Newsy

Ufficio Primo Jana Kulczyka odnowiony za 60 mln zł. Uroczyste otwarcie w maju

2012-04-20  |  09:20
Mówi:Jan Lubomirski-Lanckoroński
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Euro Invest
  • MP4

    Reprezentacyjny, luksusowy biurowiec w centrum Warszawy jest gotowy już od dwóch miesięcy. Kwota, którą pochłonął generalny remont, przewyższa znacznie koszt postawienia budynku od nowa. Jak zapewniają inwestorzy, nie chodziło o to, by zbudować coś nowego. – Ten budynek to perła w koronie – podkreśla Jan Lubomirski-Lanckoroński, prezes Euro Invest.

    - To nie do końca nowa inwestycja, bo tak naprawdę zaczęła się w latach 50-tych zeszłego wieku. Myśmy ją tylko nieco dokończyli i poprawili, ale dzieło prof. Marka Leykama jest dziełem niesamowitym i ponadczasowym – mówi Jan Lubomirski-Lanckoroński.

    Spółka Euro Invest należąca do Jana Kulczyka odkupiła nieruchomość od syndyka w 2005 roku. Po kilku latach przygotowań generalny remont rozpoczął się 3 lata temu.

    - To był chyba jeden z najdroższych remontów w Warszawie i jedna z największych budów tego typu. Pracowało nad tym ponad 250 osób, a koszt to ponad 60 mln złotych. Faktycznie można by było za te pieniądze wybudować nowy budynek tego typu albo nawet więcej – podkreśla biznesmen.

    Jednocześnie zaznacza, że nie brali pod uwagę wyburzenia budynku i postawienia go od nowa.

     - Nam zależało na tym, żeby przywrócić Warszawie ten wspaniały architektonicznie, ale również pod względem technicznym budynek. Myśmy wprowadzili tutaj wiele innowacji technicznych. Rozwiązania, które praktycznie w Warszawie i w Polsce jeszcze nie miały miejsca, żeby to zaczęło funkcjonować w tkance miejskiej – wyjaśnia Jan Lubomirski-Lanckoroński.

    Na sześciu kondygnacjach będą znajdowały się nowoczesne biura o łącznej powierzchni 6 tys. m kw. W podziemiach wybudowano centrum konferencyjne, które ma służyć również jako przestrzeń do wielkich wydarzeń kulturalnych i artystycznych. Na dwóch podziemnych poziomach zmieści się ok. 1 tys. gości.

    - To był budynek, który miał być budynkiem reprezentacyjnym. Tak naprawdę ten budynek ma być takim symbolem przywracania Warszawie pewnej rzeczywistości, wspaniałych rozwiązań takich architektów jak prof. Leykam – mówi Lubomirski-Lanckoroński.

    Budynek przy ul. Wspólnej 62 powstał ok. 60 lat temu. Zaprojektowano go jako siedzibę komunistycznego prezydium rządu. Jednak taką funkcję pełnił zaledwie kilka lat. W latach 90-tych XX wieku biurowiec został kupiony przez koreański koncern Daewoo.

    Więcej na temat
    Architektura Ufficio Primo Jana Kulczyka - zdjęcia z wewnątrz Wszystkie newsy
    2012-05-02 | 06:55
    Regionalne - Mazowieckie J. Kulczyk: rewitalizacja Ufficio Primo to jeden z większych moich sukcesów
    2012-05-02 | 06:55

    J. Kulczyk: rewitalizacja Ufficio Primo to jeden z większych moich sukcesów

    6 tys. m kw. powierzchni biurowej - biurowiec Ufficio Primo w centrum Warszawy jest już gotowy od lutego, ale inauguracja odbędzie się w tym miesiącu. Pierwszym testem
    Architektura Ufficio Primo Jana Kulczyka - zdjęcia z zewnątrz
    2012-04-20 | 11:10

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Polityka

    Zdrowie

    Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

    Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

    Konsument

    Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

    Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.