Mówi: | Marcin Beme |
Funkcja: | Prezes |
Firma: | Audioteka |
Polskie audiobooki podbijają rynki międzynarodowe. Po sukcesie w Czechach przyszedł czas na Francję i Hiszpanię
Coraz więcej Polaków korzysta z audiobooków. Liczba użytkowników serwisu Audioteka.pl w ciągu roku wzrosła o 150 procent. Serwis postanowił więc zawalczyć o użytkowników na zagranicznych rynkach. Polski sukces udało się powtórzyć w Czechach, gdzie Audioteka.cz. jest największym tego typu serwisem. Spółki-córki warszawskiej firmy właśnie uruchomiono również w Hiszpanii i we Francji. Firma chce rozwijać działalność także poza Europą.
– Przygotowaliśmy całą strukturę organizacyjną firmy, całą pracę nad produktem, czyli nad aplikacjami, pod to, żeby móc szybko i skutecznie zdobywać kolejne rynki. Na road mapie mamy Szwecję i Finlandię w ciągu 1,5 miesiąca, potem Węgry, Turcję, Brazylię, potem Niemcy, może Rosję. Dziś największe wyzwanie to iść międzynarodowo, może nie globalnie – bo to za duże słowo – i kopiować to, co się udało na rynku polskim i czeskim na kolejne kraje – mówi o planach firmy Marcin Beme, prezes Audioteki.pl.
Na rynku niemieckim czy amerykańskim Audioteka musiałaby się zmierzyć z potężnym konkurentem, jakim jest należący do Amazona serwis Audible. Dlatego twórcy Audioteki chcą skupić się w pierwszej kolejności na rynkach, na których nie działa Audible.
– Krótko mówiąc, tu w Polsce staramy się poprawić efektywność sprzedaży, analitykę, sprzedaż, powiększyć kontent. Bo na koniec dnia jesteśmy biznesem kontentowym. Długookresowo – chcemy zrobić to samo, tylko w wielu krajach – tłumaczy Marcin Beme w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria.
Audioteka.pl jest dostępna na komputerach, ale przede wszystkim na smartfonach i tabletach. To właśnie sposób dotarcia do klienta jest kluczem do sukcesu firmy.
– Innowacyjność w naszej firmie to przede wszystkim wykorzystanie technologii do tego, jak oferujemy audiobooka klientom. Biznes książkowy nie jest zbyt ekscytujący. Nam udało się przeciągnąć go w świat technologii. "Wpakowaliśmy" Audiotekę na smartfony, do samochodów, na tablety. Po drugie, wciągnęliśmy książki w świat showbiznesu, bo u nas nagrywają Ania Dereszowska, Borys Szyc, Robert Więckiewicz, Andrzej Chyra, więc dużego kalibru gwiazdy – tłumaczy filozofię serwisu prezes firmy.
Jak podkreśla, w najbliższym czasie firma chce rozwijać właśnie możliwość słuchania audiobooków w samochodach.
– Chcemy zapewnić dostęp do audiobooków naszym klientom przez cały dzień, poprzez różne urządzenia. Użytkownicy przełączają się przez systemy chmurowe, po to, by mogli słuchać nas na różnych urządzeniach nie tracąc miejsca, w którym słuchała nas poprzednim razem. Można powiedzieć, że Audioteka jest chmurowym serwisem, wykorzystującym boom na wielorakość urządzeń mobilnych, z których ludzie coraz częściej korzystają – mówi Marcin Beme.
Z danych firmy wynika, że 65-70 proc. użytkowników serwisu to mężczyźni z dużych miast, wykształceni, osoby pracujące na średnim i wyższym szczeblu zarządzania.
Czytaj także
- 2025-06-16: Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców
- 2025-06-12: Nowe technologie mogą wspierać samoleczenie. Szczególnie pomocne są dane zbierane przez aplikacje i urządzenia mobilne
- 2025-05-27: Globalny sektor finansowy mocniej otwiera się na blockchain. Nowe regulacje likwidują kolejne bariery na rynku
- 2025-06-04: Bryska: Kończę prace nad nowym albumem. To jest bardzo osobisty krążek opowiadający o nowym okresie w moim życiu
- 2025-05-23: Zespół Kombii: W tym roku świętujemy 50-lecie naszej współpracy. Jesteśmy nadal w tym zawodzie z miłości do muzyki i do naszych fanów
- 2025-05-05: Konkurs NCBR i Orlenu ma wesprzeć najciekawsze rozwiązania dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. Na ich rozwój trafi blisko 200 mln zł
- 2025-05-22: Unijne programy szansą dla polskiego przemysłu zbrojeniowego. Wkrótce uruchomione będzie 150 mld euro na niskooprocentowane pożyczki
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-05-06: Dla większości Polaków praca to obowiązek. Tylko niewielka część czuje satysfakcję z wykonywanych zadań
- 2025-04-04: Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.