Newsy

Polacy chętnie podróżują jesienią. W czołówce popularnych kierunków lotów Warszawa, Gdańsk i Bangkok

2016-11-07  |  06:30

Jesień sprzyja podróżom. Polacy wykorzystują ten czas na zwiedzanie polskich miast, ale chętnie odwiedzają także daleką Azję i europejskie stolice. Egzotyki szukają w Bangkoku. Z kolei najczęściej wybieranymi kierunkami lotów w Europie były w ostatnich tygodniach Kijów, Praga i Ateny.

– Statystyki naszego biura podróży wskazują, że Polacy jesienią wybierają najprzeróżniejsze kierunki. Bardzo dużo rezerwacji zostało dokonanych na loty krajowe, najpopularniejszymi kierunkami były Warszawa, Gdańsk oraz na dalszym miejscu Kraków. Jak widać złota polska jesień jest jak najbardziej w modzie – mówi agencji Newseria Biznes Joanna Szpatowicz z biura prasowego internetowego biura podróży tripsta.pl.

Jesień to także dobry czas na egzotyczne kraje. Statystyki rezerwacji Travelplanet.pl pokazują, że popularność takich kierunków rośnie z roku na rok, zwłaszcza w okresie od jesieni do wiosny. W sezonie 2014–2015 udział wyjazdów egzotycznych w ogólnym ruchu turystycznym wynosił 6 proc., a rok później wzrósł do 11 proc. W tym sezonie – jak prognozują eksperci Travelplanet.pl – ten poziom na pewno zostanie przekroczony.

 Często chcemy uciec od naszej pogody, już bardziej deszczowej, i chętnie udajemy się do cieplejszych krajów. Tutaj Azja jest najpopularniejsza. Przede wszystkim jest bardzo dużo nowych połączeń, siatki połączeń się zwiększają, coraz to nowe kierunki otwierane są z polskich lotnisk. To świetna okazja, żeby spróbować czegoś nowego – mówi Joanna Szpatowicz.

Ze statystyk tripsta.pl wynika, że najpopularniejszym egzotycznym kierunkiem jest Bangkok, który znalazł się już na trzecim miejscu w rankingu najchętniej wybieranych miast w ostatnich miesiącach roku.

Rosnącej popularności egzotycznych wakacji sprzyjają nie tylko coraz bogatsze siatki połączeń, lecz także coraz niższe ceny lotów czy wycieczek zorganizowanych przez touroperatorów. Travelplanet.pl wskazuje, że w sezonie 2014–2015 za egzotyczną wycieczkę turyści płacili średnio ponad 7,1 tys. zł, podczas gdy średni wyjazd kosztował 2,3 tys. W kolejnym sezonie było to odpowiednio 5,9 tys. zł oraz 2,4 tys. zł.

Poza podróżami po kraju i do chętnie odwiedzanego Bangkoku Polacy coraz częściej wyruszają pod koniec roku na popularne city breaki do europejskich stolic. Sprzyjają temu m.in. długie listopadowe weekendy.

– W okresie jesienno-zimowym Polacy chętnie wyjeżdżają na przedłużone weekendy, które trwają mniej więcej trzy–cztery dni. Najpopularniejszymi kierunkami city breaków są Kijów, Praga oraz Ateny – wskazuje Szpatowicz. – Łatwo znaleźć ciekawe połączenia w atrakcyjnych cenach, więc jest to naprawdę bardzo ciekawa opcja na spędzenie długiego weekendu i przy okazji poznanie nowego miejsca. Dodatkowy dzień wolny na pewno da nam możliwość, żeby trochę więcej zobaczyć.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Mija rok obowiązywania ustawy o opiece geriatrycznej. W systemie opieki nad seniorami zmieniło się niewiele

Rok obowiązywania ustawy o szczególnej opiece geriatrycznej nie przyniósł znaczących zmian w systemie opieki nad seniorami, ale zdaniem lekarzy dzięki niej więcej rozmawia się o problemach tego sektora i szuka się odpowiednich rozwiązań, bardziej dopasowanych do krajowych realiów. Problemem pozostaje brak geriatrów oraz brak odpowiedniej liczby oddziałów geriatrycznych. Eksperci postulują możliwość przygotowania lekarzy innych specjalizacji do opieki nad seniorami, przede wszystkim POZ, a także położenie większego nacisku na wielodyscyplinarne podejście do tej opieki.

Konsument

Ludzie przestają ufać treściom publikowanym w internecie. Rośnie także potrzeba bycia offline

Nieufność wobec treści udostępnianych w sieci i mediach społecznościowych oraz dążenie do budowania zdrowej relacji z technologią – to według raportu Accenture dwa z pięciu najważniejszych przyszłorocznych trendów konsumenckich. Okazuje się, że kontakt z fałszywymi treściami stał się już powszechny, przez co większość ludzi ostrożnie podchodzi do tego, co czyta w internecie. Dla marek, które docierają do odbiorców głównie poprzez media społecznościowe, dużym wyzwaniem będzie więc odbudowa zaufania klientów. Ci jednak, a zwłaszcza reprezentanci młodszych pokoleń, coraz częściej szukają możliwości bycia offline.

Konsument

Nowy rok to dobry moment na refleksję nad celami finansowymi. Polacy mają coraz większą świadomość konieczności budowania kapitału

Pandemia, wojna w Ukrainie i najwyższa od kilkudziesięciu lat inflacja – wszystkie te kryzysy, które wydarzyły się w ciągu niespełna pięciu lat, nadszarpnęły oszczędności Polaków i wielu z nich skłoniły do zastanowienia się nad swoją przyszłością finansową i jej zabezpieczeniem. Wciąż jednak na tle innych krajów UE poduszka finansowa Polaków jest skromna. Według Doroty Sierakowskiej, analityczki rynków surowcowych, przedsiębiorczyni i inwestorki, przełom roku to dobry moment na podjęcie planów finansowych, a najważniejszą zasadą inwestycji, chroniącą przed kryzysami, powinno być zróżnicowanie portfela.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.