Mówi: | Paweł Włoch, członek zarządu Poczty Polskiej Agnieszka Kłoda-Dębska, zastępca dyrektora biura marketingu i filatelistyki Poczty Polskiej |
Poczta Polska ze znaczkami poświęconymi Janowi Pawłowi II. Znaczek pocztowy może być miniaturowym dziełem sztuki
Znaczek to nie tylko potwierdzenie opłaty pocztowej, lecz także miniaturowe dzieło sztuki – przekonują przedstawiciele Poczty Polskiej. Zainteresowanie specjalnymi wydaniami znaczków nie słabnie. Co więcej, polskie emisje znajdują uznanie na świecie.
Jedną z ostatnich inicjatyw popularyzujących filatelistykę wśród Polaków jest wystawa „Święty Jan Paweł II na znaczkach Poczty Polskiej”. Organizatorzy zebrali łącznie kilkadziesiąt emisji i ponad sto unikatowych znaczków wydanych od czasu pierwszej pielgrzymki Jana Pawła II do Polski w 1979 roku.
– Chcielibyśmy popularyzować znaczki, bo to jest sztuka, którą każdy może mieć w swoim domu. Ludzie zachwycają się pięknymi obrazami, zdjęciami, teatrem, sztuką, a za niewielkie pieniądze można stworzyć swoją własną, niepowtarzalną kolekcję miniaturowych dzieł sztuki – mówi agencji informacyjnej Newseria Paweł Włoch, członek zarządu Poczty Polskiej.
– Znaczki były wydawane przy okazji różnych wydarzeń. Były to pielgrzymki Jana Pawła II, Dni Papieskie, Światowe Dni Młodzieży, rocznice pontyfikatów, i urodziny Jana Pawła II. Wiele było takich okazji, z racji których te znaczki wydawaliśmy – wylicza Agnieszka Kłoda-Dębska, zastępca dyrektora biura marketingu i filatelistyki Poczty Polskiej.
Emisja powstała we współpracy Poczty Polskiej oraz Poczty Watykanu. Ekspozycję będzie można oglądać w czterech polskich miastach: Częstochowie, Warszawie, Wrocławiu oraz Krakowie.
– Na pewno edycje znaczków, jak poświęcona Janowi Pawłowi II czy innym wybitnym postaciom, cieszą się znacznie większą popularnością. Istotne jest to, abyśmy potrafili doceniać nie tylko walory filatelistyczne, lecz także historię, jaka kryje się za każdym znaczkiem – zauważa Paweł Włoch.
Zdaniem Agnieszki Kłody-Dębskiej Polacy najczęściej kupują znaczki, które mają dla nich pewną wartość sentymentalną. Dlatego tak dużym zainteresowaniem cieszą się emisje z papieżem Janem Pawłem II.
– Serie związane ze świętym Janem Pawłem II są szczególnie cenne, ponieważ to jest nasz wielki Polak, z którego jesteśmy bardzo dumni. Osoby, które posiadają pojedyncze znaczki z papieżem, dziś chcą te znaczki dobierać, żeby mieć kompletne serie – wyjaśnia Kłoda-Dębska.
Inne przykłady popularnych serii to emisje poświęcone polskim olimpijczykom czy znaczek wydany na część Oscara dla filmu „Ida”.
– Bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się także znaczki świąteczne, z okazji Wielkanocy i Bożego Narodzenia – stwierdza Agnieszka Kłoda-Dębska. – Może to świadczyć o tym, że część osób pielęgnuje tradycję wysyłania listów i kartek zamiast SMS-ów.
Specjalne emisje znaczków Poczty Polskiej znajdują nie tylko uznanie wśród Polaków. Ich walory artystyczne doceniono również za granicą. Emisja pt. „Kanonizacja Papieża Jana Pawła II” została uznana za najpiękniejszy znaczek świata o tematyce sakralnej 2014 roku. Przyznany za to dokonanie medal św. Gabriela jest już trzecim odznaczeniem dla polskiego znaczka w ciągu ostatnich 6 lat.
Poczta Polska w październiku została ponadto uhonorowana prestiżowa nagrodą Totus 2015. Wyróżnienie dotyczyło kategorii „Propagowanie nauczania Ojca Świętego Jana Pawła II”. Działalność poczty o charakterze edukacyjnym, kulturalnym, społecznym została również doceniona godłem „Teraz Polska”. Spółka otrzymała nagrodę za album „Jan Paweł II na znaczkach Poczty Polskiej”.
Czytaj także
- 2025-07-08: Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy
- 2025-07-11: Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania
- 2025-07-01: Koniec polskiej prezydencji w Radzie UE. Doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków na obronność
- 2025-06-18: Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji
- 2025-06-13: Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
- 2025-06-11: ZUS zatwierdził standardy dofinansowania posiłków dla pracowników. To nowy rozdział w firmowych benefitach
- 2025-06-04: Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy
- 2025-07-14: Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek
- 2025-06-09: Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce
- 2025-05-26: Dyrektywa o przejrzystości płac zmniejszy lukę płacową między kobietami a mężczyznami. Obniży za to skłonność pracodawców do podwyżek
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.