Newsy

Poczta Polska włącza się w obchody 100. rocznicy odzyskania niepodległości. Wyemituje znaczki z bohaterami Polski niepodległej

2018-11-13  |  06:20

Sześciu „Ojców Niepodległej”, czyli Ignacy Jan Paderewski, Józef Piłsudski, Roman Dmowski, Wincenty Witos, Ignacy Daszyński oraz Wojciech Korfanty, trafiło na specjalną kolekcję znaczków wyemitowanych przez Pocztę Polską, które pojawiły się w sprzedaży od tego tygodnia. W ten sposób spółka włącza się w narodowe obchody 100. rocznicy odzyskania niepodległości. Łącznie Poczta wyda trzy emisje, składające się z 15 znaczków, które przedstawiają postaci, symbole i wydarzenia sprzed stu lat. Prezes spółki Przemysław Sypniewski podkreśla, że ten rok jest ważny również dla Poczty Polskiej, która obchodzi 460. rocznicę działalności i odegrała dużą rolę w kształtowaniu polskiej państwowości.

Poczta Polska od początku tego roku prowadzi działania, których celem jest uczczenie stulecia odzyskania niepodległości Polski. Te działania są związane z organizacją konferencji, wydarzeń i wprowadzaniem do obiegu symboliki związanej z polską niepodległością. Kulminacją tych działań jest wprowadzenie do obiegu znaczka zatytułowanego „Ojcowie Niepodległej”. Znaczek przedstawia sześć postaci: Ignacego Paderewskiego, Ignacego Daszyńskiego, Józefa Piłsudskiego, Romana Dmowskiego, Wincentego Witosa oraz Wojciecha Korfantego, pośrodku znajduje się orzeł, czyli symbol Rzeczypospolitej – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej.

Specjalną edycją znaczków, upamiętniających ważne wydarzenia polskiej historii, Poczta uczci 100. rocznicę niepodległości. Trafią one do sprzedaży w przyszłym tygodniu. Spółka wprowadzi do obiegu łącznie trzy emisje filatelistyczne: „100. rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości”, „Wojsko Odrodzonej Rzeczypospolitej” oraz „100. rocznica zakończenia I wojny światowej".

Na znaczkach w ramach pierwszej serii, skomponowanych w formie bloku, znajduje się także postać Matki Bożej Hetmanki, Żołnierza Polskiego oraz Order Odrodzenia Polski. W środku arkuszu, na przywieszce, został umieszczony wizerunek orła z 1919 roku.

Ta kolekcja jest wyjątkowa, ponieważ obchodzimy wyjątkową rocznicę, stulecie odzyskania niepodległości. Taka okazja już się nie powtórzy. Wpisuje się również w działania Sejmu, który wymienił w ustawie tych sześciu wybitnych polityków jako ojców polskiej niepodległości. Ta kolekcja symbolicznie podkreśla związki z całą działalnością państwową w tamtym okresie – mówi Przemysław Sypniewski.

Poczta Polska wyemituje również specjalne znaczki przedstawiające wybrane jednostki militarne z okresu ostatniego stulecia. W kolekcji „Wojsko Odrodzonej Rzeczypospolitej” na ilustracje trafiły wizerunki żołnierzy lądowych, kawalerii, artylerii konnej, marynarki wojennej oraz lotnictwa. Jeden ze znaczków przedstawia współczesne siły zbrojne Rzeczypospolitej. Specjalną edycję zamyka znaczek „100. rocznica zakończenia I wojny światowej" przedstawiający wazon z makami, które stanowią międzynarodowy symbol zakończenia tej wojny.

Poczta Polska wyemitowała również kartki z nadrukowanym znakiem opłaty pocztowej „Żołnierze Niepodległości”. Przedstawiają one wizerunki marszałka Polski Józefa Piłsudskiego, gen. Józefa Dowbora-Muśnickiego, gen. Józefa Hallera, gen. Stanisława Szeptyckiego, gen. Tadeusza Jordana-Rozwadowskiego. Każda z nich została wyemitowana w limitowanym nakładzie 12 tys. sztuk.

Prezes zarządu Poczty Polskiej podkreśla, że 100-lecie odzyskania niepodległości to także ważna rocznica dla spółki, która odegrała dużą rolę w kształtowaniu polskiej państwowości. Jest jedną z najstarszych instytucji w Europie, w Polsce to jedna z najdłużej działających firm – w tym roku obchodzi 460. rocznicę działalności.

W ciągu 460 lat mamy wyjątkowy moment, który jest zbieżny ze stuleciem odzyskania niepodległości, ponieważ w 1919 roku jeden z ojców niepodległości, którego mamy na specjalnym znaczku, marszałek Józef Piłsudski specjalnym edyktem odnowił działalność Poczty Polskiej. Stała się ona wówczas symbolem państwowości polskiej. Podobnie jak zaczynała odradzać się Rzeczpospolita, tak wszędzie powstawały urzędy pocztowe i na wszystkich pojawiało się godło Rzeczypospolitej. Także dzisiaj, w naszych placówkach Poczty Polskiej, to godło również jest obecne – mówi Przemysław Sypniewski.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Bankowość

Polacy nie mają zaufania do rynku kapitałowego. Szansą na jego zbudowanie może być wzmocnienie nadzoru

Według szacunków Polskiego Funduszu Rozwoju utracone korzyści Polaków wynikające z niechęci do aktywnego inwestowania na rynku kapitałowym to około 10 mld zł rocznie. W efekcie oszczędności są zamrażane w gotówce lub na lokatach bankowych, zamiast „pracować” na większe zyski. – Potrzebne jest wzmocnienie nadzoru nad instytucjami finansowymi, aby odbudować zaufanie Polaków do rynku kapitałowego – mówi dr Konrad Hennig, współautor raportu „Save & Invest: Prawo chroniące pieniądze Polaków”.

Farmacja

Dzieci z cukrzycą w trudnej sytuacji z powodu pandemii. Pomóc im mogą systemy ciągłego monitorowania cukru

W Polsce jest około 20 tys. dzieci z cukrzycą typu I, która może prowadzić do ciężkich powikłań. – Sytuacja zrobiła się trudna, kiedy zaczął obowiązywać lockdown. Dzieci zostały w domu, a część rodziców nadal chodziła do pracy. Kłopot polega na tym, że dziecko chorujące na cukrzycę nie jest w stanie samo sobie z tą chorobą poradzić – wskazuje prezes Fundacji dla Dzieci z Cukrzycą, Dagmara Staniszewska. W tej chwili problemem jest też brak pielęgniarek w szkołach, przez co młodzi pacjenci diabetologiczni zostali bez profesjonalnej opieki. W kryzysowych warunkach alternatywą dla rodziców są systemy ciągłego monitorowania cukru, które pozwalają na bieżąco kontrolować stan zdrowia dziecka.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Bankowość

60 proc. studentów uważa naukę zdalną za mniej efektywną. Ich zaangażowanie może poprawić grywalizacja

W związku z rekordowym przyrostem zakażeń SARS-CoV-2 rząd rozważa wprowadzenie nauki zdalnej we wszystkich szkołach ponadpodstawowych, jak i młodszych klasach podstawówek. Już od początku października w tryb zdalnej nauki przeszła zdecydowana większość uczelni wyższych. Z badania zrealizowanego na zlecenie BIK wynika, że zdania studentów dotyczące tej formy kształcenia są podzielone, a ponad 60 proc. ocenia ją jako mniej motywującą i mniej efektywną od stacjonarnego modelu nauczania. Brak zajęć praktycznych i warsztatowych wymaga wprowadzenia do zdalnego nauczania nowych narzędzi, które to zrekompensują i zwiększą zaangażowanie. Przykładem jest grywalizacja, często wykorzystywana w korporacjach jako narzędzie motywacyjne jeszcze przed pandemią COVID-19.

 

Media i PR

Pandemia zmieniła rynek usług PR. W odpowiedzi na wyzwania branży powołano nowe stowarzyszenie oraz centrum badawcze

Przez pandemię COVID-19 wiele agencji PR odnotowało spadek przychodów i liczby klientów, co zmusiło je do obniżek wynagrodzeń albo redukcji zatrudnienia. Z drugiej strony firmy przekonały się, jak ważny jest PR i komunikacja w czasie kryzysu. Nowo powołana przez 20 agencji PR organizacja ma szeroko reprezentować interesy branży. Jedną z jej pierwszych inicjatyw jest utworzenie pierwszego w Polsce think-tanku, który dostarczy informacji o trendach, prognozach i wiedzy badawczo-analitycznej dotyczącej rynku usług PR.