Newsy

Nowy tablet czołowym produktem Hewlett-Packard w tym roku. W sprzedaży ma pojawić się latem

2013-03-18  |  06:30
Mówi:Paweł Czajkowski
Funkcja:Prezes
Firma:Hewlett- Packard Polska
  • MP4
  • Hewlett- Packard na razie odkłada na przyszłość projekt nowego smartfonu. Zamiast tego koncentruje się na nowym tablecie, który wkrótce ma być dostępny na rynku polskim. Po burzliwym roku 2012 firmę czeka okres stabilizacji.

     – Na razie koncentrujemy się na tablecie. Nie ma żadnych zapowiedzi smartfonów, więc w tym roku nie spodziewałbym się niczego, chociaż to się tak szybko zmienia, że może przyszły rok coś przyniesie. Dziś to nie jest rynek, w który wchodzimy – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Paweł Czajkowski, prezes Hewlett-Packard Polska.

    W stosunkowo niedługim czasie na rynku powinny pojawić się produkty konsumenckie takie jak m.in. nowe notebooki i szybkie drukarki atramentowe. Priorytetem jest wypuszczenie na rynek nowych tabletów z Windowsem 8 Professional, przeznaczonych głównie dla zastosowania biznesowego. Na rynku będą dostępne w przeciągu kilku miesięcy.

     – Tablety powinny się pojawić w okolicach lata. Jest cała kwestia kampanii marketingowych i przygotowania tego produktu do wejścia na rynek, ale to już niebawem –  mówi prezes HP Polska.

    Nowy produkt ma być natomiast konkurencyjny cenowo pod względem tych, które dorównują mu funkcjonalnością. 

     – Na pewno jednak nie będzie najtańszy, bo to nie jest produkt przeznaczony na typowy rynek retailowy, gdzie cena musi być jak najniższa – tłumaczy Paweł Czajkowski. – Tam funkcjonalność będzie znacznie większa niż ta, która jest potrzebna przeciętnemu użytkownikowi do łączenia się za pomocą tabletu z internetem. To jest funkcjonalność notebooka w tablecie z rozwiązaniem tzw. skin, czyli wkładki, które będą powodowały, że przeróżne łącza będzie można w tym tablecie mieć – podłączenie w biurze do monitora, do klawiatury, wyjścia HDMI. Będzie tam wiele ciekawych rozwiązań, których rynek do tej pory nie widział u innych producentów – zapowiada.

    Prezes HP Polska z optymizmem mówi o wynikach finansowych swojej firmy.

    Właściwie w każdym segmencie naszej działalności stabilnie rośniemy – mówi prezes. – Rynek nie jest łatwy, kryzys jest widoczny, ale myślę, że mając dobre produkty, dostarczając wartość do klientów, jesteśmy w stanie z kryzysem poradzić.

    W sierpniu 2012 r. w Hewlett-Packard Polska dokonano fuzji działów druku i obrazowania z działem komputerowych systemów osobistych. W efekcie powstała nowa struktura – Printers and Personal Systems. Zmiany były efektem planu restrukturyzacji firmy na całym świecie, ogłoszonym przez prezes przedsiębiorstwa, Meg Whitman. W ramach oszczędności zwolnionych zostało niemal 30 osób.

    Hewlett-Packard to jedna z największych na świecie firm z branży IT. Centrala założonej w 1939 r. korporacji mieści się w Palo Alto w stanie Kalifornia. HP zajmuje się produkcją m.in. PC-tów, laptopów, pamięci masowych, drukarek, urządzeń poligraficznych. Dostarcza także usługi internetowe. Firma obsługuje około miliarda klientów na sześciu kontynentach. Zatrudnionych w niej jest około 349 tysięcy pracowników.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

    Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

    Fundusze unijne

    Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

    Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

    Ochrona środowiska

    Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

    Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.