Newsy

Polski Holding Nieruchomości inwestuje w magazyny i logistykę. W ofercie pojawią się też mieszkania

2014-03-03  |  06:20
Mówi:Paweł Laskowski-Fabisiewicz
Funkcja:wiceprezes zarządu
Firma:PHN
  • MP4
  • Rynek powierzchni biurowych, które stanowią większość portfela Polskiego Holdingu Nieruchomości, staje się coraz bardziej wymagający. Dlatego spółka stawia także na inwestycje w magazyny i logistykę. W ofercie mogą również pojawić się powierzchnie mieszkaniowe.

    Rok po debiucie na warszawskim parkiecie PHN chce nadal umacniać pozycję na rynku nowoczesnych nieruchomości komercyjnych.
     
    Z perspektywy trzech ostatnich lat, kiedy PHN powstał i budował swoją pozycję na rynku, możemy ocenić ten czas bardzo pozytywnie. Jesteśmy istotnym graczem, którego marka jest rozpoznawana. Potwierdza to liczba nowych projektów, które mamy w naszym portfelu – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Paweł Laskowski-Fabisiewicz, wiceprezes zarządu Polskiego Holdingu Nieruchomości SA.
     
    PHN w swojej strategii stawia na obecność przede wszystkim w trzech segmentach nieruchomości komercyjnych: biurowych, handlowych oraz logistycznych. Główne przychody generowane są z segmentu biurowego, który odpowiada ponad połowie powierzchni GLA w portfelu grupy.  W przypadku handlu jest to 17 proc., a logistyki – 22 proc. (stan na 31 grudnia 2013 r.).
     
    Wśród najważniejszych inwestycji logistycznych PHN znajduje się Segro Industrial Park we Wrocławiu. Chodzi o  centrum logistyczno-produkcyjne o powierzchni użytkowej szacowanej na prawie 40 tys. mkw., budowane wraz z brytyjskim deweloperem.
     
    Podpisaliśmy również list intencyjny z kolejnym uznanym podmiotem w segmencie powierzchni magazynowych. I ten projekt w okolicach Warszawy chcemy wspólnie zrealizować w najbliższym czasie – zapowiada Paweł Laskowski-Fabisiewicz.  
     
    Mowa o parku logistycznym w Parzniewie, który ma powstać w okolicy Pruszkowa. Największym atutem inwestycji będzie jej lokalizacja – w pobliżu ważnych węzłów autostradowych Konotopa i Pruszków, co ma kluczowe znaczenie dla tego rodzaju obiektów. 

    W segmencie biurowym, z uwagi na wzrastającą podaż i presję na czynsze konkurencja zaostrza się. Klienci stają się coraz bardziej wymagający, co stawia przed Grupą PHN dodatkowe wyzwania, by utrzymać dotychczasowych najemców i przyciągnąć nowych.
     
    Trzeba brać pod uwagę przyrost metrów kwadratowych, które są dostarczane na rynek. Obecnie musimy oferować więcej za tyle samo, czyli każdy kolejny budynek, który będzie dostarczany na rynek, powinien być lepszy, bardziej efektywny, bardziej przyjazny najemcom – wyjaśnia prezes PHN.
     
    Polski Holding Nieruchomości dotąd ograniczał działalność w segmencie mieszkaniowym. Czasami jednak – m.in. na skutek zmiany otoczenia danego projektu – bierze pod uwagę wprowadzenie elementu mieszkaniowego, jak w przypadku inwestycji na terenie Molo Rybackiego w Gdyni, w pobliżu gdyńskiego portu. Będzie to w przeważającej części projekt mieszkaniowy. Zgodnie z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego, w tym miejscu może powstać ok. 70 tys. mkw. GLA powierzchni komercyjnej i ok. 120 tys. mkw. powierzchni mieszkaniowej. 12 lutego Dalmor podpisał list intencyjny dotyczący realizacji tego kompleksu. Dokument określa wstępne warunki oraz zasady współpracy Dalmoru z deweloperem. Spółka zakłada, że ruszy z budową już w przyszłym roku.
     
    Podpisaliśmy list intencyjny z partnerem na realizację pierwszej fazy projektu w Gdyni. Ze względu na miejscowy plan zagospodarowania terenu i samą charakterystykę tego projektu, planujemy realizację projektu mieszkaniowego, ale wraz z funkcją usługowo-biurową. Jest to projekt długoletni, obliczony na kolejne 10-15 lat – mówi Paweł Laskowski-Fabisiewicz.
     
    Polski Holding Nieruchomości jest spółką holdingową, do której należą m.in.: Warszawski Holding Nieruchomości, Intraco, Agroman, Budexpo, Dalmor i Wrocławskie Centrum Prasowe. PHN zadebiutował na warszawskiej giełdzie w lutym 2013 r. Jest jednym z największych (pod względem wycenionej wartości rynkowej portfela nieruchomości) podmiotów posiadających nieruchomości komercyjne i zarządzających nimi w Polsce.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Transport

    Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

    Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

    Konsument

    Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

    Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

    Handel

    Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

    Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.