- 2025-02-20: Wysoka akcyza na e-papierosy to nokaut dla polskiej branży vapingowej. Eksperci ostrzegają przed upadłościami, ale i problemami z fiskusem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.