Newsy

Polska chmura coraz większa

2013-10-03  |  06:40
Mówi:Rafał Roszak
Funkcja:Dyrektor marketingu
Firma:e24cloud
  • MP4
  • Liczba klientów korzystających z pierwszej polskiej chmury publicznej wzrosła w ciągu roku o prawie 40 proc. – poinformowała firma e24cloud. Ponad 80 proc. jej użytkowników to spółki z sektora MŚP. Najaktywniej z rozwiązań cloud computingu korzystają obecnie agencje reklamowe i interaktywne (34 proc.) oraz firmy z sektora internet software house (23 proc.). Rosnące zainteresowanie usługami w chmurze to przede wszystkim efekt wzrostu świadomości i zaufania przedsiębiorców.

     – Korzystanie z usług cloud computingu jest 2,5 razy efektywniejsze niż praca w tradycyjnym modelu – podkreślają przedstawiciele e24cloud. – Rozwijając bezpieczeństwo swoich usług, od 2 października e24cloud, jako pierwsza polska chmura, daje możliwość utrzymywania serwerów w dwóch lokalizacjach, dotychczasowej Beyond w Poznaniu albo nowej, Data Center Plix w Warszawie. Firma zaprezentowała także nowe możliwości dopasowywania usług w chmurze i aplikację mobilna do zarządzania infrastrukturą.

    Dla firm chmura oznacza przede wszystkim oszczędności i likwidację finansowych barier wejścia na rynek. To szczególnie ważne w przypadku mikro i małych przedsiębiorstw, w tym start-up’ów, przekonują przedstawiciele e24cloud.

    – Wśród firm, które najchętniej wykorzystują chmurę obliczeniową, możemy wymienić firmy dostarczające rozwiązania w zakresie e-commerce, agencje reklamowe i sektor internet software house (firmy tworzące aplikacje internetowe), czyli wszystkie te przedsiębiorstwa, które muszą działać szybko i bardzo elastycznie reagować na potrzeby rynku. Często funkcjonują w dużym zakresie geograficznym, nie tylko na polskim rynku, ale również poza granicami naszego kraju – mówi Rafał Roszak, dyrektor marketingu firmy e24cloud.

    Chmura daje małym i średnim firmom możliwość konkurowania z wielkimi potentatami. Jak wyjaśnia Roszak, ponad 80 proc. klientów e24cloud to reprezentanci sektora MŚP.

    – Kiedyś, by konkurować z dużą korporacją lub ze swoim odpowiednikiem z zagranicy, małe firmy musiały podjąć bardzo duże inwestycje, co często było poza ich zasięgiem – mówi dyrektor marketingu e24cloud. – Obecnie dzięki rozwiązaniom chmurowym, małe i średnie przedsiębiorstwa mają dostęp do tej samej technologii, co ich olbrzymi konkurenci, bez potrzeby takich nakładów finansowych.

    Według analiz firmy, korzystanie z usług cloud computingu jest 2,5 razy efektywniejsze niż praca w tradycyjnym modelu. Nic dziwnego, że rosnąca świadomość przedsiębiorców oraz wzrost zaufania do bezpieczeństwa rozwiązań cloud computingu sprzyja szybkiemu rozwojowi tego rynku.

    – Ważny trend na rynku cloud computingu, związany jest z bezpieczeństwem, zarówno od strony formalnej, jak i fizycznej infrastruktury. Wynika to przede wszystkim z edukacji i rosnącej świadomości na temat tego, czym chmury obliczeniowe są i w jaki sposób można je efektywnie w ramach przedsiębiorstwa wykorzystać – mówi Roszak.

    Jednym z najważniejszych elementów bezpieczeństwa infrastruktury w chmurze jest rozproszenie geograficzne, dlatego e24cloud, jako pierwsza firma w Polsce oferuje możliwość utrzymywania serwerów w dwóch lokalizacjach. Klienci mogą wybierać pomiędzy infrastrukturą i łączem Beyond w Poznaniu albo nową lokalizacją – Data Center Plix w Warszawie.

    – Druga lokalizacja daje naszym klientom dużo większą elastyczność działania ze względu na możliwość wykorzystania dwóch, niezależnych serwerowni dla stworzenia swojej infrastruktury. Druga lokalizacja to też możliwość bliższego wyjścia do klienta i dostarczenia mu infrastruktury sieciowej bliżej jego miejsca działania – zapewnia Rafał Roszak.

    e24cloud jako pierwsza firma w Polsce zdecydowała się także na wprowadzenie rozwiązania pozwalającego na dowolną konfigurację pamięci RAM i mocy obliczeniowej. Firma zaprezentowała również nową, bezpłatną aplikację mobilną do zarządzania infrastrukturą. Aplikacja dostępna jest w sklepie Google Play.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Polscy producenci czereśni chcą połączyć siły. Tylko w ten sposób mogą walczyć z importem owoców niskiej jakości

    Import czereśni niskiej jakości w polskim sezonie jest wyzwaniem dla krajowych producentów tych owoców. To antyreklama dla polskiej czereśni – podkreślają sadownicy. Konsumenci oczekują ładnych, dużych i słodkich owoców i są gotowi zapłacić za nie więcej, ale często brakuje ich w dużych sieciach sklepów. Pozycja pojedynczych sadowników względem sieci jest jednak zbyt słaba. – Jako producenci widzimy potrzebę zrzeszenia się. Moglibyśmy wówczas sprzedawać sieciom duże partie jednolitego towaru. Dobrym rozwiązaniem byłoby też centrum dystrybucji czereśni – przekonuje Krzysztof Czarnecki, producent czereśni, wiceprezes Związku Sadowników RP.

    Handel

    Rosnąca konsumpcja może się wkrótce przełożyć na lepsze wyniki branży logistycznej. Są już pierwsze oznaki ożywienia

    Branża logistyczna, wciąż mierząca się ze skutkami wysokiej inflacji i gwałtownego wzrostu kosztów prowadzenia działalności, wykazuje coraz więcej oznak ożywienia. Wpływają na to m.in. stopniowy wzrost w e-commerce i duże zainteresowanie inwestorów lokalizowaniem hubów logistycznych w Polsce. Branża liczy także na to, że wkrótce zacznie pozytywnie odczuwać wpływ rosnącej w Polsce konsumpcji. – W perspektywie kilku lat na pewno pojawią się wzrosty, spodziewamy się bardzo dużo reorganizacji, jeżeli chodzi o logistykę paneuropejską. Ponadto konsumpcja ciągle będzie rosła, bo jednak odbiegamy pod tym względem od Europy Zachodniej – ocenia Sławomir Rodak, dyrektor komercyjny w ID Logistics Polska.

    Problemy społeczne

    Kryzysy humanitarne nabierają na sile. Organizacje pomocowe potrzebują coraz więcej pracowników

    Nowe i przedłużające się konflikty zbrojne oraz coraz częstsze katastrofy naturalne powodują, że na całym świecie już ponad 300 mln ludzi potrzebuje pomocy humanitarnej. To pociąga za sobą gwałtowny wzrost zapotrzebowania na pracowników humanitarnych. Organizacje na całym świecie poszukują do pracy osób zajmujących się nie tylko projektami pomocowymi, lecz również inżynierów, księgowych, psychologów, ekspertów od fundraisingu czy logistyków. – Ta praca naprawdę jest wymagająca, ale też satysfakcjonująca, właśnie dlatego warto odróżnić ją od wolontariatu – przypomina Magdalena Irzycka z Polskiej Akcji Humanitarnej z okazji przypadającego 19 sierpnia Światowego Dnia Pomocy Humanitarnej.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.