Mówi: | Sebastian Flak |
Funkcja: | kierownik ds. PR |
Firma: | Dom Handlowy Vitkac |
Luksusowy Vitkac przyciąga głównie młodych Polaków i klientów z Rosji i Bliskiego Wschodu
Luksusowy Dom Handlowy Vitkac niedługo będzie obchodzić swoje trzecie urodziny. Jak zapewniają jego właściciele, stale powiększa się grono zainteresowanych luksusowymi markami klientów, nie tylko z Polski. Dom handlowy działający w warszawskim budynku Wolf Bracka odwiedzają regularnie goście zza wschodniej granicy czy Bliskiego Wschodu.
– Mamy grono klientów, które cały czas się poszerza. Odwiedzają nas nie tylko Polacy, lecz także klienci z Rosji, Ukrainy, a nawet z Kuwejtu czy Arabii Saudyjskiej. Zakupy u nas są dla nich opłacalne, m.in. ze względu na zwrot podatku – mówi agencji informacyjnej Newseria Sebastian Flak, kierownik ds. PR Domu Handlowego Vitkac.
Przyznaje, że sporo pracy kosztowało przyzwyczajenie ludzi do tak luksusowego miejsca, bo to cecha, która początkowo mogła zniechęcać potencjalnych klientów.
– Mimo to Vitkac cały czas się rozwija. Sukces wymaga czasu, ale jesteśmy bardzo zadowoleni, ponieważ z sezonu na sezon odnotowujemy tendencję zwyżkową, zarówno jeżeli chodzi o klientów, jak i zarobki – wyjaśnia Sebastian Flak.
Z sezonu na sezon przybywa również marek zainteresowanych polskim rynkiem. Flak wyjaśnia, że rozmowy z największymi światowymi brandami z rynku modowego trwają niekiedy nawet kilka lat.
– Kilka lat wcześniej przed otwarciem Domu Handlowego Vitkac zaczęliśmy rozmawiać z najlepszymi markami, jak Lanvin czy Gucci. Największym naszym sukcesem jest butik firmowy Louis Vuitton, te rozmowy trwały jednak wiele lat – przyznaje szef PR domu handlowego. – Od tego sezonu jesień/zima będziemy mieć linię męską Valentino, a od sezonu wiosna/lato mamy już butik Giuseppe Zanotti. Ostatnio też wprowadziliśmy markę Salvatore Ferragamo. W planach mamy też inne marki, ale nie mogę zdradzić które.
Flak wyjaśnia, że specyfika domu handlowego i jego klientów jest zupełnie inna galerii handlowej. Nie chodzi tylko o zasób portfela klientów, lecz także o ich oczekiwania.
– To klienci, który często spędzają u nas nie pięć minut, ale dwie godziny, podajemy im przy tym kawę, herbatę czy lunch – wyjaśnia Flak. – Klientów z sezonu na sezon jest coraz więcej. Są to głównie ludzie po 40. roku życia, ale wielu jest młodszych – około 30. roku życia. To klient, który ma mocną pozycję na rynku pracy, nie boi się wyzwań, inwestuje w mieszkania, dobre auta, lubi się dobrze ubrać.
Czytaj także
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-10-07: Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać
- 2024-10-25: Anna Głogowska: Piękna jest sztuka z elektroodpadów. Takie ubrania to dobry pomysł na oryginalny strój na czerwony dywan
- 2024-10-23: Monika Mrozowska: Na ściankach dziewczyny lubią wyglądać za każdym razem inaczej. Trochę mi szkoda na to czasu
- 2024-09-25: Barbara Kurdej-Szatan: Moda ekologiczna jest nam bardzo bliska. Kupuję ciuchy lepszej jakości, ale dużo rzadziej
- 2024-08-28: Polacy decydują się na coraz mniejsze domy i bez garaży. Wzrost kosztów budowy może wkrótce przyspieszyć
- 2024-08-28: Listopadowe wybory w USA mogą się przełożyć na dalszy przebieg wojny w Ukrainie. Możliwy też wpływ na kampanię prezydencką w Polsce
- 2024-09-27: Ada Fijał: Młode pokolenie jest niezwykle obeznane z modą. Kiedyś my uczyliśmy uczestników naszych programów, co mają robić, a teraz często to my uczymy się od nich
- 2024-08-14: Tomasz Jacyków: Bardzo modny tego lata jest nurt bieliźniany. Hitem są spodenki udające męskie bokserki
- 2024-09-05: Tomasz Jacyków: Dla próżności i uciechy innych nie będę zaśmiecał tej planety. Kupuję niewiele ubrań i bardzo lubię second handy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Trwają prace nad ostatecznym kształtem ustawy o związkach partnerskich. Kluczowe są kwestie tzw. małej pieczy
– Trwają rozmowy nad wypracowaniem konsensusu, który pozwoli na poparcie ustawy o związkach partnerskich przez większość sejmową – mówi ministra ds. równości Katarzyna Kotula. Jak podkreśla, rządowy projekt jest minimum, ale dlatego trzeba go wykorzystać do maksimum, by zabezpieczyć partnerów i dzieci wychowujące się w takich rodzinach. Szczególnie ważna jest kwestia tzw. małej pieczy. W toku konsultacji publicznych i międzyresortowych wpłynęło kilkaset stron uwag i kilka tysięcy maili.
Handel
Lekarze apelują o uregulowanie rynku saszetek z nikotyną. Na ich szkodliwe działanie narażona jest głównie młodzież
Saszetki z nikotyną są dostępne na rynku od kilku lat, ale nadal nie ma żadnych unijnych ani krajowych regulacji dotyczących ich oznakowania, reklamy czy sprzedaży. To powoduje, że tzw. pouches są bardzo łatwo dostępne, bez większych problemów można je kupić nawet przez internet, co przekłada się na ich rosnącą popularność, także wśród dzieci i młodzieży. Eksperci apelują o pilne uregulowanie tego rynku.
Problemy społeczne
Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi
Światowa Organizacja Meteorologiczna podaje, że w ciągu ostatnich 50 lat pięciokrotnie zwiększyła się liczba katastrof naturalnych na świecie. Jednocześnie nowe możliwości w zakresie wczesnego ostrzegania i zarządzania kryzysowego pozwoliły ograniczyć liczbę ofiar trzykrotnie. Coraz częściej pomagają w tym dane satelitarne, czego przykładem było wykorzystanie nowego systemu Poland’s Civil Security Hub w trakcie wrześniowej powodzi na południowym zachodzie kraju.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.