Newsy

PLL LOT: Do Chin polecimy już w maju, od lutego można kupić bilety

2012-01-17  |  06:00
Mówi:Marcin Piróg
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Polskie Linie Lotnicze LOT

Wszystko idzie zgodnie z planem. Pierwszy komercyjny lot polskiego przewoźnika do Pekinu odbędzie się prawdopodobnie 30 maja. Sprzedaż biletów ruszy za 2-3 tygodnie.

PLL LOT ustala jeszcze ostatnie szczegóły z chińskim partnerem, Air China.

- Czekamy jeszcze na oficjalne potwierdzenie godzin naszych startów i lądowań. To nastąpi pod koniec stycznia. Nie spodziewamy się żadnych przykrych niespodzianek - zapewnia Marcin Piróg, prezes Polskich Linii Lotniczych LOT.

I dodaje, że przewoźnik walczy o bardzo korzystne godziny połączeń: samolot wystartuje z Warszawy ok. godz. 16:00, a lądowanie w Pekinie przewidziane jest na godz. 7:00. Początkowo rejsy będą realizowane trzy razy w tygodniu.

- Chcemy po roku dojść do lotów codziennych. Ale początkowo loty z Warszawy będą we wtorki, czwartki i soboty - mówi Marcin Piróg.

Prezes LOT-u zapewnia, że bilety na pierwsze loty będą dostępne na stronie internetowej przewoźnika na początku lutego.

Porozumienie z Air China zostało zawarte podczas wizyty prezydenta Komorowskiego w Chinach, w której uczestniczyli również przedstawiciele LOT-u.

Znaczenie wznowienia bezpośrednich lotów do Pekinu podkreślają nie tylko przedsiębiorcy. Prezydent Bronisław Komorowski ocenił, że jest to jeden z warunków dobrej współpracy gospodarczej.

W 2011 roku z Chin do Polski przyleciało 40 tys. osób, a z Polski do Państwa Środka - dwa razy więcej.

Informacja dla dziennikarzy:

Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie zawarte w materiałach wypowiedzi zostały autoryzowane. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.