Mówi: | Yasuyuki Oyama, prezes zarządu MMC Car Poland Kinga Lisowska, PR manager, MMC Car Poland Miłosz Majewski, specjalista ds. technicznych, MMC Car Poland |
Mitsubishi wchodzi na rynek z nowym modelem Eclipse Cross. W przyszłym roku chce sprzedać 2 tys. egzemplarzy sportowego SUV-a
Minęło sześć lat, od kiedy z linii produkcyjnej zjechał ostatni model legendarnego już modelu Eclipse. Mitsubishi odświeża legendę i wchodzi na rynek z zupełnie nowym, dynamicznym, komfortowym, bezpiecznym i zaawansowanym technologicznie modelem Mitsubishi Eclipse Cross. Ten sportowy SUV z nadwoziem coupé ma otworzyć nowy rozdział w historii marki, która obchodzi w tym roku stulecie produkcji samochodów. Na polskich ulicach auto pojawi się w grudniu tego roku. Cel sprzedażowy na przyszły rok to dwa tysiące egzemplarzy.
– Branża motoryzacyjna stawia dziś na crossovery i SUV-y. To kierunek, w którym Mitsubishi jest pionierem, gdyż konstruuje napędy na cztery koła od 80 lat. Ale nie zapominamy też o kierowcach, którzy lubią sportowy styl jazdy i z niego czerpią przyjemność. Mitsubishi Eclipse Cross jest połączeniem tych dwóch rzeczy – mówi agencji Newseria Biznes Yasuyuki Oyama, prezes MMC Car Poland.
Japoński koncern zaprezentował w tym tygodniu nowy model SUV-a. Mitsubishi Eclipse Cross, który w czwartek miał swoją przedpremierę na Torze Wyścigów Konnych na warszawskim Służewcu, ma otworzyć nowy rozdział w historii motoryzacyjnej marki, świętującej w tym roku stulecie produkcji samochodów.
Mitsubishi Eclipse było sportowym coupé, modelem dobrze znanym i lubianym, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, gdzie zyskało już status kultowego. Cross to skrót od crossover. Nowy model ma więc połączyć najlepsze cechy z obu tych typów samochodów. Eclipse Cross ma być dopełnieniem dwóch SUV-ów marki: ASX oraz Outlandera.
– Mitsubishi Eclipse Cross to dynamiczny design i wyraziste linie. W środku naszpikowany jest innowacyjnymi technologiami, nawiązującymi do tradycji produkcji aut sportowych, z napędem na cztery koła, którą rozwijaliśmy wraz z ewolucją modeli Lancer i Pajero. Ten samochód ma z jednej strony ostry i sportowy charakter, a z drugiej jest bardzo przestronny. Przypomina coupé, ale w środku jest przestrzeń, którą może się cieszyć nie tylko kierowca, lecz także pasażerowie. Chcemy podkreślić, że ten samochód pochodzi z Japonii i widać w nim połączenie japońskiej tradycji, kreatywności oraz niezawodności technologicznej – mówi Yasuyuki Oyama.
Eclipse Cross ma się pojawić na polskich ulicach w grudniu tego roku. Marka ma ambitne plany sprzedażowe związane z nowym modelem.
– W 2018 roku planujemy sprzedać 2–3 tysiące egzemplarzy tego modelu. Jestem przekonany, że Eclipse Cross zostanie doceniony przez naszych klientów. Crossovery stają się coraz popularniejsze, to ogólnoświatowa tendencja. My byliśmy prekursorem tego trendu. Produkowaliśmy SUV-y jeszcze zanim stały się modne. Jestem więcej, niż przekonany, że osiągniemy dobre wyniki – mówi Yasuyuki Oyama.
Nowy SUV Mitsubishi wyróżnia się mocnym i niebanalnym designem. Ma dynamiczną, sportową sylwetkę, a przód auta nadaje mu wyrazisty charakter. Wnętrze jest przestronne, dobrze wyciszone i rozplanowane funkcjonalnie, z myślą o osobach, które żyją aktywnie. Nowością jest przezierny wyświetlacz HUD (head-up display), który prezentuje w polu widzenia kierowcy wszystkie najważniejsze informacje dotyczące m.in. obrotów czy prędkości jazdy. To technologiczna nowinka po raz pierwszy zastosowana w modelu Mitsubishi.
– Mitsubishi Eclipse Cross z pewnością przyciągnie klientów nowoczesnym, pięknym designem, budzącym skojarzenia ze sportowcem w blokach startowych. Na pewno będzie to też jakość, o której świadczą detale wnętrza – zupełnie nowe fotele, rozplanowanie wnętrza, łatwa i intuicyjna obsługa. Cechą wyróżniającą ten samochód będą również bardzo dobre osiągi, innowacyjne rozwiązania, przyjazne technologie służące obsłudze i sterowaniu samochodem oraz kwestie bezpieczeństwa – wylicza Kinga Lisowska, PR Manager w MMC Car Poland.
Do napędzania auta zastosowano dwa silniki – benzynowy 1,5 litra i zmodernizowany silnik wysokoprężny (oba turboładowalne i z bezpośrednim wtryskiem paliwa). Silnik benzynowy będzie połączony z 6-stopniową skrzynią biegów lub przekładnią CVT o 8 przełożeniach wirtualnych dla trybu jazdy sport. Wersja turbodiesel o pojemności 2,2 l będzie połączona z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów. Specjalista ds. technicznych Mitsubishi Motors Polska Miłosz Majewski podkreśla, że pod maską znalazła się nowa benzynowa jednostka napędowa, która została opracowana specjalnie na potrzeby nowego modelu Mitsubishi Eclipse Cross.
W Eclipse Cross wykorzystano także najnowszą generację słynnego, znanego z Lancera Evolution, systemu kontroli napędu 4 kół Super-All Wheel Control (S-AWC). To mechaniczno-elektroniczny układ przeniesienia napędu i stabilizacji toru jazdy, który ma między innymi zapewniać lepszą stabilność przy zmianie pasa ruchu albo jeździe po śliskiej nawierzchni.
– Napęd ten nie tylko zapewnia optymalną trakcję na wszystkie cztery koła, lecz także wyprzedza działanie kierowcy, dzięki czemu jazda tym samochodem jest jeszcze przyjemniejsza i bezpieczniejsza. Poza tym w samochodzie został zastosowany szereg rozwiązań umilających komfort podróżowania, takich jak gładzik dotykowy, dzięki któremu można sterować funkcjami radia w sposób zbliżony do rozwiązań, które znamy z laptopów – mówi Miłosz Majewski.
W Mitsubishi Eclipse Cross kierowca ma możliwość wyświetlenia zawartości smartfonów (zarówno Apple, jak i urządzeń opartych na systemie Android) na 7-calowym wyświetlaczu umiejscowionym w centralnym miejscu deski rozdzielczej. Dzięki temu może korzystać w samochodzie ze wszystkich ulubionych aplikacji, które ma na swoim smartfonie.
– To trend, bez którego nie może już obyć się żaden nowy samochód – dodaje Miłosz Majewski.
Czytaj także
- 2025-08-13: Tomasz Jacyków: Nie lubię uczestniczyć w wakacyjnym obłędzie migracji ludzi. Unikam jak ognia tego, na co inni czekają cały rok
- 2025-07-15: ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców
- 2025-07-15: Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory
- 2025-07-18: Mika Urbaniak: Cały czas tworzę i mam w szufladzie dużo utworów. Teraz kończę moją nową płytę i mam nadzieję, że znowu sporo się będzie wokół mnie działo
- 2025-07-03: Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
- 2025-07-03: Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast
- 2025-07-01: Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
- 2025-06-27: Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku
- 2025-07-01: Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży
- 2025-08-01: Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Nowy pakiet farmaceutyczny ma wyrównać szanse pacjentów w całej Unii. W Polsce na niektóre leki czeka się ponad dwa lata dłużej niż w Niemczech
Jeszcze pod przewodnictwem Polski Rada UE uzgodniła stanowisko w sprawie pakietu farmaceutycznego – największej reformy prawa lekowego od 20 lat. Ma on skrócić różnice w dostępie do terapii między krajami członkowskimi, które dziś sięgają nawet dwóch–trzech lat. W Unii Europejskiej wciąż brakuje terapii na ponad 6 tys. chorób rzadkich, a niedobory obejmują również leki ratujące życie. Nowe przepisy mają zapewnić szybszy dostęp do leków, wzmocnić konkurencyjność branży oraz zabezpieczyć dostawy.
Handel
Wzrost wydobycia ropy naftowej nie wpłynie na spadek cen surowca. Kierowcy jesienią zapłacą więcej za olej napędowy

Sierpień jest trzecim z rzędu miesiącem, gdy osiem krajów OPEC+ zwiększa podaż ropy naftowej na globalnym rynku; we wrześniu nastąpi kolejna zwyżka. Kraje OPEC, zwłaszcza Arabia Saudyjska, chcą w ten sposób odzyskać udziały w rynku utracone na skutek zmniejszenia wydobycia od 2022 roku, głównie na rzecz amerykańskich producentów. Nie należy się jednak spodziewać spadku cen ropy, gdyż popyt powinien być wysoki, a pod znakiem zapytania stoi dostępność ropy z Rosji. Nie zmienia to faktu, że jesienią ceny paliw na stacjach zazwyczaj rosną, a w największym stopniu podwyżki dotyczyć będą diesla.
Nauka
Szacowanie rzeczywistej liczby użytkowników miast dużym wyzwaniem. Statystycy wykorzystują dane z nowoczesnych źródeł

Różnica między liczbą rezydentów a rzeczywistą liczbą osób codziennie przebywających w Warszawie może sięgać nawet niemal pół miliona. Rozbieżności są dostrzegalne przede wszystkim w dużych miastach i ich obszarach funkcjonalnych. Precyzyjne dane populacyjne są tymczasem niezbędne w kształtowaniu usług społecznych i zdrowotnych, edukacyjnych, opiekuńczych, a także w planowaniu inwestycji infrastrukturalnych. W statystyce coraz częściej dane z oficjalnych źródeł, takich jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych, są uzupełniane o te pochodzące od operatorów sieci komórkowych czy kart płatniczych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.