Newsy

Poczta Polska zapowiada rewolucję w systemie dostaw paczek. Ma być szybciej, sprawniej i taniej

2014-01-07  |  06:55
Mówi:Sławomir Żurawski
Funkcja:dyrektor obszaru paczkowego
Firma:Poczta Polska
  • MP4
  • Największy na polskim rynku dostawca listów i przesyłek wprowadza zmiany w dostawach. Paczki, w zależności od wybranej usługi, mają docierać do adresatów w ciągu 24 lub 48 godzin. Poczta Polska zapewnia również bezpłatne ubezpieczenie i elektroniczny monitoring przesyłki.

    Operator pocztowy wprowadził nowy podział usług. Od stycznia klienci mogą korzystać z Paczki 24, Paczki Ekstra 24 i Paczki 48. Wszystkie przesyłki objęte są gwarantowanym terminem doręczenia i ubezpieczeniem. 

     – Paczka Ekstra 24 gwarantuje dostarczenie przesyłki następnego dnia na terenie całego kraju, natomiast Paczka 24 – w wyznaczonej strefie A. Pokrywa ona 70 proc. Polski – tłumaczy Sławomir Żurawski, dyrektor obszaru paczkowego Poczty Polskiej.

    Usługa Paczka Ekstra 24 daje możliwość zdefiniowania czasu doręczenia. To oznacza, że nadawca może określić zarówno dzień, jak i godzinę dostarczenia przesyłki. Zmieniły się również ceny tych usług, Jak podkreślają przedstawiciele firmy, nowe stawki są o wiele bardziej konkurencyjne i dostosowane do rynku.

    Poczta Polska modernizuje również swoje usługi kurierskie. Od stycznia Pocztex odbierze przesyłkę bezpośrednio od klienta – po złożeniu zamówienia telefonicznego lub online – i dostarczy do adresata, bez konieczności wizyty w placówce. Tym samym Poczta startuje z pełnowartościowym produktem kurierskim.

     – Pocztex stanie się usługą stricte kurierską. Nie będzie obsługiwany w placówkach pocztowych. Zdecydowanie chcemy pozycjonować tę usługę dla klientów biznesowych – mówi Żurawski.

    Poczta Polska proponuje także aplikację e-Nadawca, dzięki której klient może przygotować przesyłkę do nadania, zarządzać nią, wydrukować etykietę, a później śledzić, sprawdzać terminowość i otrzymywać raporty dostarczenia.

    ePoczta

    Obecnie co piąta paczka w kraju przesyłana jest za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmiany mają pomóc w zwiększeniu liczby paczek oraz w coraz aktywniejszym działaniu w obszarze e-commerce. Podobne przeprowadzili już najwięksi europejscy operatorzy.

     – Poczta Polska zakłada bardzo duży wzrost swoich udziałów w tym rynku. I tym samym strategicznie zakłada, że przychody z niego będą w znacznej mierze pokrywać tendencje spadkowe w tradycyjnych przesyłkach, szczególnie w przesyłkach listowych – wyjaśnia dyrektor obszaru paczkowego.

    Rynek e-commerce, czyli handel internetowy, ma pozwolić Poczcie Polskiej odnaleźć się w nowej sytuacji i dać spory wzrost. Portfel operatora ma powiększyć się o usługi finansowe, wsparcie firm i udział bezpośredni w sprzedaży produktów.

     – Nie chcemy być tylko operatorem dla e-commerce. Poczta Polska chce być e-commerce. Chcemy nie tylko uczestniczyć w prostym przesyle paczek, lecz także w całym łańcuchu dostaw wraz z usługami dodatkowymi takimi jak: finansowanie przedsiębiorców, finansowanie zakupów, obsługa płatności, obsługa zwrotów oraz wsparcie działalności firm e-commerce – twierdzi Sławomir Żurawski.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    NEWSERIA POLECA

    Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku

    Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty

    W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.

    Problemy społeczne

    Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej

    W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.

    Zagranica

    Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia

    USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.